Een paar PC-vragen ...

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Bertus. »

Hallo Jan,

Sorry Jan, het lukt niet met wat je voorstelde.

Groet,

Bertus.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik begrijp je vraag niet helemaal, Bertus.
Bedoel je soms dit sub-forum Helpdesk?
HIER staat een handleiding voor beheerders en gebruikers van dit soort forums.
Staat je probleem daar misschien tussen? :wink:
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Bertus. »

Sorry Jos, dat was echt een domme vraag van me. :(
Elk onderwerp heeft natuurlijk zijn eigen datums en jaartallen.
Maar ja, zoiets kan gebeuren als je geen achttien meer bent. :) :wink:
Knipsel.PNG
Mvg. Bertus.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik denk dat je de "sorteer op plaatsingstijd" moet gebruiken, Bertus. :wink:
sorteren.jpg
sorteren.jpg (176.67 KiB) 5918 keer bekeken
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Robert Delhaye »

Een paar weken geleden maakte ik een update van Windows 10 naar Windows 10 Anniversary Edition op m'n ene laptop. Alles werkt prima, geen centje pijn.
Een dag of drie geleden hetzelfde op m'n andere laptop. Hier is een (groot) probleem opgetreden: ik kan met geen mogelijkheid nog downloads, afbeeldingen en pdf's openen die op de computer zelf zijn opgeslagen. Althans niet via 'zoeken'. Bij bijvoorbeeld 'afbeeldingen' krijg ik gedurende een seconde of vier, vijf een klein deel van de afbeeldingen te zien, waarna het scherm terugschiet naar 'bureaublad' en dan een paar keer aan en uit gaat. Dan blijft het scherm gewoon op bureaublad staan. Internetten, Word en de rest van Office, opslaan van afbeeldingen, alles werkt normaal en goed.
Alleen ik kan deze files niet meer tevoorschijn toveren.
Afbeeldingen kan ik nog wel openen door op de drie puntjes in de rechterbovenhoek te klikken en dan op downloads te klikken, maar dan heb ik geen overzicht van kleine fotootjes, maar krijg ik een hele lijst, keurig per datum, van alle downloads, of het nu afbeeldingen of pdf zijn, met de alleen de naam waaronder ze opgeslagen zijn. Maar zonder die afbeeldingen te kunnen zien op een groter veld schiet dat ook niet op.

Heeft iemand ook dit probleem? Of het iets met de virusscanner te maken heeft? Maar dezelfde virusscanner staat ook op de andere laptop, en daar draait alles wel goed.
Ik heb wel ergens gezien op een Amerikaanse site dat dit soort problemen kunnen voorkomen bij computers die de November 2015 update van Windows 10 hebben gehad, en nu rond augustus 2016 verder zijn ge-upgrade naar Windows 10 Anniversary, en dat Microsoft aan een oplossing (fix) werkt, maar daar nog geen datum op kan plakken.

Maar hopelijk weet iemand nu al een oplossing...

Alvast bedankt,

Robert.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door jdbvos »

Er is blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan met de update...
Misschien waren alle voorgaande updates nog niet (helemaal) geinstalleerd ?
Maar wellicht is er bij het verplaatsen van files misschien iets fout gegaan....
Probeer eerst eens checkdisk....klik (met rechtermuisknop) linksonder op het windows-logo, en met de linker muisknop op "Opdrachtprompt (administrator)", Geef daarna toestemming, en type daarna CHKDSK C: /R en Enter (ervan uitgaande dat C je harddisk is, anders de C vervangen door je drive-letter)
Als dat niet werkt kun je nog je system-files controleren met sfc (system-file checker)
Type in datzelfde Opdrachtprompt SFC/SCANNOW en klik enter (kan zijn dat je eerst even naar C:/ moet gaan dmv een paar keer CD.. in te typen, gevolgd door enter)
Nu wél ff wachten op het einde van het progje !!
Als er iets fout was, meldt het zich wel weer met het resultaat....
Die Opdrachtprompt kun jet het beste eveneens met eeb DOS-commando sluiten door EXIT in te typen, gevolgd door enter

Anders mbv shift-opnieuw opstarten in het Windows installatie/selectiescherm zien te komen, en daar de zelfdiagnose-procedure starten

Maar misschien lost het probleem zichzelf op na de volgende update....want Win10 lost interne problemen vaak zelf op....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Allen »

Grtn @Allen
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Robert Delhaye »

Dag jdbvos en Allen,

Bedankt voor de hulp en de tips!
Ik heb ontdekt dat een manier om bij de bestanden te komen, zonder dat het scherm een aantal keer gaat flitsen en dan weer terugkeert naar bureaublad, als volgt kan:
bij zoeken 'afbeeldingen' intypen, dan 'opgeslagen afbeeldingen' kiezen, dan links op 'afbeeldingen' klikken, of als je op zoek bent naar 'downloads', 'documenten' of wat anders, daarop klikken. Dat gaat probleemloos en zonder haperen.

Ik vind het wel erg dat Microsoft van deze (mogelijke, want ze komen niet op iedere computer voor) problemen op de hoogte was, en ze toch maar snel de Window 10 updates hebben aangeboden. Nou ja, dat moeten ze zelf weten bij Microsoft, maar steeds meer mensen stappen over op Apple, en Apple heeft ook een serie winkels waar je tweedehands laptops en i-phones kunt kopen van hunnie, tegen ok prijzen en met garantie.

met vriendelijke groet,
Robert Delhaye.

"Van computers krijg je meer hoofdpijn dan van bier..."
egbert-j
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 dec 2015 07:25

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door egbert-j »

Ik heb een vraag over het mail programma van Mozilla/Thunderbird
heeft iemand ervaring er mee of heeft zelf een mail account bij
voornoemde Thunderbird?
bij voorbaat dank
egbert
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Een paar PC-vragen ...

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ik ben sinds enige dagen de happy bezitter van een home theatertje van 300 watt,sterk genoeg voor mijn geluidbehoefte en ruimte.Prachtige weergave van muziek en dvd's op mijn wide screenscherm van 24'...maar mijn bedoeling is de you tube films etc vanaf mijn notebook of via mijn monitor scherm er op aan te sluiten wat mij tot heden niet lukt.Mijn monitor is via een HDMI kabel verbonden met de monitor/tv,daar ik dat note book schermpje te klein vind,en ook beschadigd heb door er op te gaan zitten, nee niet zo slim, maar gebeurde per ongeluk.dvd's werken in de AV mode alleen. Gegevens Home Theater ''Semp Toshiba 5.1'',XB4351MP. Wat moet ik doen om het gewenste resultaat te krijgen? :idea: ?
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie