Langs het fietspad

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

All,
Kiitos everyone! Ik zal mijn best doen en niet door de geraniumblaadjes loeren.
Heb al met de nieuwe buurman kennis gemaakt. Een oud machinist dus er zullen wel leugens verteld worden in de zomer bij de grill.
Gisteren met de jongens heel wat ingepakt en ik heb zo het vermoeden dat er nog wel meer weggegooid moet worden.
Ik heb de vrouw al gezegd dat we maar drie lakens nodig hebben: een in de wasmachine, een op bed en een in de kast. De rest is overbodig. Zo ook met de overhemden en lange winter onderbroeken. Woensdag gaan het meubilair er in en de overige tafels en stoelen naar de goodwill.
Junior is vandaag op zee gaan fietsen op zijn fatbike met spikes. Dat zijn de foto's van deze keer.
Ik zou me dacht ik ook best vermaken met zo'n fiets. Het is wel leuk rijden.
Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20170226_10_43_04_Pro.jpg
WP_20170226_10_43_04_Pro.jpg (95.45 KiB) 7923 keer bekeken
WP_20170226_10_42_17_Pro.jpg
WP_20170226_10_42_17_Pro.jpg (114.42 KiB) 7923 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

Een oud machinist dus er zullen wel leugens verteld worden
héhéhé, Martin...
....krijgen we nou ??? :cry:

Die nieuw-ingerolde ketelpijpen maken je wél een tikkeltje overmoedig ! Je voelt je overduidelijk stukken beter, maat je bent nog steeds van dezelfde leeftijd, hoor ! :lol: :lol:

Machinisten, jong-of-oud-of-ex-, liegen nooit !
...die gaan soms hooguit creatief met de waarheden om, om duidelijker te kunnen zijn in hun uitleg of verklaringen....
:lol: :lol:
Pas op hoor, ander schrijf ik ff een stukkie in het Finse oud-machinistenblad "Vaihdetut mäntä" of de méér werktuigkundigenblad "Vuotava pakoventtiilien", en vóór je het weet sta je als oud-loods in een bijloods :lol:

ps: Google-vertaal :roll:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Vuotava pakoventtiilien
Ik heb het desbetreffende tijdschrift eens doorgebladerd en inderdaad het is een zeer serieus blad zonder ook maar enige poppenkast. Hou me dus maar goed op de vlakte en alles wat de Heren WTK's zeggen voor waarheid aannemen zo lang ze maar doen wat mijn telegraaf wil.
De foto is vanuit de nieuwe woning ' links achter is het 'oude' huis te zien.
Ik denk dat we er over twee weken ingaan. Morgen komen de schoonmaaksters en overmorgen gaan de meubelen erin.
Dus hectische dagen.
Go Go maar weer
Martin
Bijlagen
WP_20170224_15_12_29_Pro.jpg
WP_20170224_15_12_29_Pro.jpg (112.8 KiB) 7846 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

zo lang ze maar doen wat mijn telegraaf wil.
En zó is dat ! :lol:

Maar zonder dollen: gefeliciteerd, Martin (en aanhang) !
Leuk dat je je ouwe stekkie toch nog een beetje in de gaten kunt houden...
Ik zie op die voorlaatste foto's (achter Junior met z'n spikesbike) het gehele 'ouwe huis"....
Dat was toch écht wel een daalders plekkie....!
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

All,
Nog even een plaatje vanuit mijn 'oude' stekkie.(Dus waar je eens, heel wat jaartjes geleden gesaunaad hebt, Jan) dwz vanaf as zaterdag dan. Want dan gaan we naar het appartement.
Het is maar een kleine kilometer, verweg is anders.
Dat er geen commentaar geweest is deze twee weken komt doordat we aan het inpakken zijn, verder transporteren naar de flat en dan weer terug om nog wat dozen op te halen. Werk genoeg.
Zaterdag dus , nog maar 4 daagjes dan zit ik met moeder's in de nieuwe sauna. Op de blanke planken!
Dit schrijf ik nog met de WLAN en ook daarvoor zit er verandering in de lucht. Vanaf volgende week is het lichtkabel.Moet supersnel zijn. Ik heb me laten vertellen dat de TV ook vernieuwd moet worden maar daar wacht ik nog even mee. Eerst uitproberen. Trouwens een TV kijker ben ik niet zo.
Nu nog de foto bijplakken en dan is het laatste stukje vanaf het eiland de deur uit.
Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20170306_15_12_08_Pro.jpg
WP_20170306_15_12_08_Pro.jpg (140.05 KiB) 7722 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

All,
Nu dan een bericht via de lichtkabel of hoe het ook heten mag. Theo had er een mooi woord voor maar dat ben ik inmiddels vergeten. Nu al twee dagen en nachten in de nieuwe flat. En het bevalt me best. De Lidl is op 70 meter lopen en de bakker 50 meter de andere kant uit. Beweging genoeg. De foto's zijn deze keer van de loods waar mijn kajak mag overwinteren en de roeiboot van de vrouw komt tussen de andere roeibootjes te liggen.
Dar was het deze keer
Go Go Martin
Bijlagen
WP_20170312_09_34_25_Pro.jpg
WP_20170312_09_34_25_Pro.jpg (185.26 KiB) 7555 keer bekeken
WP_20170312_09_34_17_Pro.jpg
WP_20170312_09_34_17_Pro.jpg (99.6 KiB) 7555 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
hba
Berichten: 62
Lid geworden op: 14 mar 2009 16:28

Re: Langs het fietspad

Bericht door hba »

Martin veel geluk en plezier in je nieuwe woning ,het huren van een woning is een stuk goedkoper als hier met vriendelijke groet Henk
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door dita »

Gisteren zaten we dus alweer een hele week in de nieuwe flat. Links boven is mijn stekkie.
Er is nog plaats over, er staan namelijk nog drie appartementen te koop. Een recht onder die van ons en twee op de begane grond.Alle verhuisdozen zijn uitgepakt. Gelukkig maar want het was 'a hell of a job'. Verhuizen doe ik pas weer over 47 jaar. Of eerder natuurlijk maar dan met de benen vooruit. Het ochtendrondje loopt nu althans voorlopig niet meer door de bossen maar langs de waterrand. IJs ligt er nog genoeg . Het dooit al enige dagen en dan gaat het gauw.
Straks nog even naar de Lidl om 'kant en klaar' te halen. die gaat om 11 uur open nu het zondag is.
Gisteren nog even in de brievenbus van mijn oude huis geweest om te kijken of er nog post naar het oude adres gestuurd was. Was er dus niet. De krant komt nu rechtstreeks in de deur en hoef dus niet meer naar buiten om die 70 meter ver weg aan de straatkant te gaan halen. Met weer of geen weer. Kan nu in pyjama.
Wel de fietsen meegenomen die stonden er nog en hebben een plaats gevonden in een ruimte voor 'sportspullen' dus bij de skies en stepfiets van de vrouw of hoe dat ding ook heten mag. Dat was het dit keer.
Go Go
Martin
Bijlagen
WP_20170318_12_08_13_Pro.jpg
WP_20170318_12_08_13_Pro.jpg (122.93 KiB) 7377 keer bekeken
WP_20170319_08_22_52_Pro.jpg
WP_20170319_08_22_52_Pro.jpg (115.75 KiB) 7377 keer bekeken
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Langs het fietspad

Bericht door jdbvos »

Mooi zorgeloos plekkie, Martin ! Gefeliciteerd !
En een (oud-)zeemanswaardige locatie :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Langs het fietspad

Bericht door Knisten »

Prachtig Martin,
Heel veel plezier, geluk en voorspoed in jullie nieuwe huis. :!:

Met vriendelijke groeten,
Dirk en Kathy
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten


Plaats reactie