Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Langs het fietspad

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Wel soddeknetter nogantoe heer Hogeboom hier moet ik toch wel even op reageren
:evil:
Allen et all,
Terwijl ik zojuist zat te overwegen of ik wel even tijd vrij kon maken om mij diep te gaan schamen i.v.m. bovengenoemde Geografische blunder, schoot me wat te binnen, waardoor HET schaamrood me werkelijk met een rotgang naar de kaken steeg!! :roll:
HET is NOG erger dan je dacht Allen....je had dat " soddeknetter" gerust met dikke en VETTE letters kunnen drukken...WAAANT......toen ik in de zomer van 2014 even de Sallandse en Tukker dreven onveilig maakte ben ik nota bene nog even IN Oldenzaal geweest op een schitterende zonnige en zomerse middag.....d.w.z. ik ben er dooooor gereden op weg naar een Camping waar mijn schone zuster en zwager vakantie stonden te houden. :lol: .......een hele mooie " picture perfect" wereld is "ut doar bie Oldenzaal in de buurtuh mien jong".....ik wazzuh d'r vrogger, dus heeeel vrogger in de 1950ties als eens geweest op de fietsuh met een zgn. schoolreissie doar achter de Hellendoornse bulten. Ik moet dus toegeven zoals "ze" dat dan aan de boorden van mijn geliefde Iessel zeggen " ut liep mien d'r eampies flink deur" :roll: Ik zal dus het " diepe schamen" 5 minuten langer volhouden!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Jan, ik heb ook klompen buiten aan de muur hangen. Die waren nog van moeders zaliger.
Zal ze meenemen maar waar ik ze in appartement moet hangen zou ik niet weten.
O ja, Een appartement is dus gekocht, vandaag het koopcontract getekend. Morgen krijg ik de sleutel.
Het is splinternieuw wat de vrouw wel mooi vond. Uitzicht over de baai naar het zuiden op de bovenste etage.
Er zijn alles bij elkaar 10 woningen waarvan er drie nog leeg staan.
Als bijlage een foto van het strand. De laatste ?!
All the best en rij voorzichtig daar in Portugal.

Martin
Bijlagen
WP_20170223_17_29_54_Pro.jpg
WP_20170223_17_29_54_Pro.jpg (103.98 KiB) 2710 keer bekeken
WP_20170223_17_29_33_Pro.jpg
WP_20170223_17_29_33_Pro.jpg (135.21 KiB) 2710 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Gefeliciteerd, Martin. Dat is allemaal verdomd snel geregeld en een hele kopzorg minder, neem ik aan. Zien we snel een paar foto's van het uitzicht vanuit de nieuwe woning?.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Martin,
Die klompen moet je maar een zeemansgraf geven, dat heeft wel iets.
Succes met je nieuwe Toko, het uitzicht lijkt goed.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Langs het fietspad

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Je bent wel een héél snelle beslisser, Martin. :wink:

16/2 Donderdag: huis en grond verkocht.
23/2 Een appartement is dus gekocht, vandaag het koopcontract getekend.

Maar heel veel woonplezier toegewenst in jullie nieuwe appartement met uitzicht op zee. :)
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Langs het fietspad

Bericht door Cor Leliard »

Gefeliciteerd met de nieuwe woning Martin.
Inderdaad een hele kopzorg minder.
Zie de foto's wel verschijnen.
Hou je haaks
gr uit het Kielegat (Breda)
Cor
Il parle Il a parle
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Vanmorgen de sleutel(s) gekregen, en de schoonmaaksters besteld (komen as dinsdag).
Verder de verzekering aangepast (is beduidend een stuk goedkoper als in de vorige woning)
De vaste lasten zijn 151 euro per maand. Daar zit aardgas (komt uit Rusland) bij inbegrepen en vanzelf de schoonmaak en het sneeuwruimen.
Ik weet niet hoe of dat in Holland is, maar voor mijn gevoel is het weinig.
En as woensdag gaan we dus beginnen met wat meubilair te transporteren. Mijn jongens komen helpen dus dat is mooi meegenomen.
Daarna zien we vanzelf wel wat er over blijft en de molen in kan.
Het is inderdaad met een rotgang gegaan. Half december kwamen we op het idee om het wat kalmer aan te doen. Trouwens het moest wel. 47 jaar in hetzelfde huis is een hele tijd. Nu nog 25 jaar erbij in dat appartement. Voor mijn kajak heb ik ook een plaats gevonden en wel in een botenloods van een sportvereniging in de oude haven.. En de roeiboot van de vrouw kan op het strand tegenover, een ligplaats krijgen. Zij ook blij. De grasmaaitractor is verkocht als ook het brandhout. De snowblower heeft de buurman overgenomen. Zo helpen ze allemaal mee.
De Lidl , voor de ochtendkrant en een vers broodje zit op 80 meter lopen. Dus niet al te slecht.
Ook de markt, de apotheek en het zwembad zitten op loopafstand. Zelfs de kerk is dichtbij maar daar kom ik nou niet bepaald al te vaak. Misschien komt dat nog wel eens. Maybe!
De oude haven met de Merikarhu zit op een 150 meter dus daar kan ik mooi de maats ontmoeten voor een praatje.
De weg waaraan we komen te wonen heet toepasselijk Merikatu ofwel Havsgatan met andere woorden Zeeweg. En dat vind ik wel leuk.
Tot zover dit keer.
Foto's komen later. ,Go Go
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Langs het fietspad

Bericht door v+d »

Helemaal voor elkaar, klinkt niet echt alsof je achter de geraniums komt te zitten. Er is vast wel een leugenbankje in de buurt. Dat is inportugal in elk dorpje komen al die grijze koppen even het nieuws bespreken. Gewoon op koers blijven!. Overigens de kosten voor sneeuwruimen, ik geloof niet dat het bij ons bestaat:-)
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Langs het fietspad

Bericht door Knisten »

Geweldig nieuws Martin en vanuit hier jullie heel, heel veel plezier en comfort toegewenst in het nieuwe huis.
Leuk dat iedereen zijn of haar steentje bijdraagt, dat doet een mens goed !

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Langs het fietspad

Bericht door Allen »

@Martin en consorten, dat jullie je maar "rap thoes veul'n" in jullie "nieje hoes".

Good gaon en heanig an.

Grtn uut/oet Tukkerlaand.
Grtn @Allen


Plaats reactie