Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Plaats reactie
mruyg

Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door mruyg »

Ik ben al enige jaren bezig met het restaureren van een oude Douane boot uit 1956, welke gebouwd is bij de gbr. Sweers in Duitsland (net onder Bremen).
In de machinekamer staat een olie water scheider voor het Bilgewater, deze heb ik uit elkaar gehaald om te repareren. In het verleden is helaas het type plaatje verwijderd en niet bekend welk fabricaat dit is voor het eventueel bestellen van onderdelen.

Mogelijk dat iemand op basis van de foto's mij verder kan helpen?

Martijn
Bijlagen
IMG_0049.JPG
IMG_0049.JPG (177.75 KiB) 5665 keer bekeken
IMG_0054.JPG
IMG_0054.JPG (107.05 KiB) 5665 keer bekeken

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door jdbvos »

Is dat niet een lenswater-olieafscheider van DeLaval ???
Zo'n ding met een hele stapel conische platen erin, zoals bij een centrifuge-seperator ?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mogelijk dat iemand op basis van de foto's mij verder kan helpen?
Eventjes de Gebroeders Sweers net onder Bremen :roll: bellen??
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door Bob R.I.P. »

Martijn heb je een foto van het schip? Hier in Broek op Langedijk ligt 's winters altijd een voormalige duitse douaneboot. Als het dezelfde is zou ik kunnen proberen te achterhalen wie de eigenaar is en dan etc.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
mruyg

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door mruyg »

jdbvos schreef:Is dat niet een lenswater-olieafscheider van DeLaval ???
Zo'n ding met een hele stapel conische platen erin, zoals bij een centrifuge-seperator ?
Hoi jan, klopt er zitten conische platen in, deze zijn statisch, ik ga er achteraan bij laval! Thanks
mruyg

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door mruyg »

IMG_5975.JPG
IMG_5975.JPG (107.23 KiB) 5547 keer bekeken
Bob schreef:Martijn heb je een foto van het schip? Hier in Broek op Langedijk ligt 's winters altijd een voormalige duitse douaneboot. Als het dezelfde is zou ik kunnen proberen te achterhalen wie de eigenaar is en dan etc.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door v+d »

Behalve als je dat mooie schip origineel wilt houden zou ik geen geld meer uitgeven aan die afscheider Olie verontreinigd water opslaan in een tank en aan de wal afgeven, in een goede machinekamer lekt toch maar weinig?
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door Bob R.I.P. »

Martijn je hebt een heel ander schip dan wat hier ligt. Het schip wat hier ligt is veel groter.
Succes met je restauratie.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Wie kan mij vertellen welk fabricaat dit kan zijn?

Bericht door Mathieu »

Ontving vandaag een mailtje van een maat die denkt meer te weten over deze olie water separator. Het zou gaan om een Turbulo en die werden gemaakt door de Howaldtwerke-Deutsche Werft. Dit is maar een heel kleintje.
Werkten voortreffelijk, maar de flow rate was fors en daar door konden ze niet aan 15 ppm voldoen.
100 ging nog wel maar ze mogen niet meer gebruikt worden.


Plaats reactie