Lelijke Schepen
Re: Lelijke Schepen
nog een heelheelheelheel ouwe lelijkerd...ondanks dattie een C4 is...
't Is bijna nét alsof ze tijdens de afbouw nog een oud opbouwtje van eoa Laker hadden liggen....
't Is bijna nét alsof ze tijdens de afbouw nog een oud opbouwtje van eoa Laker hadden liggen....
- Bijlagen
-
- Green Forest 1944 (Kaiser Steel, Richmond USA) - (Type C4-S-A1).jpg (166.6 KiB) 4637 keer bekeken
Oost, west...ook best
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
Ik vind m toch wel wat hebben, Jan.
Maar hij loopt wel op "lelijke bunkers", aan die rookpluim te zien.
Maar hij loopt wel op "lelijke bunkers", aan die rookpluim te zien.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14432
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Lelijke Schepen
Het ro-ro luik zit "in de midscheeps" voor het laden van grote rollen papier, vervolgens is " de opbouw" daarmee gecombineerd, dus al met al wel een efficient ontwerp. Als " Kent" waren "ze" van mijn ouwe baas en heb "ze" in de begin 1990ties wel in droogdok gehad.Misschien dat ze er daarom zo gek uit zien.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
Een van "mijn" VLCC's, de Esso Saba, was natuurlijk sowieso al geen toonbeeld van schoonheid, maar wat ze er na de Esso-tijd van hadden gemaakt is echt lelijk!
Als FPSO Brasil heeft ze aldus nog tot 2014 dienst gedaan en zag eruit als een stekelvarken.
Het schijnt, dat ze in 2014 is gesloopt ergens in China.
Als FPSO Brasil heeft ze aldus nog tot 2014 dienst gedaan en zag eruit als een stekelvarken.
Het schijnt, dat ze in 2014 is gesloopt ergens in China.
- Bijlagen
-
- Esso Saba als FPSO Brasil.jpg (94.19 KiB) 4092 keer bekeken
-
- Stekelvarken
- Esso Saba als FPSOBrasil-2.jpg (91.3 KiB) 4092 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Lelijke Schepen
"Verbouw" van de Molengat van Teso.
Wat hier nou het verdienmodel bij was?
Omsmelten en opnieuw beginnen lijkt mij eenvoudiger.
Anyway: Doodzonde van zo'n mooie veerboot!
https://www.youtube.com/watch?v=dyABb4KWolc
Wat hier nou het verdienmodel bij was?
Omsmelten en opnieuw beginnen lijkt mij eenvoudiger.
Anyway: Doodzonde van zo'n mooie veerboot!
https://www.youtube.com/watch?v=dyABb4KWolc
- Bijlagen
-
- Lelijk
- Halani1 ex Molengat Teso ferry.jpg (192.68 KiB) 3885 keer bekeken
-
- Mooi
- Molengat Teso.jpg (48.47 KiB) 3885 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Lelijke Schepen
-------------------------------
Hierboven bouwnummer 850 van Niestern Sander in Delfzijl die a.s. donderdag 9 februari om 12.00 uur te water zal worden gelaten. De naam is nog niet bekend en volgens zeggen wordt daar een beetje geheimzinnig over gedaan. De tewaterlating schijnt ook een besloten bijeenkomst te zijn. Vraag me niet waarom.
Bij de buren rees de vraag welke "borg" dit zou worden en toen opperde iemand: UGLYBORG. Dat is best een leuke vondst, alleen ... ik vind dat helemaal geen lelijk schip. Ik volg de ontwikkelingen bij mijn vroegere baas, waar ik zo goed heb gevaren en altijd zo goed ben behandeld, nog altijd met interesse. Er gaan dan wel eens gedachten door mijn hoofd die er nu verder niet toe doen, maar bij het zien van dit schip kwam spontaan de gedachte bij me op: wat zou ik daar graag nog bij betrokken zijn geweest. Dat zijn interessante, nieuwe ontwikkelingen die ik graag op de voet zou willen volgen. Wat zou ik graag nog eens een reis met zo'n bijzonder schip meemaken, zien en voelen hoe dat zich in zee gedraagt, dus graag in de winter en dan een beetje ruig. Voelen of dat leeft en hoe dat slngert en stampt, hoe het de kop in de zee steekt en weer omhoog komt. De gedachte: wat een lelijk schip! komt geen moment bij me op. Het is anders, het is nieuw. De zee is nog altijd hetzelfde en zal nooit veranderen en dus zijn ook deze schepen daar op gebouwd. Ja, ik vind het een mooi schip.
Sta ik daar alleen in of zijn ook anderen diezelfde mening toegedaan?
Foto Simon Marrink - met zijn welwillende toestemming geleend bij de buren.[
Hierboven bouwnummer 850 van Niestern Sander in Delfzijl die a.s. donderdag 9 februari om 12.00 uur te water zal worden gelaten. De naam is nog niet bekend en volgens zeggen wordt daar een beetje geheimzinnig over gedaan. De tewaterlating schijnt ook een besloten bijeenkomst te zijn. Vraag me niet waarom.
Bij de buren rees de vraag welke "borg" dit zou worden en toen opperde iemand: UGLYBORG. Dat is best een leuke vondst, alleen ... ik vind dat helemaal geen lelijk schip. Ik volg de ontwikkelingen bij mijn vroegere baas, waar ik zo goed heb gevaren en altijd zo goed ben behandeld, nog altijd met interesse. Er gaan dan wel eens gedachten door mijn hoofd die er nu verder niet toe doen, maar bij het zien van dit schip kwam spontaan de gedachte bij me op: wat zou ik daar graag nog bij betrokken zijn geweest. Dat zijn interessante, nieuwe ontwikkelingen die ik graag op de voet zou willen volgen. Wat zou ik graag nog eens een reis met zo'n bijzonder schip meemaken, zien en voelen hoe dat zich in zee gedraagt, dus graag in de winter en dan een beetje ruig. Voelen of dat leeft en hoe dat slngert en stampt, hoe het de kop in de zee steekt en weer omhoog komt. De gedachte: wat een lelijk schip! komt geen moment bij me op. Het is anders, het is nieuw. De zee is nog altijd hetzelfde en zal nooit veranderen en dus zijn ook deze schepen daar op gebouwd. Ja, ik vind het een mooi schip.
Sta ik daar alleen in of zijn ook anderen diezelfde mening toegedaan?
Re: Lelijke Schepen
Het maakt op mij geen mooie indruk. Op de een of andere manier doet het me aan een roofvogel denken, die kop voorop. Het schip lijkt geen harmonisch evenwicht te hebben, net of het voor te zwaar is. Ik had liever een foto van de zijkant gezien want een foto vanuit deze hoek vertekent veel.
na de centerfold van Playboy lang en aandachtig te hebben bestuurd, peinzend zei: "Als ik dat zo zie, is het thuis toch maar behelpen
Re: Lelijke Schepen
Over 50 jaar wordt er verzucht: "wat bouwden ze vroeger toch mooie schepen".
Het zal ongetwijfeld een goed zeeschip zijn en als je er zelf op vaart hoef je er niet naar te kijken.
Het zal ongetwijfeld een goed zeeschip zijn en als je er zelf op vaart hoef je er niet naar te kijken.
Re: Lelijke Schepen
Als je schepen alleen op doelmatigheid of efficiëntie zou beoordelen, krijgt zoiets waarschijnlijk meteen een 9 of wellicht wel een 10-met-griffel.
Wij, de oude stempel (die nog weten wat een griffel is ), kijken naar sierlijkheid, mooie lijnen, fraai ontwerp, en dan krijgt deze op z'n hoogst een 5-minnetje.
Maar toen wij naar die mooie schepen keken die ons naar zee trokken, haalden onze tutors hun neuzen op voor die "nieuwlichterij"; er zat niet eens een mooi klipperkoppie voor ! En zo'n lelijk gedrocht als schoorsteen, ongeschraagd ook nog....!
Opa en/of pake (zeer zeker!) zagen liever een mooi zeilschip ipv die stinkende stoom- en herrieschoppende motorschepen...
Dus: wát is een mooi of lelijk schip...?
Eentje waar je met zo weinig mogelijke kosten lading van A naar B kunt brengen, voor de noodzakelijke bemanning comfort en gebruiksgemak brengen, en ze moeten op steeds veranderende markten zo goed mogelijk inzetbaar zijn, denk ik dan maar....
Dus deze scoort hoog !
Maar ach: mijn arme (64-jarige) oude oog....
Wij, de oude stempel (die nog weten wat een griffel is ), kijken naar sierlijkheid, mooie lijnen, fraai ontwerp, en dan krijgt deze op z'n hoogst een 5-minnetje.
Maar toen wij naar die mooie schepen keken die ons naar zee trokken, haalden onze tutors hun neuzen op voor die "nieuwlichterij"; er zat niet eens een mooi klipperkoppie voor ! En zo'n lelijk gedrocht als schoorsteen, ongeschraagd ook nog....!
Opa en/of pake (zeer zeker!) zagen liever een mooi zeilschip ipv die stinkende stoom- en herrieschoppende motorschepen...
Dus: wát is een mooi of lelijk schip...?
Eentje waar je met zo weinig mogelijke kosten lading van A naar B kunt brengen, voor de noodzakelijke bemanning comfort en gebruiksgemak brengen, en ze moeten op steeds veranderende markten zo goed mogelijk inzetbaar zijn, denk ik dan maar....
Dus deze scoort hoog !
Maar ach: mijn arme (64-jarige) oude oog....
Oost, west...ook best