Woudsend, tussen de meren.

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door rspeur »

http://www.grootsneek.nl/2016/08/17/rep ... ndeloopen/
Ik kwam ook nog een kostenplaatje tegen: € 60.000 voor de bouw, € 10.000 voor de paadjes e.d. eromheen.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Bij mijn schoonzuster in Frankrijk hangt nog zo'n door pa gebouwd klokkie.
Mooi René, waar zouden we zijn zonder internet :wink:
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door DennisV »

Het peilschaalhuisje heeft hier in Hindeloopen heel veel reacties teweeg gebracht, ik wandel er elke avond met de hond langs, het kan niks. Wordt niet opengesteld, is niet van binnen te bezichtigen, en kan geen peil aangeven.

De toerist zou gebaat zijn bij een strand, dat trekt vele dagjesmensen aan! Op 1 van de foto's staat Mayhetta Haumahu op het punt kiteles te geven aan een Duitser, die moet dus over de basaltstenen naar beneden klauteren, omdat het strand al jaren de havenmonding van Workum in spoelt. Maar!!! gelukkig konden we 60.000 vrijmaken voor een huisje van 2x3 meter wat niks kan, trekt vast duizenden toeristen per jaar extra! (Niet dus)... Ideetje van stichting stadsherstel die Hindeloopen weer een authentieke uitstraling willen geven, ik wacht op de dag dat de heren Stadsherstel hun bolide verkopen en weer met paard en wagen door de straten trekken, lekker authentiek! Ik zie het ze niet doen!
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Maandag vertrokken we naar Woudsend om de Karakorum naar het Lauwersmeer te varen.
Helaas lag het bootje nog op de wal en was er nog wat tijd nodig om het ding in het water te krijgen.
We besloten in Woudsend te blijven overnachten en dinsdag maar eens te kijken hoe het verder zou gaan.
Tijdens het avondeten ontdekte de directie dat ik niet genoeg of/en de juiste medicijnen mee had, ik moet nog wennen :)
Terug naar huis was een beetje te veel van het goede, dus dat moest dan maar dinsdagochtend vroeg gebeuren.
Dinsdag wou er geen mens Friesland uit of in en had ik dat ritje voor het middagmaal gefikst.
Omdat we zaterdag weer in Warnsveld moesten zijn viel het Lauwersmeer dus af, te veel haasten en stressen.

We besloten de door Jan aangeraden Bolswardertrekvaart maar eens te gaan verkennen, om daar te komen moesten we eerst naar IJlst.
We wilden dan bij de houtzaagmolen de Rat overnachten.
Daar aangekomen lag alles vol en ook in de gracht was het volle bak, na een paar maal op en neer varen in de gracht ontdekten we en plekje waar zowaar stond dat het een gemeentelijke aanmeer plaats was voor 15 meter. We hebben dus in IJlst geslapen en het was er erg rustig vergeleken met de weg waar wij aan wonen.

Aan het eind van de dag gingen we even met de rib de grachtjes door en dat is altijd prachtig.
Drie jongens in een bootje zagen twee bejaarden in een rib en veel ruimte om te passeren was er niet. Onze motor sloeg natuurlijk af en was ook een twee drie niet weer te starten. De jongens zagen direct werk en vroegen of ze ons terug moesten slepen, helaas opa kreeg het kreng toch weer gestart.
De avond hebben we doorgebracht met kijken naar de enorme huurschepen die zich door het smalle grachtje persen en de vreemdste capriolen uit haalden om door de brugopening te kunnen komen.
DSC05482ijlst enz..JPG
DSC05482ijlst enz..JPG (435.13 KiB) 4939 keer bekeken
DSC05483ijlst enz..JPG
DSC05483ijlst enz..JPG (476.41 KiB) 4939 keer bekeken
DSC05485ijlst enz..JPG
DSC05485ijlst enz..JPG (427.1 KiB) 4939 keer bekeken
DSC05487ijlst enz..JPG
DSC05487ijlst enz..JPG (508.96 KiB) 4939 keer bekeken
DSC05488ijlst enz..JPG
DSC05488ijlst enz..JPG (518.49 KiB) 4939 keer bekeken
DSC05489ijlst enz..JPG
DSC05489ijlst enz..JPG (377.32 KiB) 4939 keer bekeken
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

""Helaas lag het bootje nog op de wal en was er nog wat tijd nodig om het ding in het water te krijgen"".

Nou nou Jan, een iewat meer eerbied voor de dame KARAKORUM :? :-D
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jdbvos »

Ach, Allen.....
zolang hij het maar geen Griekse naam geeft als "Pyramegoochulos" is toch alles goed ? 8) :lol:
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door v+d »

Krankjorum of Karmetschorum zijn de meest gebruikte namen door anderen :) Overigens denken de meeste mensen dat de naam ontstaan is uit afkortingen van de namen van onze kinderen. We hadden het er al eens eerder over, heel zelden weet er iemand werkelijk waar de naam vandaan komt.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door jacko »

Hoi

Is toch heel makkelijk terug te vinden tegenwoordig, op www. vind je bijna alles.

Hoofdstad van het Mongoolse rijk van de 12de tot 13de eeuw ongeveer.

groet
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Allen »

Voor de plaatsbepaling doe ik er wat plaatjes bij. 8)

KARAKORUM is tevens een bergketen in het Himalaya gebergte nabij de berg K2.

Karakorum: zwart gravel - steenslag - puin.
Kara: "zwart" maar kan ook “noorden“ betekenen.
Kara-korum kan dus ook “ten noorden van gravel” of “noordelijk gravel” betekenen.

Dus Jan pas maar op dat je met al dat "gravel" niet naar de bodem gaat met "het ding". :mrgreen:

Tis maat dat u het weet. :oops: :-D
Karakoram.JPG
Karakoram.JPG (323.57 KiB) 5245 keer bekeken
Karakoram001.JPG
Karakoram001.JPG (75.12 KiB) 5245 keer bekeken
Grtn @Allen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Woudsend, tussen de meren.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

heel zelden weet er iemand werkelijk waar de naam vandaan komt.
M.S.Karakorum. :wink:
Karakorum.jpg
Karakorum.jpg (273.78 KiB) 5236 keer bekeken


Plaats reactie