AJAX

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Jos Komen (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Lucky Ajax! :wink:

Ze hadden dankzij Westermann in de rust al met 4-0 achter moeten staan, maar met een hoop mazzel werd het toch
nog 1-2.
Waarom die gozer niet gewisseld werd begrijpt niemand. :(
Het worden weer moeilijke tijden voor de Ajaxsupporters........

Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: AJAX

Bericht door Drentenier »

Het worden weer moeilijke tijden voor de Ajaxsupporters........
Zo erg is dat niet!
Dan weten ze tenminste ook wat Feyenoordsupporters al jaren meemaken... :lol:
Groet,
Hans
rob niezing (R.I.P.)

Re: AJAX

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Tja wat moet de Nederlandse voetbal liefhebber er mee , met dat......Ajax, bah bah vooral die kenners die om de tafel zitten met zijn vieren,op de TV :mrgreen: ,
er komt geen normaal Hollands woord uit :shock: om over de rest nog maar te zwijgen.........

Wat praten (zeveren) ze Ajax toch naar het kampioen schap, ik hoop dat ons dat bespaard blijft, waarvan akte :cry:

Gr. Rob
Jos Komen (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wat een ellende allemaal, gelukkig ben ik niet zo'n fanatieke supporter. :wink:
Maar Peter Bosz morgen met een enkeltje Rotjeknor op de trein zetten lijkt me een goede optie.
In de kuip zoeken ze nog een Hoofd ballenjongens.
Daar kan hij de 5-seconden regel in de praktijk brengen.
Anders wordt het vechten tegen de degradatie samen met de Trots van het Noorden.
Gelukkig hebben we AZ nog. :-D
Patru (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Patru (R.I.P) »

Zo'n 50 jaar geleden heette de trots van het Noorden nog GVAV. Ik herinner me de wedstrijd Ajax-GVAV op 23 april 1967, uitslag 0-1. Tonny van Leeuwen was die dag absoluut niet te passeren en ging als een held van het veld en ondanks het verlies, ook met veel applaus van de Ajacieden.

Op de foto wordt hij belaagd door Johan Cruijff en Henk Groot. Let eens op de mensen die gewoon nog langs de lijn konden zitten (omdat het zo druk was). :) Het lijkt trouwens wel of Johan opgetild wordt zo hoog komt hij de lucht in. :-D
Ajax-GVAV 0-1 op 23-4-1967.jpg
Ajax-GVAV 0-1 op 23-4-1967.jpg (309.74 KiB) 5296 keer bekeken
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Patru (R.I.P) »

Ger van Mourik is vandaag op 85-jarige leeftijd overleden.
Ik heb hem in mijn jeugd vaak aan het werk gezien in De Meer. Hij speelde als rechtsback in de periode 1949/1963 totaal 364 wedstrijden voor Ajax-1 en was de beste Ajacied die nooit in het Nederlands Elftal heeft gespeeld. In die jaren stonden Roel Wiersma (PSV) en Kees Kuijs (NAC) op de backposities. In de jaren '70 heb ik Ger nog als trainer meegemaakt bij de Amsterdamse Voetbalclub OVVO.

Op de foto staat hij op 2 mei 1954 tegen DWS de rechterdoelpaal te bewaken. Bij de linkerpaal staat de acteur Hans Boskamp een beetje toe te kijken met z'n handen in de zij. Voor de neus van Ger hangt Bob Haarms in de lucht en doelman Eddy Pieters Graafland geeft de bekende DWS'er Bram Wierts een knal op het voorhoofd. :-D
Ajax won wel met 2-0.
Ajax-DWS  02-05-1954.jpg
Ajax-DWS 02-05-1954.jpg (346.83 KiB) 4193 keer bekeken
Het was nog de tijd dat de veters onder de schoenen door werden gestrikt. :)
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Patru (R.I.P) »

Petrus is boven bezig met het samenstellen van een kampioensvoetbalteam.
Na Ger van Mourik is gisteren Wim Anderiesen jr., eveneens op 85-jarige leeftijd , overleden.
Op de foto zit hij samen met Ger in de midden op de schouders na de 5-1 overwinning op Feyenoord waarmee in 1960 de 10e landstitel werd binnengehaald. Op de vorige pagina staat daar ook een plaatsing over.
Ajax-Feyenoord 1960 5-1.jpg
Ajax-Feyenoord 1960 5-1.jpg (248.33 KiB) 8278 keer bekeken
Bijzonder is dat Wim een slachtoffer was van de schietpartij op de Dam op 7 mei 1945. Zie bij het topic "Oorlogsherinneringen".
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Patru (R.I.P) »

Gisteren werd Piet Keizer ook opgeroepen voor de opstelling hierboven.
In de juniorentijd ben ik hem langs de lijn wel tegen eens tegen gekomen bij de trainingen van de Ajax-selectie.
Toen heeft hij zijn beroemde schaar opgestoken van de linksbuiten Willy Schmidt, die in de zomer van 1956 van EVV Eindhoven was gekocht.
Rust zacht Piet.
Piet Keizer uit KNVB-boek 100jaar.jpg
Piet Keizer uit KNVB-boek 100jaar.jpg (129.42 KiB) 8210 keer bekeken
Groet, Paul G.
Jos Komen (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vanmiddag werd er in de Arena op indrukwekkende wijze afscheid genomen van Pietje, een echte grillige linksbuiten.
En de uitvinder van "De Schaar", de echte Piet Keizerschaar was onnavolgbaar.
Andere linksbuitens hebben uiteraard geprobeerd deze schaar te imiteren, maar op de een of andere manier lukt dit net niet helemaal. :wink:
Op rechts lukt het helemaal voor geen meter, de Piet Keizerschaar kan alleen maar vanaf de linkerflank.
Piet was een echte ouwerwetse linksbuiten en een typische kid of the sixtees.
Lekker dwarsliggen, vooral bij de autoriteit van Rinus Michels. :wink:
Ik heb vandaag bij Fox sport zitten genieten van de mooie momenten die hij ons als voetballiefhebber heeft gebracht.
Jos Komen (R.I.P)

Re: AJAX

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het wordt morgen weer een echt ouwerwets avondje Ajax in de Europacup. :wink:
Uiteraard weten we al dat Ajax doorgaat, maar het zijn toch Duitsers waar we tegen spelen.
Als het goed is maken we wel een paar doelpunten met deze voorhoede in vorm.
Maar het blijft toch spannend. :)


Plaats reactie