Mooie Kontjes
Re: Mooie Kontjes
...dan wordt het tijd om haar wat op te kalefateren, dunkt me....is the sole Pacific Northwest built Miki Class Tugboat to survive
Maar of Trump daar geld voor overheeft...???
Oost, west...ook best
Re: Mooie Kontjes
Aha ! , Jos...
Dus dáár is de tango van het houten kontje ...!
Dus dáár is de tango van het houten kontje ...!
Oost, west...ook best
Re: Mooie Kontjes
Dit kontje ook wel de poep genoemd heb ik menig keertje bij slecht weer
over het potdeksel van de poep moeten zitten poepen met achter mij het
gekrijs van de mallenmokken we hielden ons vast aan de touwen van het gatzeil.
Deze foto is van het internet maar is gemaakt in 1956 toen ik er de teelt op zat,
de VL 114 Voorlichter voer toen laatste jaar op stoom.
Zonde Zonde dat er geen enkele stoomlogger is overgebleven zeker omdat de stoomfietsen
in Vlaardingen tot 1963 gevaren hebben nu zien het nageslacht geen mooie stoomfiets kontjes
meer in Vlaardingen
De VL 114 Voorlichter was de laatste stoomfiets van Reederij Hoogendijk Doggermaatschappij
die verbouwd werd tot motorlogger en kreeg een Bolnes Motor welke een paar keer is opgevoerd
en in 1965 voor sloop verkocht
Cor Boer
over het potdeksel van de poep moeten zitten poepen met achter mij het
gekrijs van de mallenmokken we hielden ons vast aan de touwen van het gatzeil.
Deze foto is van het internet maar is gemaakt in 1956 toen ik er de teelt op zat,
de VL 114 Voorlichter voer toen laatste jaar op stoom.
Zonde Zonde dat er geen enkele stoomlogger is overgebleven zeker omdat de stoomfietsen
in Vlaardingen tot 1963 gevaren hebben nu zien het nageslacht geen mooie stoomfiets kontjes
meer in Vlaardingen
De VL 114 Voorlichter was de laatste stoomfiets van Reederij Hoogendijk Doggermaatschappij
die verbouwd werd tot motorlogger en kreeg een Bolnes Motor welke een paar keer is opgevoerd
en in 1965 voor sloop verkocht
Cor Boer
- Bijlagen
-
- Cor Boer
- vl 114 De voorlichter2.jpg (128.41 KiB) 5331 keer bekeken
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Kontjes
Dit was mijn dikste kont.
de Esso Caribbean, 449000 DWT.
De kont werd later nog dikker, want nadat we haar in 1983 naar Alesund hadden gebracht (opgelegd) is ze nadien verkocht, nagemeten en nog eens 6000 tonnetjes groter geworden.
Wat ook wel frappant was, is dat Esso haar niet AAN de Grieken had verkocht, maar VAN de Grieken had gekocht.
De bemanningsverblijven waren trouwens maar relatief magertjes uitgerust. Ik herinner me bijvoorbeeld nog die plastic inbouw-badkamertjes die, naar het schijnt pas later, aan de faciliteiten werden toegevoegd.
de Esso Caribbean, 449000 DWT.
De kont werd later nog dikker, want nadat we haar in 1983 naar Alesund hadden gebracht (opgelegd) is ze nadien verkocht, nagemeten en nog eens 6000 tonnetjes groter geworden.
Wat ook wel frappant was, is dat Esso haar niet AAN de Grieken had verkocht, maar VAN de Grieken had gekocht.
De bemanningsverblijven waren trouwens maar relatief magertjes uitgerust. Ik herinner me bijvoorbeeld nog die plastic inbouw-badkamertjes die, naar het schijnt pas later, aan de faciliteiten werden toegevoegd.
- Bijlagen
-
- Esso Caribbean Kontje.jpg (120.34 KiB) 5242 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Mooie Kontjes
Het mooie kontje van Maartje (IMO 6701448, mei 1966 Gisela Bartels).
Groet, Paul G.
Groet, Paul G.
Re: Mooie Kontjes
.
was ook een mooi kontje om op te vertoeven slamat R-L1958
was ook een mooi kontje om op te vertoeven slamat R-L1958
waar een wil is is een weg en wil wil wel
Re: Mooie Kontjes
Dat lijkt me een westelijke Duitse boot.....da's geen Sietas koppie, dus ik moet meer oost.....
Kruiplijner....Nordeney wellicht...
Maar het kontje zegt me Weser of Elbe....Elbe, denk ik....Wewelsfleth, Glückstad, Stade.....Stade, dan maar ?? (ze staat niet in marhisdata...)
ach...kwaitooknaitmeer....in ieder geval 'meet in dzjurmannie'...
Mooi kruiplijnertje....zo worden ze niet meer gemaakt...
Zo te zien voor de Londen-vaart
Kruiplijner....Nordeney wellicht...
Maar het kontje zegt me Weser of Elbe....Elbe, denk ik....Wewelsfleth, Glückstad, Stade.....Stade, dan maar ?? (ze staat niet in marhisdata...)
ach...kwaitooknaitmeer....in ieder geval 'meet in dzjurmannie'...
Mooi kruiplijnertje....zo worden ze niet meer gemaakt...
Zo te zien voor de Londen-vaart
Oost, west...ook best
Re: Mooie Kontjes
Van Miramar.
IDNo: 6701448 Year: 1966
Name: GISELA BARTELS
Type: Cargo ship Flag: DEU Tons: 367 DWT: 615
Country of build: DEU Builder: Rancke Location of yard: Neuenfelde
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10.5
75 ESTE - 80 ANNA-MARIA - 90 MAARTJE - 93 MAYA EVITA
deleted 1.2.12 - existence in doubt
IDNo: 6701448 Year: 1966
Name: GISELA BARTELS
Type: Cargo ship Flag: DEU Tons: 367 DWT: 615
Country of build: DEU Builder: Rancke Location of yard: Neuenfelde
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10.5
75 ESTE - 80 ANNA-MARIA - 90 MAARTJE - 93 MAYA EVITA
deleted 1.2.12 - existence in doubt
Re: Mooie Kontjes
Close ! But no cigar !Neuenfelde
Daar kon pa geen plusje voor toekennen....
Oost, west...ook best
Re: Mooie Kontjes
Ik steek er toch nog maar eentje op, Jan.But no cigar !
Neuenfelde ligt toch vlak bij Hamburg?