Centrales
Re: Centrales
Heren bedankt, nog een bekende voor jullie.
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Re: Centrales
Bij Beck vaak daar geladen: onderdelen voor de Transit, die in Amsterdam werd geassembleerd....
Toen al containers....nu ja: hele kleintjes....
Toen al containers....nu ja: hele kleintjes....
- Bijlagen
-
- resized_Viscount 004 Ford-fabriek.jpg (111.05 KiB) 10845 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Centrales
In welke tijd was dat ? dat "we" in Amsterdam de transit bouwde was rond 1976, de tijd dat de "Memel" heen en weer voer, en de Rijnstroom Cortina,s voor Engeland kwam halen
ik kan me niet herinneren dat we andere schepen voor de wal hadden, maar als er nog foto.s zijn van schepen voor de kant bij zoals de naam toen was "N.V. Nederlandse Ford Automobielfabriek"
hou ik me van harte aanbevolen.
Chris Balkenende
ik kan me niet herinneren dat we andere schepen voor de wal hadden, maar als er nog foto.s zijn van schepen voor de kant bij zoals de naam toen was "N.V. Nederlandse Ford Automobielfabriek"
hou ik me van harte aanbevolen.
Chris Balkenende
Re: Centrales
Ben daar ook menigmaal geweest met de "Stroombootjes". Er was zelfs een vaste dienst A'dam, Vlissingen, Shoreham, Dagenham, A'dam. Dat was begin tot half jaren 60 dat ik dat zelf meemaakte.
Die containers waren denk ik 8 voeters. Heb die meegemaakt in de 70-er jaren bij Atlantic Lines die ze van de N.S. overgenomen had. Stonden aan dek en daar werd "special cargo" ( dure lading dus) ingestopt.
Groeten, K.Brouwer.
Die containers waren denk ik 8 voeters. Heb die meegemaakt in de 70-er jaren bij Atlantic Lines die ze van de N.S. overgenomen had. Stonden aan dek en daar werd "special cargo" ( dure lading dus) ingestopt.
Groeten, K.Brouwer.
Re: Centrales
"Laadkisten", werden die vroeger bij NS genoemd. Ze hadden ook speciale laadkistenwagons. Ik heb ze in '66 of daaromtrent bij Van Gend & Loos nog meegemaakt. Daar hadden we er ook speciale auto's voor om ze aan huis te bezorgen. Ze waren 3 meter lang, 2 meter breed en 2 meter hoog. Je had ook kleinere, maar daar ben ik de afmetingen van vergeten.Die containers waren denk ik 8 voeters. Heb die meegemaakt in de 70-er jaren bij Atlantic Lines die ze van de N.S. overgenomen had.
Bij Ford in Dagenham heb ik nog een keer scrap geladen. Heel mooie, schone scrap. Allemaal zuigers en zuigerpennen en drijfstangen en andere gloednieuwe stukjes metaal. Die waren allemaal afgekeurd. Te groot, te klein, weet ik veel. Het heeft me altijd verbaasd dat je daar zo véél van kon hebben, want we laadden iets van 250 ton. Waarheen dat moest, ben ik vergeten. Ik meen Rotterdam.
Re: Centrales
Hallo Chris
Ik heb het even voor je nagekeken
In 1972 met de Viscount, en in 1973 met de Alert
Er waren nog een paar keren, maar kan me die schepen niet meer herinneren.
Ik mocht nog even rondkijken in die fabriek, en dat ging ook toen echt al om Transit's ....
Ik heb het even voor je nagekeken
In 1972 met de Viscount, en in 1973 met de Alert
Er waren nog een paar keren, maar kan me die schepen niet meer herinneren.
Ik mocht nog even rondkijken in die fabriek, en dat ging ook toen echt al om Transit's ....
Oost, west...ook best
Re: Centrales
Ja, van Gend & Loos en de NS waren er vroeg bij.
Er verschenen trouwens tal van varianten tot de standaard-container er kwam.
Foto's even geleend van de site van Nico Spilt, bij modelspoorders wel bekend Er verschenen trouwens tal van varianten tot de standaard-container er kwam.
Re: Centrales
Ook in 1965 bij Nigoco van toepassing.
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Re: Centrales
Hallo Douwe,
Pracht foto's en wat zeer goed te zien is op de foto's zijn
de vioolstukken aan de geien.
gr uit Breda Cor
Pracht foto's en wat zeer goed te zien is op de foto's zijn
de vioolstukken aan de geien.
gr uit Breda Cor
Il parle Il a parle
Re: Centrales
Voor de belangstellenden: er is een speciale website geopend over de sloop van de Centrale Harculo (aan de IJssel bij Zwolle).
http://www.harculo.nl/
Groet, Paul G.
http://www.harculo.nl/
Groet, Paul G.