Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4858
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Afgekeurd na medische keuring

Bericht door Allen »

Grtn @Allen

Jos Komen (R.I.P)

Re: Afgekeurd na medische keuring

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit topic wordt morgen verplaatst naar het eerder genoemde topic, dan staat alles over dit onderwerp op een rijtje. :wink:
Patru (R.I.P)

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Patru (R.I.P) »

Zo'n jaar of 30 terug hadden we in de NS-werkplaats in Zwolle ook een probleem met het onderscheiden van kleuren door een aantal mensen. Met als gevolg dat de toegangsdeuren tot de binnensporen nogal eens een deukje opliepen. Tijdelijk is dat probleem toen opgelost als op de foto, maar dat was uit oogpunt van veiligheidsfilosofie ook niet ideaal, dus het was snel afgelopen met die bordjes. :)
Kleurenblind.jpg
Kleurenblind.jpg (115.23 KiB) 5250 keer bekeken
Groeten, Paul G.
barneyvdberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2016 19:34

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door barneyvdberg »

Ben alleen heel benieuwd wat de test daadwerkelijk inhoud. Om wat geruster te worden zeg maar
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Hanseaat »

Inderdaad vatten de oogartsen die vroeger zeevaartkeuringen deden hun taak verschillend op. In '61 kreeg ik (in Amsterdam) maar net een A-tje in mijn monsterboekje, maar de oogarts verzekerde me toen al dat ik nooit van z'n leven van hem een B-tje (voor stuurman) zou krijgen. Twee jaar later ging ik weer met angst en beven naar de oogarts. Nu in Leeuwarden. "Zo jonge man, jij komt voor een zeevaartkeuring? En je ziet nog steeds goed? Ja?" Stempeltje en handtekening in m'n monsterboekje en klaar was Kees. Ben denk ik nog geen 2 minuten binnen geweest. De man had het misschien wel druk.

Vond die ogenkeuring eigenlijk maar onzin. Totdat ik in het Kielerkanaal bij dichte mist een keer op de graad nauwkeurig moest sturen. Kon hiervoor het kompas niet goed genoeg aflezen en was blij dat de loods m'n onzekerheid zag en het overnam. Op dat moment heb ik besloten om niet naar de zeevaartschool te gaan en te stoppen met varen. Afkeuring zou steeds als een zwaard van Damocles boven m'n hoofd blijven hangen. En brokken maken vanwege slechte ogen was toch niet zo onmogelijk als ik dacht.

Maar goed om hier te lezen dat het er nog Nederlandse jongelui zijn die ontzettend gemotiveerd zijn om te gaan varen. Succes David !
(voorheen deventer05)
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Geep »

Kalkmarkt, is niet zo moeilijk zoeken.
Centraalstation, via de voorzijde eruit, links af, brug over, links aan houden, richting de Schreiers-toren(tje), loop via de Prins Hendrik kade, richting het IJ tunnel / Scheepvaartmuseum, ga bij de eerste brede gracht (met Montelbaens toren) rechtsaf
Dat korte stukje gracht is de Kalkmarkt.
Joh; wees er van overtuigd, dat hier veel toekomstige oud collega's, met je meeleven.
vrgr. Geep
barneyvdberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2016 19:34

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door barneyvdberg »

Morgen is het dan zover. Hopen op het beste en dat ik spoedig ook het water op mag
Jos Komen (R.I.P)

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We zullen voor je duimen, Barney. :)
barneyvdberg
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2016 19:34

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door barneyvdberg »

Goedgekeurd al na de hrr test...lantaarntest niet eens hoeven doen. Dit is een hele opluchting
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Slecht kleuren zien en daar gaat mn droom?!

Bericht door Geep »

Van harte.
Op naar je eerste doop!
Geep.


Plaats reactie