Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10596
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Neem ik er ook maar eentje 'op verdacht'....
Sjit, zeg....nam ik de IJ van je eigen topic "Wonen in Warffum / IJmond"...: wéér niet goed.... :mrgreen:
Proost !
Oost, west...ook best

Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja, wonen in Warffum, Beverwijk, Heemskerk en weer Beverwijk werd een beetje teveel van het goede, Jan. :wink:
Dus heb ik er maar IJmond van gemaakt.
Ik heb al een Beerenburg tegoed door een keertje een haven goed te raden.
Salute! :wink:
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ambuggiebar

Bericht door Erikdepooter »

Welwel, Ijskouwe Beerenburg in Santos??

Ik vond dat meer iets om warm te blijven in dat druilering weer, in de mist, motregen, nét drie graden boven nul, voor anker in de Thamesmonding, mistsignalen uitluisterend op een winderige brugvleugel. Daarvoor was het goed medicijn.

Jullie zijn écht drankverslaafd! :evil:
Bijlagen
tumblr_mz43nfxopj1qc4uvwo1_500.jpg
tumblr_mz43nfxopj1qc4uvwo1_500.jpg (47.3 KiB) 2933 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ach, we zitten hier alleen maar virtueel te zuipen, Erik. :wink:
Al of niet met een drankje erbij....
Salute!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10596
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

:shock: Virtueel ????
Oh shit...that explains a lot....
:lol: :lol:
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Neem allen maar flinke neut zo vlak voor de Kerstdagen. :wink:
Vrede op aarde kunnen we voorlopig wel weer schudden en ook hier in Nederland word je niet vrolijk als je b.v. in de supermarkt bij de kassa staat, want iedereen is saggerijnig en in de stress. :(
En Kombuispraat ook nog eens een paar dagen moeilijk bereikbaar, het is koud en grijs buiten, typisch de Donkere Dagen voor Kerst. :wink:
Ik ben drie dagen druk bezig geweest toen ik zelf dit inlog probleem had, me suf gezocht op internet, allerlei experts gebeld, Ziggo heeft er zelfs een "Case" van gemaakt, maar dit zal inmiddels wel een Cold Case zijn, die sturen je ook alleen maar van het kassie naar de muur.
Ik krijg veel mailtjes over het inlogprobleem en vind het verdomd lullig dat ik het probleem niet kan oplossen.
Sommigen zullen misschien wel denken: een beheerder van lik-me-vessie.
En misschien komt er hier straks wel een reactie: "onzin" van een man van weinig woorden.
Ach, over een paar dagen zijn de problemen weer opgelost, alle kerstboodschappen in huis, maar dan gaat het weer stormen. :wink:
Salud Navidad! :-D
Salute!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10596
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Proost Jos ! Neem er ook eentje van mij....
Vandaag was de kortste dag: dát zal het zijn...Iedereen chagrijnig...mezelf incluis...
Vanaf vandaag gaat gelukkig de zon weer de juiste kant op, en over een poosje zien we allemaal de zon weer schijnen...
't Is me ook het maandje wel: eerst Snikkelhaas, nu de kerst, strakkies nog weer dat gedonder met gedonder van veel te grote donderbussen, en daarna komt "de grote rust" met het wachten op het eerste voorjaarsgroen, en de terugkomst van de scholeksters (meestal de eersten).
Morgen lijkt alles weer anders....
Proost !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Ambuggiebar

Bericht door Knisten »

@ Jos en Jan,
Proost heren, en dat ze nog lang mogen smaken !
Voor wat de onbereikbaarheid betreft:
Thanks voor al jouw inspanningen om
de problemen te verhelpen. Een prettige bijkomstigheid
gedurende al die ellende is dat we wat vaker bij de
buren hebben kunnen grasduinen. Ben daar ook een
paar dingen wijzer geworden. Geluk bij een ongeluk
dus, maar ben blij weer "thuis" te zijn....
Fijne Kerst
Na zdorovje

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Neem allen maar flinke neut zo vlak voor de Kerstdagen.
Mijn beste Vader zaliger placht te zeggen : "Als het dan TOCH op moet, geef mij dan ook maar wat" :lol: ...nou was de man wel ontzettend " op drank teugen" :roll: .........en daar had hij best zijn redenen voor, maaar als rechtgeaarde zoon heppik die schade voor hem ingehaald "in mijn jongere en ietwat wildere jaren zogezeid"
DUS...Maria...de komende 24 uur vrij drinken voor de " geregelde bezoekers"...d.w.z. als het huis een beetje bij de schuur houden, anders stop ik " the running tab" :mrgreen:
Allemaal bovenste beste dagen , goede gezondheid en een voorspoedig 2017 en dat we ZE nog maar lang mogen lusten " met z'n allen"......aaaait vedan :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Doe mij er maar een van die lange Canadees :-D , wij zitten in een piepklein Portugees dorpje waar je moet wachten tot een bejaarde dame het enigste winkeltje ontsluit. DAT doet ze wanneer het haar goeddunkt , zij verkoopt geen kerstzooi maar slechts noodzakelijke eerste levensbehoeften (zoals wij dat nu zien) zoals pleepapier en deodorant. Jawel ze heeft ook eieren, aardappels en winterwortellen. En wat een genot dat je niet kunt kiezen :wink:
Op het plein verzamelen oude kerels boomstronken, die met oude rokende pickups aangevoerd worden. De verzameling gaat straks in de fik, hoezo luchtvervuiling feest moet er zijn.
De kerststal op het zelfde plein is niet politiek correct en over wel of niet kerst wordt niet gediscussieerd. Terwijl wij in het zonnetje op een bankje op de opening van de winkel zitten te wachten leren we weer geduld en eenvoud in 10 minuten. Een oude Portugese dame met een paar grote gele snijtanden grijnst ons lief toe en tracht ons " goede middag" in haar dialect te leren. Het stoplicht bij de oversteekplaats staat voortdurend op groen voor het voorbij razende verkeer. De jeugd en de oudjes steken elders schuin de weg over, dat houdt het leven spannend hier.


Plaats reactie