Loggers
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
IJM36 Egmond
De hektrawler Egmond is onder bouwnr 219 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Visserijonderneming v/h J.C. Pronk uit IJmuiden. Het schip werd op 18 januari 1972 tewater gelaten en kwam op 31 maart van datzelfde jaar in de vaart. De Egmond was het derde schip uit een serie hektrawlers die begin zeventiger jaren door de Sleephelling Mij Scheveningen zijn gebouwd.
De andere schepen uit serie waren: de
• SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
• SCH81 Frank Vrolijk CZN (1971)
• SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
• SCH120 Poseidon (1973)
• SCH90 Onderneming I (1973)
• SCH21 De Hoeker (1974)
• VL89 Monica (1974)
• SCH108 Onderneming II (1974)
• SCH22 De Buis (1975)
Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m
Holte: 6,07 m
Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 2000 pk.
In 1980 is de Egmond overgegaan naar Visserijmaatschappij Kennemerland B.V. uit Katwijk. In datzelfde jaar werd het schip bij de Ysselwerf te Capelle aan den IJssel met 7,50 m verlengd waarmee de inhoud werd vergroot tot 522,70 brt.
De Egmond heeft tot eind 1986 aan de visserij deelgenomen. Verkoop vond plaats naar Peru en op 7 maart 1987 vertrok het schip onder de nieuwe naam Combapata vanuit IJmuiden naar Peru.
Jan
De hektrawler Egmond is onder bouwnr 219 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van Visserijonderneming v/h J.C. Pronk uit IJmuiden. Het schip werd op 18 januari 1972 tewater gelaten en kwam op 31 maart van datzelfde jaar in de vaart. De Egmond was het derde schip uit een serie hektrawlers die begin zeventiger jaren door de Sleephelling Mij Scheveningen zijn gebouwd.
De andere schepen uit serie waren: de
• SCH118 Prins Claus der Nederlanden (1971)
• SCH81 Frank Vrolijk CZN (1971)
• SCH23 Jacob van der Zwan (1972)
• SCH120 Poseidon (1973)
• SCH90 Onderneming I (1973)
• SCH21 De Hoeker (1974)
• VL89 Monica (1974)
• SCH108 Onderneming II (1974)
• SCH22 De Buis (1975)
Inhoud: 450 bruto ton
Lengte: 54 m
Breedte: 9,22 m
Holte: 6,07 m
Het schip beschikte over een 8 cilinder Industrie dieselmotor een vermogen van 2000 pk.
In 1980 is de Egmond overgegaan naar Visserijmaatschappij Kennemerland B.V. uit Katwijk. In datzelfde jaar werd het schip bij de Ysselwerf te Capelle aan den IJssel met 7,50 m verlengd waarmee de inhoud werd vergroot tot 522,70 brt.
De Egmond heeft tot eind 1986 aan de visserij deelgenomen. Verkoop vond plaats naar Peru en op 7 maart 1987 vertrok het schip onder de nieuwe naam Combapata vanuit IJmuiden naar Peru.
Jan
- Bijlagen
-
- IJM36-Egmond2_150kB.jpg (147.46 KiB) 9768 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
IJM82 Rotterdam
De motortrawler IJM82 Rotterdam is in 1939 als stoomtrawler besteld door de Hanseatische Hochseefischerij te Bremerhaven (Duitland) bij de Schiffwerft und Maschinenfabrik Jos. L. Meyer te Papenburg (bouwnr. 431). Het schip werd op 6 december 1941 te water gelaten en kwam in april 1942 in dienst bij de Kriegsmarine als Mob F.D. 84. Later werd het schip gebruikt als onderzeebootjager UJ 1408.
Inhoud: 572 bruto ton
Lengte: 58,45/55,34 m
Breedte: 8,44 m
Holte: 4,25 m
Motor: oliegestookte Schotse ketel met een triple expansie stoommachine gekoppeld aan een turbine (totaal vermogen 800pk) . Later is de stoommachine vervangen door een Krupp dieselmotor van 1000pk.
Geschiedenis:
1941: te waterlating
1942: in dienst bij Kriegsmarine als Mob F.D. 84 later als onderzeebootjarer UJ1408
1944: op 30 juni 1944 tot zinken gebracht door Engelse vliegtuigen
1945: gelicht en na reparatie toegewezen aan Frankrijk
1945: als Phoque in de vaart voor Groupement des Sinestres Malouins te St. Malo
1950: als Margot in de vaart voor R&J Formal te St. Malo
1952: verkocht naar Duitsland als Van Ronzelen BX618 voor Hanseatische Hochfischerei te Bremerhaven
1958: aangekocht door Fa. D. Joh. Krijger te IJmuiden en aankomst te Rotterdam
1959: naar Delfzijl voor verbouwing tot motortrawler
1962: op 12 april 1962 als Rotterdam IJM82 uit IJmuiden vertrokken voor de eerste visreis
1966: Overgegaan naar de Rotterdamsche Scheepshypotheekbank en daarna verkocht aan Reederij v/d Frank Vrolijk uit Scheveningen (herdoopt in Vrede SCH66 maar nooit gevaren)
1967 Verkocht aan Noorwegen
1968 Triplex voor Kare Misje & Co te Bergen (Noorwegen)
1971: overgegaan naar John Jensen P/R te Harstad; Krupp dieselmotor vervangen door 9 cil Wichmann dieselmotor van 1350 pk
1978: motor vervangen door 12 cil. Ver Cy Wartsila dieselmotor van 2180pk
Jan
De motortrawler IJM82 Rotterdam is in 1939 als stoomtrawler besteld door de Hanseatische Hochseefischerij te Bremerhaven (Duitland) bij de Schiffwerft und Maschinenfabrik Jos. L. Meyer te Papenburg (bouwnr. 431). Het schip werd op 6 december 1941 te water gelaten en kwam in april 1942 in dienst bij de Kriegsmarine als Mob F.D. 84. Later werd het schip gebruikt als onderzeebootjager UJ 1408.
Inhoud: 572 bruto ton
Lengte: 58,45/55,34 m
Breedte: 8,44 m
Holte: 4,25 m
Motor: oliegestookte Schotse ketel met een triple expansie stoommachine gekoppeld aan een turbine (totaal vermogen 800pk) . Later is de stoommachine vervangen door een Krupp dieselmotor van 1000pk.
Geschiedenis:
1941: te waterlating
1942: in dienst bij Kriegsmarine als Mob F.D. 84 later als onderzeebootjarer UJ1408
1944: op 30 juni 1944 tot zinken gebracht door Engelse vliegtuigen
1945: gelicht en na reparatie toegewezen aan Frankrijk
1945: als Phoque in de vaart voor Groupement des Sinestres Malouins te St. Malo
1950: als Margot in de vaart voor R&J Formal te St. Malo
1952: verkocht naar Duitsland als Van Ronzelen BX618 voor Hanseatische Hochfischerei te Bremerhaven
1958: aangekocht door Fa. D. Joh. Krijger te IJmuiden en aankomst te Rotterdam
1959: naar Delfzijl voor verbouwing tot motortrawler
1962: op 12 april 1962 als Rotterdam IJM82 uit IJmuiden vertrokken voor de eerste visreis
1966: Overgegaan naar de Rotterdamsche Scheepshypotheekbank en daarna verkocht aan Reederij v/d Frank Vrolijk uit Scheveningen (herdoopt in Vrede SCH66 maar nooit gevaren)
1967 Verkocht aan Noorwegen
1968 Triplex voor Kare Misje & Co te Bergen (Noorwegen)
1971: overgegaan naar John Jensen P/R te Harstad; Krupp dieselmotor vervangen door 9 cil Wichmann dieselmotor van 1350 pk
1978: motor vervangen door 12 cil. Ver Cy Wartsila dieselmotor van 2180pk
Jan
- Bijlagen
-
- IJM82-Rotterdam_150kB.jpg (146.76 KiB) 9700 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
SCH250 L.R. Koolemans Beijnen
De motortrawler L.R Koolemans Beijnen is in 1964 onder bouwnr. 189 gebouwd bij de Dok & Scheepsbouw Mij te Makkum in opdracht van de Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van rederij J.J. Van Der Toorn Azn, Verre Visserij Maatschappij te Scheveningen.
Het schip kwam 2 februari 1965 in de vaart.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,36/40,64 x 7,22 x 3,88 m
Hoofdmotor: 8 cil. MWM dieselmotor met een vermogen van 1300 pk
Geschiedenis:
In 1965 is het schip uitgeschreven wegens vertrek naar Zuid Afrika.
In 1966 weer terug in Nederland en opnieuw ingezet voor de visserij.
In 1975 afgevoerd.
Jan
De motortrawler L.R Koolemans Beijnen is in 1964 onder bouwnr. 189 gebouwd bij de Dok & Scheepsbouw Mij te Makkum in opdracht van de Sleephelling Mij Scheveningen voor rekening van rederij J.J. Van Der Toorn Azn, Verre Visserij Maatschappij te Scheveningen.
Het schip kwam 2 februari 1965 in de vaart.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 43,36/40,64 x 7,22 x 3,88 m
Hoofdmotor: 8 cil. MWM dieselmotor met een vermogen van 1300 pk
Geschiedenis:
In 1965 is het schip uitgeschreven wegens vertrek naar Zuid Afrika.
In 1966 weer terug in Nederland en opnieuw ingezet voor de visserij.
In 1975 afgevoerd.
Jan
- Bijlagen
-
- SCH250-LR-Koolemans-Beijnen.jpg (145.91 KiB) 9660 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
SCH333 Oceaan VII
De logger SCH333 Oceaan VII werd in 1939 gebouwd bij de werf Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van de rederij A. v.d. Zwan en Zn uit Scheveningen.
Inhoud: 179,41 brutoton
Lengte: 35,75 meter
Breedte: 6,83 meter
Holte: 2,99 meter
Motor: 240 pk 4 cil. Industrie
Historie:
1940 gevorderd door weermacht no, 3402
1945 vrij gegeven te IJmuiden
1954 SCH 333 Oceaan VII eig N.V A. v.d.Zwan en Zn
1955 verhuurd aan Jaczon
1961 eig. J. v.d.Zwan
1966 vaartuig verkocht naar Engeland
Jan
De logger SCH333 Oceaan VII werd in 1939 gebouwd bij de werf Vuyk te Capelle a/d IJssel voor rekening van de rederij A. v.d. Zwan en Zn uit Scheveningen.
Inhoud: 179,41 brutoton
Lengte: 35,75 meter
Breedte: 6,83 meter
Holte: 2,99 meter
Motor: 240 pk 4 cil. Industrie
Historie:
1940 gevorderd door weermacht no, 3402
1945 vrij gegeven te IJmuiden
1954 SCH 333 Oceaan VII eig N.V A. v.d.Zwan en Zn
1955 verhuurd aan Jaczon
1961 eig. J. v.d.Zwan
1966 vaartuig verkocht naar Engeland
Jan
- Bijlagen
-
- SCH333-Oceaan_150kB.jpg (146.67 KiB) 9626 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
IJM9 Haarlem
De motortrawler Haarlem is in 1961 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van de rederij NV Visserijonderneming voorheen J.C. Pronk te IJmuiden. De tewaterlating vond plaats op 14 februari 1961 en het schip kwam op 17 juni van datzelfde jaar in de vaart. Zusterschip van de Haarlem is de IJM37 Delft welke een jaar eerder bij dezelfde werf is gebouwd ook voor rekening van dezelfde rederij.
bruto inhoud: 311 ton
afmetingen: lengte 41,31/40,62 m breedte 7,24 m holte 3,87 m
machine: 8 cylinder dieselmotor Deutz met een vermogen van 1000 pk
Geschiedenis:
1972: verbouwing achterschip voor uitoefenen pelagische visserij
1975: afgevoerd als visserijschip
1980: verkocht naar Ghana
1981: als Kumasi in de vaart voor Continental African Maritime Co Ltd te Takoradi (Ghana)
Jan
De motortrawler Haarlem is in 1961 gebouwd bij de Sleephelling Mij. Scheveningen voor rekening van de rederij NV Visserijonderneming voorheen J.C. Pronk te IJmuiden. De tewaterlating vond plaats op 14 februari 1961 en het schip kwam op 17 juni van datzelfde jaar in de vaart. Zusterschip van de Haarlem is de IJM37 Delft welke een jaar eerder bij dezelfde werf is gebouwd ook voor rekening van dezelfde rederij.
bruto inhoud: 311 ton
afmetingen: lengte 41,31/40,62 m breedte 7,24 m holte 3,87 m
machine: 8 cylinder dieselmotor Deutz met een vermogen van 1000 pk
Geschiedenis:
1972: verbouwing achterschip voor uitoefenen pelagische visserij
1975: afgevoerd als visserijschip
1980: verkocht naar Ghana
1981: als Kumasi in de vaart voor Continental African Maritime Co Ltd te Takoradi (Ghana)
Jan
- Bijlagen
-
- IJM9-Haarlem_n150kB.jpg (137.67 KiB) 7204 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
IJM26 ‘s Gravenhage
De IJM26 ‘s Gravenhage is in 1938 als stoomtrawler met de naam Jan Mayen PG 544 onder bouwnr 620 gebouwd bij de Duitse werf Weser Werk Seebeck. Opdrachtgever was de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde. De tewaterlating vond plaats op 26 september 1938.
Inhoud: 654 bruto ton
Lengte: 59,75 m
Breedte: 8,58 m
Holte: 4,40 m
De stoommachine had een vermogen van 1000 pk
Geschiedenis:
1938: tewaterlating
1939: in dienst bij Kriegsmarine als Vorpostenboot V401
1944: op 21 augustus juni 1944 tot zinken gebracht bij Bayonne (Frankrijk)
1946: gelicht en na reparatie toegewezen aan Frankrijk
1946: als Cap Nord in de vaart voor Societe Fecampoise de Peche te Fecamp
1957: op 4 april aangekomen te Amsterdam om te worden verbouwd tot motortrawler. Bij de scheepswerf W. van Goor te Monnnickendam voorzien van een 6 cil. Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1260pk
1958: op 23 jan 1958 vertrokken naar Fecamp
1960: verkocht aan rederij D. Joh. Krijger te IJmuiden en op 20 oktober te IJmuiden aangekomen; het schip werd omgedoopt in IJM 26 ’s Gravenhage.
1966: het schip werd eigendom van de Rotterdamsche Hypotheekbank
1967: het schip werd in exploitatie genomen door de N.V. Rederij Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg de naam SCH73 Vertrouwen
1971: omgedoopt in SCH97 Albatros en ingezet voor de vrachtvaart
1974: het schip kwam in eigendom van J.H. Bootsma en werd vervolgens doorverkocht aan Al-Tros, S.A. te Panama. In Amsterdam aan de ketting gelegd en in augustus van datzelfde jaar gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge gevaren. Als LAGA verkocht aan aan Compania Extre S.A. te Panama en herdoopt in Felicitas II.
Jan
De IJM26 ‘s Gravenhage is in 1938 als stoomtrawler met de naam Jan Mayen PG 544 onder bouwnr 620 gebouwd bij de Duitse werf Weser Werk Seebeck. Opdrachtgever was de Norddeutsche Hochseefischerei A.G. te Wesermunde. De tewaterlating vond plaats op 26 september 1938.
Inhoud: 654 bruto ton
Lengte: 59,75 m
Breedte: 8,58 m
Holte: 4,40 m
De stoommachine had een vermogen van 1000 pk
Geschiedenis:
1938: tewaterlating
1939: in dienst bij Kriegsmarine als Vorpostenboot V401
1944: op 21 augustus juni 1944 tot zinken gebracht bij Bayonne (Frankrijk)
1946: gelicht en na reparatie toegewezen aan Frankrijk
1946: als Cap Nord in de vaart voor Societe Fecampoise de Peche te Fecamp
1957: op 4 april aangekomen te Amsterdam om te worden verbouwd tot motortrawler. Bij de scheepswerf W. van Goor te Monnnickendam voorzien van een 6 cil. Werkspoor dieselmotor met een vermogen van 1260pk
1958: op 23 jan 1958 vertrokken naar Fecamp
1960: verkocht aan rederij D. Joh. Krijger te IJmuiden en op 20 oktober te IJmuiden aangekomen; het schip werd omgedoopt in IJM 26 ’s Gravenhage.
1966: het schip werd eigendom van de Rotterdamsche Hypotheekbank
1967: het schip werd in exploitatie genomen door de N.V. Rederij Frank Vrolijk te Scheveningen en kreeg de naam SCH73 Vertrouwen
1971: omgedoopt in SCH97 Albatros en ingezet voor de vrachtvaart
1974: het schip kwam in eigendom van J.H. Bootsma en werd vervolgens doorverkocht aan Al-Tros, S.A. te Panama. In Amsterdam aan de ketting gelegd en in augustus van datzelfde jaar gekaapt en via IJmuiden naar Zeebrugge gevaren. Als LAGA verkocht aan aan Compania Extre S.A. te Panama en herdoopt in Felicitas II.
Jan
- Bijlagen
-
- IJM26-Gravenhage_150kB.jpg (147.24 KiB) 7174 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
IJM33 Thorina
Deze motortrawler is in 1946 als H318 Thorina onder bouwnr. 766 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell te Beverley voor rekening van Thorton Trawelers Ltd uit Hull. In 1947 werd het schip aangekocht door rederij De Vem uit IJmuiden en behield de naam Thorina (IJM33).
Inhoud: 315 bruto ton
Lengte: 45,41/40,69 x 7,82 x 3,86 m
Motor: 8 cil. Ruston & Hornsby dieselmotor met een vermogen van 585pk. Deze motor is in 1958 vervangen door een 6 cil. Krupp van 720pk.
Geschiedenis:
1960: overgegaan naar de N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk
1964: verkocht naar Engeland en als LT 402 St. Georges in de vaart gekomen voor Claridge Trawlers Ltd uit Lowestoft.
1967: motor vervangen door een Ruston & Hornsby dieselmotor van 900pk
1982: overgegaan naar Colne Fishing Co Ltd uit Lowestoft
1983: afgevoerd voor de sloop
IJM34 Allan Water
De Allan Water is een zusterschip van de Thorina en is in 1947 onder bouwnr. 777 bij Cook, Welton & Gemmel te Beverley gebouwd voor rekening van de Great Western Fishing Co Ltd te Aberdeen. Het schip kreeg het visnr. H420. Ook dit schip werd door de VEM aangekocht en arriveerde op 21 aug 1948 te IJmuiden.
Inhoud: 315 bruto ton
Lengte: 45,41/40,69 x 7,82 x 3,86 m
Motor: 8 cil. Crossley dieselmotor met een vermogen van 680 pk. Deze motor is in 1954 vervangen door een Wumag- Krupp van 720pk.
Geschiedenis:
1960: overgegaan naar de N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk
1964: verkocht naar Engeland en als LT 494 St. Davids in de vaart gekomen voor Claridge Trawlers Ltd uit Lowestoft.
1965: motor vervangen door een Ruston & Hornsby dieselmotor van 950pk
1982: overgegaan naar Colne Fishing Co Ltd uit Lowestoft
1982: afgevoerd voor de sloop
Jan
Deze motortrawler is in 1946 als H318 Thorina onder bouwnr. 766 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell te Beverley voor rekening van Thorton Trawelers Ltd uit Hull. In 1947 werd het schip aangekocht door rederij De Vem uit IJmuiden en behield de naam Thorina (IJM33).
Inhoud: 315 bruto ton
Lengte: 45,41/40,69 x 7,82 x 3,86 m
Motor: 8 cil. Ruston & Hornsby dieselmotor met een vermogen van 585pk. Deze motor is in 1958 vervangen door een 6 cil. Krupp van 720pk.
Geschiedenis:
1960: overgegaan naar de N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk
1964: verkocht naar Engeland en als LT 402 St. Georges in de vaart gekomen voor Claridge Trawlers Ltd uit Lowestoft.
1967: motor vervangen door een Ruston & Hornsby dieselmotor van 900pk
1982: overgegaan naar Colne Fishing Co Ltd uit Lowestoft
1983: afgevoerd voor de sloop
IJM34 Allan Water
De Allan Water is een zusterschip van de Thorina en is in 1947 onder bouwnr. 777 bij Cook, Welton & Gemmel te Beverley gebouwd voor rekening van de Great Western Fishing Co Ltd te Aberdeen. Het schip kreeg het visnr. H420. Ook dit schip werd door de VEM aangekocht en arriveerde op 21 aug 1948 te IJmuiden.
Inhoud: 315 bruto ton
Lengte: 45,41/40,69 x 7,82 x 3,86 m
Motor: 8 cil. Crossley dieselmotor met een vermogen van 680 pk. Deze motor is in 1954 vervangen door een Wumag- Krupp van 720pk.
Geschiedenis:
1960: overgegaan naar de N.V. Visserijonderneming v/h J.C. Pronk
1964: verkocht naar Engeland en als LT 494 St. Davids in de vaart gekomen voor Claridge Trawlers Ltd uit Lowestoft.
1965: motor vervangen door een Ruston & Hornsby dieselmotor van 950pk
1982: overgegaan naar Colne Fishing Co Ltd uit Lowestoft
1982: afgevoerd voor de sloop
Jan
- Bijlagen
-
- IJM33-IJM34_150kB.jpg (147.47 KiB) 7136 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
Uitstomende logger te Scheveningen
Jan
Jan
- Bijlagen
-
- Uitgaande-logger_150kB.jpg (149.27 KiB) 7099 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
IJM57 Zeehaan
De hektrawler IJM57 Zeehaan is onder bouwnr 512 gebouwd bij de Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van de Visserij Mij. Batavia te IJmuiden. In exploitatie bij de Visserijonderneming v/h J.C. Pronk uit IJmuiden. Het schip werd op 30 maart 1966 te water gelaten en kwam op 13 juli van datzelfde jaar in de vaart.
Inhoud: 560 bruto ton
Lengte: 49,12/46,06 m
Breedte: 8,52 m
Holte: 3,48 m
Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 1320 pk.
Geschiedenis
1980 Uit de vaart genomen ivm sanering
1981 Brand gehad in dekhuis en later dat jaar verkocht aan rederij Dunmore Marine Supply Co Ltd te Waterford (Ierland)
Op 21 december 1981 vertrokken uit IJmuiden.
Jan
De hektrawler IJM57 Zeehaan is onder bouwnr 512 gebouwd bij de Scheepsbouwwerf De Dageraad te Woubrugge voor rekening van de Visserij Mij. Batavia te IJmuiden. In exploitatie bij de Visserijonderneming v/h J.C. Pronk uit IJmuiden. Het schip werd op 30 maart 1966 te water gelaten en kwam op 13 juli van datzelfde jaar in de vaart.
Inhoud: 560 bruto ton
Lengte: 49,12/46,06 m
Breedte: 8,52 m
Holte: 3,48 m
Het schip beschikte over een 8 cilinder Deutz dieselmotor een vermogen van 1320 pk.
Geschiedenis
1980 Uit de vaart genomen ivm sanering
1981 Brand gehad in dekhuis en later dat jaar verkocht aan rederij Dunmore Marine Supply Co Ltd te Waterford (Ierland)
Op 21 december 1981 vertrokken uit IJmuiden.
Jan
- Bijlagen
-
- IJM57-Zeehaan_150kB.jpg (148.9 KiB) 7062 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl
- Jan de Reus
- Berichten: 756
- Lid geworden op: 15 mei 2010 09:50
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Loggers
IJM2 Herman
De stoomtrawler IJM2 Herman is in 1944 gebouwd bij de werf V.d. Giessen te Krimpen onder bouwnr. 684 voor rekening van de Duitse rederij Cranzer Fischdampfer AG uit Hamburg. Het schip had toen de naam Focke & Hubert (BX450). In 1949 is het schip naar ons land gekomen en kreeg het de naam Herman (SCH92). In datzelfde jaar is de Herman eigendom geworden van de Visscherijonderneming De Vem en werd het visnummer gewijzigd in IJM2. De Herman kwam op 20 juli in dienst van de VEM met als schipper N. Korbee.
bruto inhoud: 555,83 ton
afmetingen: lengte 51,67 m breedte 9,20 m holte 4,19 m
machine: 3 cylinder triple expansie 810 pk met “abdampfturbine”
Geschiedenis:
1944 BX450 Focke & Hubert (Cranzer Fischdampfer AG te Hamburg)
1949 SCH92 Herman (Ministerie van Landbouw en Visserij)
1949 IJM2 Herman (Visscherijonderneming De Vem)
1960 als Juno onder Panamese vlag
1965 Perico
1973 Deborah III
Jan
De stoomtrawler IJM2 Herman is in 1944 gebouwd bij de werf V.d. Giessen te Krimpen onder bouwnr. 684 voor rekening van de Duitse rederij Cranzer Fischdampfer AG uit Hamburg. Het schip had toen de naam Focke & Hubert (BX450). In 1949 is het schip naar ons land gekomen en kreeg het de naam Herman (SCH92). In datzelfde jaar is de Herman eigendom geworden van de Visscherijonderneming De Vem en werd het visnummer gewijzigd in IJM2. De Herman kwam op 20 juli in dienst van de VEM met als schipper N. Korbee.
bruto inhoud: 555,83 ton
afmetingen: lengte 51,67 m breedte 9,20 m holte 4,19 m
machine: 3 cylinder triple expansie 810 pk met “abdampfturbine”
Geschiedenis:
1944 BX450 Focke & Hubert (Cranzer Fischdampfer AG te Hamburg)
1949 SCH92 Herman (Ministerie van Landbouw en Visserij)
1949 IJM2 Herman (Visscherijonderneming De Vem)
1960 als Juno onder Panamese vlag
1965 Perico
1973 Deborah III
Jan
- Bijlagen
-
- IJM2-Herman_150kB.jpg (149.55 KiB) 6944 keer bekeken
't Is een smul! http://www.jandereus.nl