Effe Apeldoorn bellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op de Lisa is er weinig aan de hand, die liggen in veilige haven.
Met de Seevogel is het helaas slecht afgelopen.
Seevogel-01.jpg
Seevogel-01.jpg (381.97 KiB) 3305 keer bekeken
Seevogel-02.jpg
Seevogel-02.jpg (240.16 KiB) 3305 keer bekeken
IDNo: 5606160 Year: 1924
Name: MARTIN CARL Type: Cargo ship Flag: DNK Tons: 1412
Country of build: DNK Builder: Helsingor Vaerft Location of yard: Elsinore
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10
46 DANKLINT - 50 VIRGILIA - 56 SEEVOGEL
wrecked 5nm NE Krakelund 6.12.59 [Sundsvall-Amsterdam, timber]

Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door OLAU-fan »

De Telegraaf schreef zojuist:

Geramde stuw bij Grave nu niet te repareren

GRAVE - De stuw in de Maas bij Grave (Noord-Brabant) waar donderdagavond een schip tegenaan botste, kan niet met noodmaatregelen worden gerepareerd. Daar is de schade veel te groot voor: er zit een gat in van zo'n 25 meter, zei een woordvoerder van Rijkswaterstaat zaterdagavond.

Met camera's is onder water een inspectie aan de stuw uitgevoerd, maar Rijkswaterstaat heeft "nog geen volledig beeld", aldus de zegsman. Ook de schuiven van de stuw zelf moeten nog uitgebreid worden nagelopen. Dat gebeurt in de komende dagen.

Het waterpeil in de Maas is tussen Grave en Sambeek inmiddels gedaald tot op het niveau van het stroomopwaarts gelegen Lith. Het is nu dus op het peil dat het zonder de stuw zou hebben. Voor eigenaren van woonboten is dat lastig. Sommige van die boten bij Gennep liggen vast aan de kade en zijn doordat het waterpeil is gezakt scheef komen te hangen. Bewoners zullen noodgedwongen elders het Nieuwjaar moeten inluiden.

In de Maas liggen in totaal zeven stuwen om het waterniveau op peil te houden. Dat is nodig vanwege het hoogteverschil in het Limburgse landschap.



Blijkbaar weten de juniors bij de Televaag niet wat ze schrijven of klakkeloos overschrijven en kennen of begrijpen het verschil niet tussen stroomopwaarts en stroomafwaarts en aan topografische kennis.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2734 ... tuk__.html
Jos Komen (R.I.P)

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

narrowboat.jpg
narrowboat.jpg (191.14 KiB) 2732 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door jdbvos »

Ik meen dat die sluizen 'zelfbediening' zijn....waarom draait zo'n debiel bij het zien van het hangen van de hak op een richel dan niet die rinket, die hijzelf zojuist geopend heeft, niet dicht ???
Rare jongens, die Britten....
Bijlagen
obelix_idefix.jpg
obelix_idefix.jpg (41.21 KiB) 2699 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door gerard tenerife »

Jan verbaas je niet, deze narrow boats worden vehuurd aan iedereen, 5 minuten introductie en weg wezen. Ik heb mensen, meest buitenlanders geholpen, die geen iedee haden waar het kanaal heen ging, wel dat ze in een week terug moesten zijn. Door het taalverschil de mensen maar half, of minder, van de uitleg begrepen hadden, het verbaast me eigenlijk dat het meestal goed gaat :roll: Het is dus allemaal zelf bedienen, padles openen en sluiten, deuren open en dicht, allemaal kleinigheden. Ik heb eenmaal vast gezeten, omdat de sluis taps naar beneden liep en wij naar beneden zakten en vast kwamen te zitten op de fenders, tja zo gaat het.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door gerard tenerife »

Helemaal iets anders of mogelijk ook niet? wij vragen ons dus vaak af hoe ongeluken zich afspelen en speciaal met al de Health and Safety. Maar dit is een groot bedrijf in de hijs en transport industrie en daar doet iemand die daar werkt dit!!!

Afbeeldingsubir imagenes

dit kan niet goed aflopen en het is echt niets te doen met de kwaliteit van de sluiting.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Knisten »

Tja, je zal maar net een inch of zo tekort komen :lol:
Maar je blijft je verwonderen :roll:

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Maar dit is een groot bedrijf in de hijs en transport industrie
Is er feitelijk verder iets bekend betreffende dat " brug deel INhijsen screw-up affair ergens in Zuid-Holland een jaar of zo terug"....waar die 2 kranen op een pontonnetje omsodemieterden en OP de huizen naast de brug vielen. :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
forte
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:18

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door forte »

Ja dat onderzoek is afgesloten, hier kan je er meer over lezen :

https://www.onderzoeksraad.nl/nl/onderz ... rmijdelijk



Mvh
Martin
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Effe Apeldoorn bellen

Bericht door jdbvos »

...ik zal wel gek zijn...maar als ik die foto zo bekijk denk ik dat die mobiele kraan (zie de rupsband) op eoa transportmiddel staat, en dat stukkie hoekstaal (?) dat maar met een paar bouten op hout geschroefd lijkt te zijn, alleen maar tot doel heeft te voorkomen dat die sluiting te-heen-en-te-weer slingert....
Maar wie ben ik...
Heb je de rest van die detailfoto ook ?
Oost, west...ook best


Plaats reactie