Oorlogsherinneringen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Hanseaat »

Zo niet, dan weet je mij te vinden... :lol:
(voorheen deventer05)

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:lol: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Allen »

Geen idee of ik deze al eens eerder geplaatst heb. :shock:

D-Day Landing Sites Then and Now:
Normandy Beaches in 1944 and 70 Years Later


LINK: >>> HIER
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door rspeur »

Allen,
Ik kwam deze zelfs in het Nederlands tegen.
Ook ik heb al een paar jaar een link naar iets vergelijkbaars, daarvoor geldt hetzelfde als voor jouw link.
Mogelijk al eens geplaatst dus, ik weet het niet meer. Hier de link:
http://izismile.com/2009/09/03/normandy ... _pics.html
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Allen »

@René de link die jij plaatste is een stuk uitgebreider.
Grtn @Allen
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Geep »

Falaise
Tijdens 40 jarige Invasie herdenking zijn wij door de Zak van Falaise gewandeld, hebben daar stilgestaan met de gedachte?
,,Hoe is het mogelijk, dat gewonden, levende, vijand en vriend door, dit sloppie versperd, door alles wat nodig is,
in een idiote oorlog – smaller dan de ,,Zeedijk’’ Amsterdam Centrum – zonder afscheid zijn gegaan, naar de eeuwige stilte…
Vrgr. Geep
Patru (R.I.P)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Oud-voetballer van Ajax Wim Anderiesen is gisteren overleden.
Bijzonder is dat hij een slachtoffer was de schietpartij op de Dam op 7 mei 1945. Zie dit verhaal.
http://de-dam-zevenmei1945.nl/nl/willem ... nderiesen/
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dat hij een slachtoffer was de schietpartij op de Dam op 7 mei 1945
Interessant Paul........ik wist uiteraard wel dat de Moffen tot op het laatste moment van WW2 "links en rechts"nog dit soort "smerige kriminele/moordende streken" hadden uitgehaald......ook in de Sallandse regio- weliswaar op kleinere schaal voor zover bekend. Maar deze smerige affaire in Amsterdam was mij geheel onbekend....met mitrailleurs op een onschuldige en onbewapende menigte schieten......aahwel ik zal maar niet zeggen wat ik nu denk! :cry:
Ik vraag me af of de verantwoordelijke daders ooit zijn gepakt...zal best wel niet. Ik moet in deze altijd weer denken aan de woorden van een- nu naam vergeten- Professor aan een Universiteit in Isreal, in de trant van : " Tot vlak voor het einde van WW2 had de Nazi Partij in Duitsland miljoenen leden, direct na WW2 hadden ze geen enkel lid meer,.........WAAAAR zijn AL die Nazi's gebleven" :roll: Als ik dan dank zij jouw bovengenoemde website de " Radio toespraak van toen Prins Bernhard" door lees...dan wordt ik nog steeds een beetje flink misselijk te bedenken dat dit oook een Mof was en ooook een lid ( all be it voormalig!) van de Duitse Nazi Partij, die zijn " Landgenoten" kwam vertellen hoe ze zich moesten gedragen.Aaahwel, "we" hebben nu hier op het Noord-Amerikaanse kontinent ook weer " een Mof met een grote bek" :cry:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Geep »

Hr. Hogeboom Goedendag
Kijk op Ruim 7 ; Oorlogsherinneringen mei 18th ' 14,15:31
Ik was er bij!
vrgr.Geep
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Kijk op Ruim 7 ; Oorlogsherinneringen mei 18th ' 14,15:31
Hallo Dhr. Geep,
Bedankt en dat heb ik gedaan en zie dat ik toen ook wel mee heb gedaan aan de conversatie en DUS de tekst al eerder moet hebben gelezen. Terwijl ik een grote belangstelling/interesse heb in dit onderwerp, probeer ik "tegelijker tijd" de weinige tijd die mij nog beschikbaar staat niet te verpesten door AL te veel aan dat soort zeer treurige gedragingen van de mensheid te denken of me er in te verdiepen. DUS "vergeet" ik dat soort zaken regelmatig.......dus een geval van " selektieve herinneringen".DE zeeeer trieste levens-lessen die er in liggen opgesloten worden veelal weer razendsnel vergeten EN " de drama's" worden links en rechts regelmatig weer opnieuw OP-gestart......NU met Live video en " ON TV" Ik probeer er zo min mogelijk tijd aan te besteden....maaaar "als ik er weer tegenaan stommel"....wordt ik iedere keer weeeer " DONDERS"..( zoals we dat in Salland zeggen!) :cry:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie