Gezocht: informatie over Gerrit Pronker

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
MrCor
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 dec 2015 20:55

Gezocht: informatie over Gerrit Pronker

Bericht door MrCor »

Hallo,

In mijn vorige bericht had al aangegeven op zoek te zijn naar nazaten en/of familie van bemanningsleden van het schip de Andra wat in 1937 een smokkelreis naar Spanje ondernomen heeft.
Inmiddels heb ik contact met familie van drie van die bemanningsleden maar dat moeten er meer worden.

Bij die zoektocht kom je soms meer vragen dan antwoorden tegen - en soms gewoon onjuistheden...

Ik ben op dit moment op zoek naar familie met de naam Pronker. Er daar al heel wat van gevonden maar slechts weinigen die mij verder kunnen helpen.
Nu zoek ik informatie over ene Gerrit Pronker.
Geboren: 25 november 1893 te Terschelling
Getrouwd: 26 juni 1924 met Geertruida Theodora Cannemeijer te Amsterdam
Overleden: 26 maart 1941 ab SS Bussum van scheepvaart maatschappij Oostzee, verdronken
Hij studeerde in 1909 af aan de zeevaartschool Willem Barentsz op Terschelling onder nummer 0471.

Maar nu...
Volgens het Maritiem Museum en andere informatie is de Bussum die in aanmerking komt (bouwjaar 1917) getorpedeerd en vergaan in 1940.
Er zit dus ergens een inconsistentie in de informatie of er heeft nog een Bussum bestaan (wat onwaarschijnlijk is).
Op deze site http://scheepvaart.startpagina.nl/forum ... co/?page=2 is nog iemand in verwarring maar die kan ik niet aanschrijven om er achter te komen hoe het nu zit.
Inmiddels wel een andere contactpersoon gevraagd maar mogelijk weet iemand hier hoe het zit.

Alvast bedankt voor de reacties.

Cor Faber

Henk B
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2017 19:43

Re: Gezocht: informatie over Gerrit Pronker

Bericht door Henk B »

Hallo Cor,

Lees dat je op zoek bent naar informatie over Gerrit Pronker. Eerder deed ik ook al een oproep op dit forum, op zoek naar info.
Misschien heb je inmiddels al het een en ander gevonden? Zo niet, kan ik je meer vertellen.

Groet,

Henk


Plaats reactie