Aktueel Scheepvaart Nieuws
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Toch is er hoop...!
Zonet door onze hondjes zelf aangelegd...
Maar er zijn er, gelukkig !, die nog steeds vertrouwen hebben in de toekomst...
Vandaag op Grunneger 112-nieuws..., hier
...waarom dat nou op het 12-nieuws staat ??...
Zonet door onze hondjes zelf aangelegd...
Maar er zijn er, gelukkig !, die nog steeds vertrouwen hebben in de toekomst...
Vandaag op Grunneger 112-nieuws..., hier
...waarom dat nou op het 12-nieuws staat ??...
Oost, west...ook best
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
De nieuwste aanwinst van de Amerikaanse marine bleek niet helemaal goed te werken en botste op een wand van het Panamakanaal.
Het hele bericht is HIER te lezen.
Het hele bericht is HIER te lezen.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Wat een onzinverhaal van het Algemeen Dagblad. Daar hebben ze wel weer een expert op gezet, zeg. Dat hij twee opvallende taalfouten maakt, is nog tot daaraan toe en dat zou hem vergeven zijn als het voor de rest een goed stukkie was. Alleen de kop al: 'Batmanschip loopt vol water in Panamakanaal'. Ze doen het voorkomen alsof hij bezig was te zinken! Hij raakte eerst bakboords (elektro)motor kwijt en toen ontdekten ze ook nog lekkage in twee lagers van stuurboordsmotor, reden om ook die te stoppen. Hij moest met twee sleepboten verder. 'Botste op een wand van het Panamakanaal.' Wat voor wand dan? In werkelijkheid heeft hij bij het manoeuvreren met die sleepboten een wand van een van de sluizen geraakt. 'The ship made minor contact with lock walls in the canal resulting in minor cosmetic damage.' Het is wel zo dat hij niet verder kan en daar in het Panamakanaal op een voormalige Amerikaanse marinewerf moet repareren voordat hij verder kan naar San Diego.
Dat er niks van dat mooie - nou ja, mooie ... - schip klopt, is helemaal waar. Hij heeft voorop twee 15,5cm kanonnen met een bereik van 60 mijl. Die schieten LRLAP's af - Long Range Land Attack Projectiles- Dat zijn GPS-geleide granaten waarmee ze op die afstand van zestig mijl een vlieg de ballen van zijn kont zouden kunnen schieten. Zo had Lockheed Martin dat beloofd en dat zou dan 'maar' 50.000 dollar per schot kosten. Die kanonnen worden gevoed door een magazijn met 600 van die projectielen en daar kan hij er tien per minuut van afschieten. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Alleen ... dat was in 2001. Nu kosten ze maar liefst 800.000 dollar per schot en dat kan de Amerikaanse marine echt niet betalen. Hun mooie nieuwe schip kan voorlopig helemaal niet schieten. Daarom zijn ze nu op zoek naar goedkopere munitie. Die lijken ze te hebben gevonden in de Excalibur GPS-guided artillery round. Die kosten 'maar' 68.000 dollar per knal, maar die hebben dan ook slechts een bereik van 26 mijl. Of ze slopen die dure kanonnen er helemaal weer af en plaatsen meer geleide projectielen, die optie wordt ook overwogen. Hoe het ook zij, het eind van de ellende is nog lang niet in zicht. Ik ben benieuwd wat Trump met dat project gaat doen. Misschien kan hij de hele handel 'as is where is' voor een vriendenprijsje aan Poetin verkopen ...
Dat er niks van dat mooie - nou ja, mooie ... - schip klopt, is helemaal waar. Hij heeft voorop twee 15,5cm kanonnen met een bereik van 60 mijl. Die schieten LRLAP's af - Long Range Land Attack Projectiles- Dat zijn GPS-geleide granaten waarmee ze op die afstand van zestig mijl een vlieg de ballen van zijn kont zouden kunnen schieten. Zo had Lockheed Martin dat beloofd en dat zou dan 'maar' 50.000 dollar per schot kosten. Die kanonnen worden gevoed door een magazijn met 600 van die projectielen en daar kan hij er tien per minuut van afschieten. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Alleen ... dat was in 2001. Nu kosten ze maar liefst 800.000 dollar per schot en dat kan de Amerikaanse marine echt niet betalen. Hun mooie nieuwe schip kan voorlopig helemaal niet schieten. Daarom zijn ze nu op zoek naar goedkopere munitie. Die lijken ze te hebben gevonden in de Excalibur GPS-guided artillery round. Die kosten 'maar' 68.000 dollar per knal, maar die hebben dan ook slechts een bereik van 26 mijl. Of ze slopen die dure kanonnen er helemaal weer af en plaatsen meer geleide projectielen, die optie wordt ook overwogen. Hoe het ook zij, het eind van de ellende is nog lang niet in zicht. Ik ben benieuwd wat Trump met dat project gaat doen. Misschien kan hij de hele handel 'as is where is' voor een vriendenprijsje aan Poetin verkopen ...
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14378
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Halloo Theodorus......nou eventjes geen zij-straten inslaan of een zig zag koers gaan varen, maar bij je " wijd loperige" lopende projekt blijven schipper...as ut FF kan
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14378
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Maersk tipped to buy Hamburg Süd
The Wall Street Journal is reporting Maersk Line is lining up a bid for the world’s seventh largest containerline, Hamburg Sud.
The owners of the German line are understood to be willing to sell the line amid massive consolidation seen this year in the container shipping sector. Hamburg Sud does not belong to any existing or future container alliance.
Hamburg Süd is part of the Oetker Group, a family-owned German conglomerate involved in shipping, banking, food and beverages.
Hamburg Süd has a fleet of around 130 boxships totaling some 600,000 teu in its fleet which VesselsValue estimates is worth $1.4bn.
Maersk has recently said it is after acquisitions rather than ordering new ships. Its last containerline acquisition was back in 2005 when it bought P&O Nedlloyd.
Both Hapag-Lloyd and Cosco have previously been linked with buying Hamburg Süd, a line with an especially strong presence in Latin America.
source : SPLASH 24/7
The Wall Street Journal is reporting Maersk Line is lining up a bid for the world’s seventh largest containerline, Hamburg Sud.
The owners of the German line are understood to be willing to sell the line amid massive consolidation seen this year in the container shipping sector. Hamburg Sud does not belong to any existing or future container alliance.
Hamburg Süd is part of the Oetker Group, a family-owned German conglomerate involved in shipping, banking, food and beverages.
Hamburg Süd has a fleet of around 130 boxships totaling some 600,000 teu in its fleet which VesselsValue estimates is worth $1.4bn.
Maersk has recently said it is after acquisitions rather than ordering new ships. Its last containerline acquisition was back in 2005 when it bought P&O Nedlloyd.
Both Hapag-Lloyd and Cosco have previously been linked with buying Hamburg Süd, a line with an especially strong presence in Latin America.
source : SPLASH 24/7
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
JR Shipping snaps up German box quartet
JR Shipping from the Netherlands has swooped for four Hamburger Lloyd feeder boxships in an en bloc deal worth a total of $30m. The Barmbek, Eilbek, Reinbek and Flottbek were all delivered by Germany’s Meyer Werft in 2005 and have a capacity of 1,638 teu each.
German yard Meyer Werft describes on its site that the four ice class ships are “fast and slender”, and are 169 m long and 27.2m wide. The flexible vessels also feature a special arrangement of hatch covers.
Hamburger Lloyd’s fleet is a mix of boxships, chemical carriers and bulk carriers. It was formed from the merger of Wappen Reederei and Reederei Hamburger Lloyd.
Source: Splash 24/7
JR Shipping from the Netherlands has swooped for four Hamburger Lloyd feeder boxships in an en bloc deal worth a total of $30m. The Barmbek, Eilbek, Reinbek and Flottbek were all delivered by Germany’s Meyer Werft in 2005 and have a capacity of 1,638 teu each.
German yard Meyer Werft describes on its site that the four ice class ships are “fast and slender”, and are 169 m long and 27.2m wide. The flexible vessels also feature a special arrangement of hatch covers.
Hamburger Lloyd’s fleet is a mix of boxships, chemical carriers and bulk carriers. It was formed from the merger of Wappen Reederei and Reederei Hamburger Lloyd.
Source: Splash 24/7
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
De Berge Stahl komt dit jaar nog een keer naar de Rotterdamse haven en daarna wordt zijn taak overgenomen door Newcastlemax-schepen.
Dat schijnen kleinere bulkcarriers te zijn die veel flexibeler inzetbaar zijn.
Groet Arnold.
Dat schijnen kleinere bulkcarriers te zijn die veel flexibeler inzetbaar zijn.
Groet Arnold.
Re: Aktueel Scheepvaart Nieuws
Een Newwcastlemax is 185.000 - 205.000 dwt, 50 meter breed en 300 meter lang. Het grootste dat in Newcastle, Australië kan komen. Twee Newcastlemaxen voor één Berge Stahl. Bergesen is bezig grote bulkers voor scrap te verkopen, dus mogelijk is de Berge Stahl na dertig jaar ook aan de beurt. Het zal me niet verbazen als de Grieken die vaart overnemen.