Scheepvaartfoto's diversen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Abel Tasman, ex Maria (1916)
Abel Tasman-1.jpg
Abel Tasman-1.jpg (351.1 KiB) 3963 keer bekeken
Final Fate: De ABEL TASMAN is op 18 juli 1936 wrak geslagen in de monding van de Grey River (New Zeeland). Nadat zij van haar meerplaats was losgeslagen. Het wrak werd verkocht.
Abel Tasman-2.jpg
Abel Tasman-2.jpg (344.42 KiB) 3963 keer bekeken
HIER alle gegevens van het schip.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Klaar voor onderwater. :wink:
L' Amitie.jpg
L' Amitie.jpg (339.76 KiB) 3806 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Wachten op de hieuwlijn
Lake Anne-1.jpg
Lake Anne-1.jpg (203.1 KiB) 3376 keer bekeken
Hieuwlijn aan de wal en krabbend anker. :wink:
Lake Anne-2.jpg
Lake Anne-2.jpg (189.81 KiB) 3376 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

Is dat niet in New Orleans ?
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Kwait nait, Jan. :wink:

De controlroom van de U110
Submarine U110.jpg
Submarine U110.jpg (235.63 KiB) 3225 keer bekeken
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jacko »

Draai FF die afsluiter dicht,, welke???? Ja die ene zij ik toch. :lol: :lol:
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Martinus »

Als je aan de ene draait draait de rest ook automatisch mee. Het is een heel eenvoudig systeem.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10558
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

Aan de andere kant van het schot zit nóg zo'n sprotje....bij wie als eerste het plasticmuntje eruit valt, heeft gewonnen.... :lol:

Maar mijn gevoel zegt dat dit de 'luchtbehandeling' van de duiktanks zijn....de grote afsluiters zullen dan wel de afblaas dekafsluiters zijn (lucht uit de tanks af laten lopen zodat het peil oploopt in de aan de onderkant openstaande zijtanks en de boot "zinkt", de kleine afsluiters (op die kleine leidingen) de luchttoevoer om weer lucht in de tanks te blazen en dus weer omhoog te gaan.
Er zal hier vast wel een marineman zijn, of een U-boot enthousiasteling, die het echt kan vertellen.
Ikzelf had ooit boeken over de type VII boten (en dus de aanloop naar de type VIII en IX) , maar ik zou het niet meer weten... :oops:
Maar dit kon wel eens zo'n VII zijn...in het BB voorhoekje van de commandoruimte naar ik meen....

Ik heb het altijd best wel leuk gevonden als een schip z'n weg naar de haven besnuffelde door het neusje zo nu en dan eens lekker in een golfie te douwen, maar zover als die U-boten het neusje d'r ff indouwen, heeft mij nooit kunnen verleiden ooit op zo'n ding mee te gaan...
Ik hield (houd) toch meer van een mooi uitzicht op de witte koppies en de zilte lucht om de snuit....
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door gerard tenerife »

jdbvos schreef:
mooi uitzicht op de witte koppies en de zilte lucht om de snuit
Voor mij heb je gelijk Jan,ik ben ook zo´n held niet.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Hannes »

Maar mijn gevoel zegt dat dit de 'luchtbehandeling' van de duiktanks zijn....de grote afsluiters zullen dan wel de afblaas dekafsluiters zijn (lucht uit de tanks af laten lopen zodat het peil oploopt in de aan de onderkant openstaande zijtanks en de boot "zinkt", de kleine afsluiters (op die kleine leidingen) de luchttoevoer om weer lucht in de tanks te blazen en dus weer omhoog te gaan.
Er zal hier vast wel een marineman zijn, of een U-boot enthousiasteling, die het echt kan vertellen.
Ikzelf had ooit boeken over de type VII boten (en dus de aanloop naar de type VIII en IX) , maar ik zou het niet meer weten...
Maar dit kon wel eens zo'n VII zijn...in het BB voorhoekje van de commandoruimte naar ik meen....
Hallo Jan,

Het is een foto van de S.M. U 110 uit de Eerste Wereldoorlog, hieronder een foto van onderzeeboot in het droogdok van Swan Hunter in Wallesend na de berging.
U 110.jpg
U 110.jpg (677.28 KiB) 2950 keer bekeken
U 110 werd op 15. Maart 1918 op positie 55° 49′ N, 8° 6′ W. tot zinken gebracht, in September 1918 geborgen en naar Swan Hunter in Wallesend gesleept.

Hieronder een link naar de geschiedenis van U 110:

https://de.wikipedia.org/wiki/SM_U_110

Hieronder nog een link naar wat meer plaatjes van U 110:

https://www.flickr.com/photos/twm_news/8770688026/

De foto die Jos geplaatst heeft staat daar ook bij, het onderschrift luidt:
U-Boat 110, the control room looking aft, starboard side

This photograph shows the U-Boat 110, a German Submarine that was sunk and risen in 1918.
This photograph shows the control room in the Submarine, including the manhole to the periscope well, hand wheels for pressure gear, valve wheels for flooding and blowing and the air pressure gauges.

Groeten, Hans


Plaats reactie