Koopvaardijpensioen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door ferryvaneeuwen »

De manier waarop IORP-II tot stand is gekomen, is ook niet zuiver. De richtlijn is in het geheim uitonderhandeld in de afgelopen anderhalf jaar. Er is half juni (de 15e) overeenstemming over bereikt in Brussel, maar dat is pas bekendgemaakt op 24 juni - toen heel de wereld hysterisch aan het doen was over Brexit en er dus niemand oplette. Daarna is het verdrag op dinsdagavond naar de Kamer gestuurd, waar er woensdag al meteen over gestemd is. En dankzij VVD, PvdA, D66 en GroenLinks is de IORP-II richtlijn nog snel ff aangenomen & doorgedouwd op de laatste dag van het Nederlandse EU voorzitterschap. Duitsland doet niet mee, dat klinkt ook alarmerend want Duitsers zijn doorgaans verstandige mensen (ff los van dat Schaffendas-gedoe natuurlijk). Er lijkt dus een gigantische gok genomen te worden met een richtlijn waar Nederland zich jarenlang tegen heeft verzet (althans, tegen eerdere versies ervan).
Politici zijn superintelligent, dat blijkt wel uit het feit dat ze een 100 pagina's tellend ingewikkeld rapport over een moeilijke materie binnen een paar uur uitputtend hadden doorgenomen en meteen aansluitend er verstandig over konden stemmen.

Nederland heeft, als het om pensioenen gaat, zijn zaken goed op orde en is deze Europese bemoeienis totaal overbodig en zelfs zeer ongwenst. Mochten de pensioenfondsen dus veranderen in gewone financiële instellingen, dan raken we de controle kwijt en democratische controle afstaan aan de EU en dat is nooit een goed idee, want die gaan er alleen maar wijntjes van drinken. Brussels had al lang haar hebberige blik laten vallen op die 1200 miljard euro's en met behulp van onze integere en bekwame politici was dat in een flits geregeld, nog net voordat Rutte voorzitter af was. Het toefje slagroom op de taart. Dit loopt niet goed af dat moge duidelijk zijn. De waanzin ten top......
image.jpg
image.jpg (48.43 KiB) 3161 keer bekeken
Zelf zit ik met mijn pensioenfonds op dit moment nog redelijk goed, dat zal in de toekomst wel gaan veranderen verwacht ik.

Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Theo Horsten schreef:Wat mij in dit verband alleen maar interesseert, is datgene waar dit topic over gaat: het Koopvaardijpensioen. Zoals uit de cijfers blijkt en zoals ook al snel duidelijk werd toen deze financiële crisis begon en de eerste fondsen in de problemen kwamen, steekt het Bedrijfspensioenfonds voor de Koopvaardij met kop en schouders boven dit alles uit.
Het Koopvaardijpensioen is niet voor iedereen op dit forum aan het Bpf Koopvaardij gelinkt. Er zijn in deze branche wel meer fondsen actief, bijv. van NedLloyd, de HAL, Wagenborg, Radio Holland. Deze doen wel het allen vrij redelijk.

Maar misschien is een ander optimistisch tintje ook wel aardig.
Ons staatspensioen AOW is door onze politici per 1 juli maar 't liefst met €4,94 verhoogd; netto €4,67. Dus met het aandeel van de wederhelft erbij (hetzelfde) heb ik een extra kratje Hertog Jan gekocht bij een grutter in Zwolle; die had ze in de aanbieding. :lol:
Groeten, Paul G.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Partru....het is NIET de bedoeling dat er DRANK gekocht word van deze gulle verhoging :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

En dat misbruik van pensioengelden nog ff '' aan de grote klok''hangen :roll: Kunnen ze weer zeggen in den haag.....Zie je wel het gepeupel heeft het nog vèèl te goed''. :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Beste Mart zig-zag,
Met mijn Braziliaanse schoonzoon heb ik nog overlegd wat ik met deze meevaller zou doen.
Zijn voorstel was om een dikke Zuid-Amerikaanse sigaar te kopen, maar ik rook niet (meer) en het zou het er één uit eigen doos zijn.
Dus volgens mij is het bedrag toch goed besteed. :-D
Groeten, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

AOW....., per 1 juli maar 't liefst met €4,94 verhoogd; netto €4,67.
Doe ik mijn uiterste best om me absoluut niet dit onderwerp te verdiepen omdat het uitermate slecht is voor mijn bloeddruk, verschijnt het op Kombuis nota bene " recht voor m'n neus" :lol:
Ik trek die verhoging zeer sterk in twijfel, weet je dat wel ZEKER Paul???...........voooor dat je dat geld over de balk flikkert en er 3 flessies bier voor gaat kopen, dat "ze" je niet ergens anders flink hebben bekort ?????.......want netto verhogingen, DAT klinkt mij erg onwaarschijnlijk in m'n steeds dover wordende oortjes. ( vroegaah zonder oorkleppies bij veel dieseltjes gelopen :roll: )
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Tja Harry, dat weet ik wel zeker.
Die bedragen zijn eenvoudig na te gaan op de site van de SVB.
Maar om de volledige verhoging op je rekening te krijgen moet je uiteraard wel lang genoeg ingezete zijn (geweest) van het Koninkrijk der Nederlanden. :-D
Groetjes, Paul G.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Met al dat bijdrukken van eurootjes,om de kosten te dekken van nietsmeebrengende vacantiegangers zie ik de waarde er van steeds maar verminderen en haal dus minder reais uit de automaten alhier :roll: Heb er weinig ''fedusie'' in dat dit nog gaat beteren.....dus maar een kot mèèr in mien tuuntje gemetseld voor verhuur.Dat mag hier allemaal zònder vergunning, je betaald gewoon wat meer grondbelasting nadat de drown(vliegende camera) het gefotografeerd heeft en het geregistreerd is :x Ge wit mar nooit ,zeggen ze in tilburg, :shock:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10597
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door jdbvos »

ben ik weer....
gelukkig een heel stuk rustiger....
'k Had me eigenlijk aan de ongeschreven (scheeps-)wet moeten houden, zoals Theo :
Van beschouwingen over de Nederlandse politiek en politici houd ik mij - op dit forum - verre
Da's tenminste de beproefde en betrouwbare methode....
....krijg je ook geen hartverzakking van....
Maar ik heb vanavond -ondanks dat het nu over oa het koopvaardij-pensioenfonds zou gaan- met opzet niet gekeken....
Zoals de goede raad die ik ooit kreeg, en in voorgaand stukkie ook al meldde:
"..is there anything that you could do to change it ? No?? Then accept it, and don't worry about it !..."
Ik kan er niks aan veranderen, dus gedraag me maar als riet, en dein wat op de wind te heen en te weer....
Ik pak zometeen een lekker pilsje....dat blust het laatste stukkie binnenbrand wel
Oost, west...ook best
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jan DBV...vooral niet drukmaak'n mien jong :P
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie