Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Wel mooi die nostalgische plaatjes
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
(Het wordt best interessant, Willem. Was dat bij de ferry vanuit Banjul? Of weet je nog waar over de rivier dat was? ik heb familie in Gambia, dus we kunnen het na laten gaan. Ben nu best wel benieuwd welk raadsel dit is!)Erikdepooter schreef:Dus hoe dat dan zit?
Onze zoon woont daar en die zei dat diezelfde veerboot er nog is maar
dat hij vaak averij heeft.
Als die schuit dan onderweg ligt te drijven door motor pech dan moet het
toch wel een oud spulletje zijn.
Nou heb ik vroeger in de jaren zeventig weleens drie veerboten tussen Maassluis-Rozenburg gezien waarvan er één
steevast voor de kant lag. Misschien is het er daar één van want hij was crack eender in de Gambia plus zoals ik
al opmerkte het houten bord: "Maassluis-Rozenburg" aan de opbouw bevestigd.
Grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Willem er zit momenteel weinig vaart in de topic. Toch interessant je opmerking. Ik heb via Google gezocht op GAMBIA FERRY. Je ziet dan veel veerboten. Zie jij daar misschien de betreffende boot bij. Zou leuk zijn.
Grt.
Mario
Grt.
Mario
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Opgestuurd door Jan van Gijzen.
hierbij een foto van de Hoofdingenieur van Elzelingen, met aan de Maassluise kant de reserve boot Prinses Irene.
hierbij de reserveboot Prinses Irene
grt Jan
hierbij een foto van de Hoofdingenieur van Elzelingen, met aan de Maassluise kant de reserve boot Prinses Irene.
hierbij de reserveboot Prinses Irene
grt Jan
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Ik zie er hoogstens twee Marlo als ik zoek maar die lijken er niet op.
Ik weet nog wel dat je aan die schuit in Gambia kon zien dat zij geel is geweest.
Dus gehavend geel zoals wij toen meemaakten in The Gambia tien jaar geleden.
Grt, Willem.W.
Ik weet nog wel dat je aan die schuit in Gambia kon zien dat zij geel is geweest.
Dus gehavend geel zoals wij toen meemaakten in The Gambia tien jaar geleden.
Grt, Willem.W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Als je, zoals Mario al aangaf, even googled dan vind je deze drie double ended ferries, die met veel problemen de veerdienst onderhouden, daarnaast vaart er nogal wat ander ongeregeld spul dat met wisselend succes veerdienst onderhoud op de Gambia river. Ergens las ik dat die Kanilai geschikt is voor 1200 ? passagiers en de andere twee voor 400. In ieder geval hebben ze aardig wat reddingsvlotten.
De Kanilai is 2014/15 gerepowered.
De ponten in de foto's lijken absoluut niet op de Rozenburg/Maassluis veerpont.
De Kanilai is 2014/15 gerepowered.
De ponten in de foto's lijken absoluut niet op de Rozenburg/Maassluis veerpont.
Live life to the fullest!
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Jos, bedankt. Mooie foto van de Prinses Irene. Dit was de oude "Schollevaer". Gebouwd in 1918 voor het Rijksveer Moerdijk-Willemsdorp. 1939 naar Van der Schuyt. Voer op de eigen lijnen maar ook voor de R.T.M. Het schip is diverse malen verbouwd. Mooie bus van Europa Express (Vermaat, Hellevoetsluis).
Andre en Willem, die heb ik ook gezien. Ik denk ook niet dat de boot is, waar Willem het over heeft.
Er heeft ook wel eens een zijlading pont uit Gorinchem dienst gedaan. Maar het casco daarvan (Gorinchem V) heeft lang in de Maashaven gelegen. (misschien ligt die er nog wel ?).
Verder heb ik nog op onderstaande link gekeken. Maar ik kom daar niet verder mee.
http://web.archive.org/web/200712280821 ... storie.asp
Ik ben toch benieuwd, hoe dit afloopt.
Grt.
Mario
Andre en Willem, die heb ik ook gezien. Ik denk ook niet dat de boot is, waar Willem het over heeft.
Er heeft ook wel eens een zijlading pont uit Gorinchem dienst gedaan. Maar het casco daarvan (Gorinchem V) heeft lang in de Maashaven gelegen. (misschien ligt die er nog wel ?).
Verder heb ik nog op onderstaande link gekeken. Maar ik kom daar niet verder mee.
http://web.archive.org/web/200712280821 ... storie.asp
Ik ben toch benieuwd, hoe dit afloopt.
Grt.
Mario
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Ik denk dat je gelijk hebt Mario. Misschien kan Willem aangeven om wat voor pont het gaat (koplader, zijlader enz.), is wellicht ook handig als je iemand a/b wil sturen om te kijken of dat bord er nog hangt .Da Silva schreef: Andre en Willem, die heb ik ook gezien. Ik denk ook niet dat de boot is, waar Willem het over heeft.
Live life to the fullest!
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Ik vond dit op Wikipedia;
MS: Johee is een produkt van Damen Shipyards. Dat wil nog niet zeggen, dat het schip in Nederland is gebouwd.
https://de.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4hr ... 80%93Barra
Grt.
Mario
MS: Johee is een produkt van Damen Shipyards. Dat wil nog niet zeggen, dat het schip in Nederland is gebouwd.
https://de.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4hr ... 80%93Barra
Grt.
Mario
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
De geplaatste veerboten van The Gambia varen op Banjul (Serrekunda).
Maar die rivier is lang, dus kunnen er verder landinwaarts nog meer ferrydiensten zijn.
De drie veerboten op Maassluis -Rozenburg (De Hoorn, Ged. Schilthuis/Blankenburg en de Staeldiep) zijn de enigen met een over het rijdek aangebrachte brug. Twee nog steeds in dienst. Nummer drie in Schotland, in elk geval tot en met 2013.
Andere schepen, die daar nog wel eens (bij averij of onderhoud van de reguliere boten) werden ingezet (zoals de Prinses Irene en de Gorinchem V en later ook de Elzelingen) lijken er zeker niet op (zie ook de foto's van Mario en Jos).
Brielle - Rozenburg werd inderdaad ook in concessie uitgegeven door de provinciale waterstaat aan SBS te Rotterdam. Bij mijn weten was daar echter nooit een boot met hoge brug in dienst geweest. Het raadsel is dus nog niet opgelost.
Foto: Een klein modelletje van de Prinses Irene, wat ik ooit nog eens had gemaakt en het origineel, vlak voor de sloop aan de Glashaven.
Maar die rivier is lang, dus kunnen er verder landinwaarts nog meer ferrydiensten zijn.
De drie veerboten op Maassluis -Rozenburg (De Hoorn, Ged. Schilthuis/Blankenburg en de Staeldiep) zijn de enigen met een over het rijdek aangebrachte brug. Twee nog steeds in dienst. Nummer drie in Schotland, in elk geval tot en met 2013.
Andere schepen, die daar nog wel eens (bij averij of onderhoud van de reguliere boten) werden ingezet (zoals de Prinses Irene en de Gorinchem V en later ook de Elzelingen) lijken er zeker niet op (zie ook de foto's van Mario en Jos).
Brielle - Rozenburg werd inderdaad ook in concessie uitgegeven door de provinciale waterstaat aan SBS te Rotterdam. Bij mijn weten was daar echter nooit een boot met hoge brug in dienst geweest. Het raadsel is dus nog niet opgelost.
Foto: Een klein modelletje van de Prinses Irene, wat ik ooit nog eens had gemaakt en het origineel, vlak voor de sloop aan de Glashaven.
- Bijlagen
-
- Prinses Irene modelletje.jpg (249.62 KiB) 5280 keer bekeken
-
- IMGP0243a.JPG (226.68 KiB) 5280 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)