Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Mooi gedicht van Haindruk van 't Noorderainde. Moet wel eerlijk bekennen dat er af en toe wel eens moest denken wat 'ie nou precies bedoelde.
Maar ja ... ik kom ook niet elke dag meer in het durp. en nu haal ik mooi mijn taalkennis weer op.
Bedankt Dirk. Volgens jou is "Moord aan Boord" best te lezen en je bent dus niet van plan om het bij de 'vulles' te zetten.
Volgens Jan (v+d) kan timmeren aan de weg geen kwaad en zal hier onderaan dan de reclamespot zetten voor het geval dat er iemand van de Kombuizerclan interesse heeft.
Gisteren kwam met de post een oproep om gedotterd te worden. Dat moet de 13 februari gebeuren in het ziekenhuis van Kotka. Volgens de mededeling hoef ik maar een nacht te blijven. Gelukkig maar want zo is het ook geen doen. Zal blij zijn als de spuitbus Nitro niet meer nodig is.
Met al die perikelen hebben de vrouw en ik besloten de property in de verkoop te doen en een flat te zoeken. Zal wel een hele verandering zijn vooral daar we al 47 jaar in dit zelfgebouwde huis op dit stekkie aan de baai zitten. In de bijlage nog eens het uitzicht vanuit de 'brug' zoals ik mijn werkkamer noem.
Verder iedereen een goed jaareinde en een 'gout Nijoar' zoals ze in het dearp zouden zeggen. Go Go en blijf gezond. Indien dat niet zo is dan maar gauw beter worden.
Tot zover en dan nog de reclame. Martin

”Moord aan Boord” is mijn nieuwste roman, een thriller met negen op historische gronden gebaseerde verhalen van de zee, die op elkaar aansluiten, maar ook afzonderlijk gelezen kunnen worden. Het begint in 1758 als twee Hollandse vrachtvaarders op de rotsen van Suursaari (Hogland) in de Finse Golf vergaan. Het onderzoek naar de ramp door de waterschouten van Hamina levert , bij toeval, een seriemoordenaar op. De draad van het verhaal gaat verder met een inspectietocht door dezelfde waterschouten over het zee- ijs naar de loodsstations op de eilanden waar zij een lugubere ontdekking doen. Via de schipbreuk van de “Batavia”, waar tussen de lading een lijk gevonden wordt, gaat het naar de “Hamburger Blitz”. Hier dumpt de schipper de bootsman op de ijsschotsen en geeft de stuurman zijn congé. Dat was in 1781. Dezelfde stuurman monstert op de schoener “Sofia” voor een reis naar de Arctic, Bereneiland en Jan Mayen, om daar vaten walvistraan te laden voor Amsterdam. Niet iedereen keert terug van die reis. Na nog een ‘ man overboord’ tragedie, vergaat de oude “Sofia”, nu omgebouwd tot Nederlands eerste stoomschroefschip, in de Eemnesser polder onder het oog van de gehele dorpsbevolking. Als toetje nog een scheepsmoord waarvan de lezer zelf mag uitmaken : was het nou een Ongeluk of toch een Moord.
“Moord aan Boord” heeft 231 bladzijdes in A5 formaat. Het boek heeft een verklarende woordenlijst van zeevaarttermen en een pagina met historische notities. De uitgever is BraveNewBooks. Het boek is te bestellen bij oa Bol.com, L.J.Harri en verder bij alle Nederlandse en Vlaamse boekhandels onder ISBNummer is 97 89 40 21 543 20. Je kunt voor meerdere info ook googlen met bijv.: Moord aan Boord Martin Hendriks .
Bijlagen
WP_20161230_11_06_34_Pro.jpg
WP_20161230_11_06_34_Pro.jpg (172.6 KiB) 3235 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Martin, het duurt bij jou wel erg lang voordat er roetgeblazen gaat worden.
Nou ja zolang het spuitbusje nog werkt zal het nog gaan. Ik kreeg direct weer praatjes na het eerste en tevens laatste Schot uit dat busje, ik moest het in Enschede direct inleveren.
Je stekkie verkopen is niet niks, maar wellicht voel je je begin maart wel weer een jonge vent.
Wij hebben de hut wat aangepast zodat we beneden kunnen slapen en douchen en boven komen we niet daar bewaren we boeken en andere zooi dat door de achterblijvers ongetwijfeld in het paasvuur gemikt gaat worden. Niet van wakker liggen en zolang mogelijk de regie houden.

Groeten uit een zonnig Quarteira van Jan en Marieke
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wij hebben de hut wat aangepast zodat we beneden kunnen slapen en douchen en boven komen we niet daar bewaren we boeken en andere zooi dat door de achterblijvers ongetwijfeld in het paasvuur gemikt gaat worden.
Hoi Martin..........ALL the best met die roetblazerij EN al de beslissingen die daar mee samen hangen, wees niet TE vlug. Jan spreekt woorden die me uit het hart zijn gegrepen en verwoord precies hoe de vlag er hier bij staat.
Mijn devies is " Ze dragen me hier uit in 6 plankies" ( en die staan kant en klaar geschaafd in de schuur :lol: )
Hou je haaks.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Dat dotteren is een fluitje van een cent. Nou ja .... relatief gezien dan, bedoel ik. Het is een pijnloze behandeling en je mag op het grote beeldscherm meekijken wat ze doen, althans dat was in Thessaloniki zo. Kunstig, hoor, wat die lieden allemaal kunnen. Nadat ik het even had bekeken, heb ik toch maar getracht om alleen maar aan mooie dingen te denken terwijl die medicijnman bezig was. En ja, ik moest ook een nacht blijven.

De property in de verkoop en naar een flat. Ik zou me geen twee keer, maar wel tien keer bedenken. Als je de tent kunt aanpassen en je kunt zo nodig hulp inhuren, dan deed ik dat nooit van zijn leven. Ik doe niks meer als het niet nodig is. Ik hak geen hout meer en ik sleur het wekelijks benodigde hout voor de houtbrander ook niet meer zelf vanuit de bunkers aan. Als je dat wel doet, als je alles zelf wil doen en je verstookt pakweg 10 ton hout in een winter dan is er in die winter 50 ton hout door je handjes gegaan. Kom op, ik ben toch geen bootwerker? Ik doe niks meer.

Ik wens je veel wijsheid en sterkte, Martin. Ook voor jou en de jouwen een goede jaarwisseling. Laat ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om alle meelezers hier datzelfde toe te wensen ....

Afbeelding
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Langs het fietspad

Bericht door gerard tenerife »

Ook van Tenerife wensen we je sterkte en wijsheid toe Martin. Mogelijk een oude wijven spreuk maar toch, oude bomen verpoot men niet.
Een voorspoedig 2017,
Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

oude bomen verpoot men niet.
En jij weet daar ALLES van niettan, seg nou selluf Gerard :lol: ......HEEEEL je leven op Tenerife gewoond toch! :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Langs het fietspad

Bericht door gerard tenerife »

Harry schreef:
HEEEEL je leven op Tenerife gewoond toch!
Toen ik naar Tenerife verhuisde was ik nog jong :lol: ik was in mijn prime en pas 65 en dat is geen leeftijd :roll: :lol:
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: Langs het fietspad

Bericht door Hanseaat »

Sterkte ermee Martin. Bij mij stelde die dotterbehandeling ook niet veel voor. Maar de prop zat bij wat lager en niet -zoals bij jou kennelijk- dichter bij de hoofdmotor. Misschien maakt dat verschil. En, zoals Theo al zei, het is best interessant om alles op het scherm te volgen. En mogelijk is er ook een leuke assistente bij die je af en toe moed in praat :wink: . Eigenlijk vond ik 6 uur daarna op mijn rug liggen nog het vervelendst.

En natuur een gelukkig nieuwjaar gewenst, met allen die je lief en dierbaar zijn.
(voorheen deventer05)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Eigenlijk vond ik 6 uur daarna op mijn rug liggen nog het vervelendst.
DUS jij hield je " leggende staande" ex- Deventer05 :lol:

@ Gerard........jij was dus nog niet aan de Spaanse Wijn en nog goed wakker :lol: :roll:
Laten we er maar van uitgaan dat Martin de zaak nog lang rollende houdt " OP het Fietspad"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Langs het fietspad

Bericht door gerard tenerife »

Harry schreef:
Laten we er maar van uitgaan dat Martin de zaak nog lang rollende houdt " OP het Fietspad"
Kijk daar kan ik het nu helemaal zonder voorbehoud, mee eens zijn. 8)
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie