Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De Abel Tasman, ex Maria (1916)
Final Fate: De ABEL TASMAN is op 18 juli 1936 wrak geslagen in de monding van de Grey River (New Zeeland). Nadat zij van haar meerplaats was losgeslagen. Het wrak werd verkocht.
HIER alle gegevens van het schip.
Final Fate: De ABEL TASMAN is op 18 juli 1936 wrak geslagen in de monding van de Grey River (New Zeeland). Nadat zij van haar meerplaats was losgeslagen. Het wrak werd verkocht.
HIER alle gegevens van het schip.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Wachten op de hieuwlijn
Hieuwlijn aan de wal en krabbend anker.
Hieuwlijn aan de wal en krabbend anker.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Draai FF die afsluiter dicht,, welke???? Ja die ene zij ik toch.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Als je aan de ene draait draait de rest ook automatisch mee. Het is een heel eenvoudig systeem.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Aan de andere kant van het schot zit nóg zo'n sprotje....bij wie als eerste het plasticmuntje eruit valt, heeft gewonnen....
Maar mijn gevoel zegt dat dit de 'luchtbehandeling' van de duiktanks zijn....de grote afsluiters zullen dan wel de afblaas dekafsluiters zijn (lucht uit de tanks af laten lopen zodat het peil oploopt in de aan de onderkant openstaande zijtanks en de boot "zinkt", de kleine afsluiters (op die kleine leidingen) de luchttoevoer om weer lucht in de tanks te blazen en dus weer omhoog te gaan.
Er zal hier vast wel een marineman zijn, of een U-boot enthousiasteling, die het echt kan vertellen.
Ikzelf had ooit boeken over de type VII boten (en dus de aanloop naar de type VIII en IX) , maar ik zou het niet meer weten...
Maar dit kon wel eens zo'n VII zijn...in het BB voorhoekje van de commandoruimte naar ik meen....
Ik heb het altijd best wel leuk gevonden als een schip z'n weg naar de haven besnuffelde door het neusje zo nu en dan eens lekker in een golfie te douwen, maar zover als die U-boten het neusje d'r ff indouwen, heeft mij nooit kunnen verleiden ooit op zo'n ding mee te gaan...
Ik hield (houd) toch meer van een mooi uitzicht op de witte koppies en de zilte lucht om de snuit....
Maar mijn gevoel zegt dat dit de 'luchtbehandeling' van de duiktanks zijn....de grote afsluiters zullen dan wel de afblaas dekafsluiters zijn (lucht uit de tanks af laten lopen zodat het peil oploopt in de aan de onderkant openstaande zijtanks en de boot "zinkt", de kleine afsluiters (op die kleine leidingen) de luchttoevoer om weer lucht in de tanks te blazen en dus weer omhoog te gaan.
Er zal hier vast wel een marineman zijn, of een U-boot enthousiasteling, die het echt kan vertellen.
Ikzelf had ooit boeken over de type VII boten (en dus de aanloop naar de type VIII en IX) , maar ik zou het niet meer weten...
Maar dit kon wel eens zo'n VII zijn...in het BB voorhoekje van de commandoruimte naar ik meen....
Ik heb het altijd best wel leuk gevonden als een schip z'n weg naar de haven besnuffelde door het neusje zo nu en dan eens lekker in een golfie te douwen, maar zover als die U-boten het neusje d'r ff indouwen, heeft mij nooit kunnen verleiden ooit op zo'n ding mee te gaan...
Ik hield (houd) toch meer van een mooi uitzicht op de witte koppies en de zilte lucht om de snuit....
Oost, west...ook best
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Scheepvaartfoto's diversen
jdbvos schreef:
mvg Gerard
Voor mij heb je gelijk Jan,ik ben ook zo´n held niet.mooi uitzicht op de witte koppies en de zilte lucht om de snuit
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Hallo Jan,Maar mijn gevoel zegt dat dit de 'luchtbehandeling' van de duiktanks zijn....de grote afsluiters zullen dan wel de afblaas dekafsluiters zijn (lucht uit de tanks af laten lopen zodat het peil oploopt in de aan de onderkant openstaande zijtanks en de boot "zinkt", de kleine afsluiters (op die kleine leidingen) de luchttoevoer om weer lucht in de tanks te blazen en dus weer omhoog te gaan.
Er zal hier vast wel een marineman zijn, of een U-boot enthousiasteling, die het echt kan vertellen.
Ikzelf had ooit boeken over de type VII boten (en dus de aanloop naar de type VIII en IX) , maar ik zou het niet meer weten...
Maar dit kon wel eens zo'n VII zijn...in het BB voorhoekje van de commandoruimte naar ik meen....
Het is een foto van de S.M. U 110 uit de Eerste Wereldoorlog, hieronder een foto van onderzeeboot in het droogdok van Swan Hunter in Wallesend na de berging. U 110 werd op 15. Maart 1918 op positie 55° 49′ N, 8° 6′ W. tot zinken gebracht, in September 1918 geborgen en naar Swan Hunter in Wallesend gesleept.
Hieronder een link naar de geschiedenis van U 110:
https://de.wikipedia.org/wiki/SM_U_110
Hieronder nog een link naar wat meer plaatjes van U 110:
https://www.flickr.com/photos/twm_news/8770688026/
De foto die Jos geplaatst heeft staat daar ook bij, het onderschrift luidt:
U-Boat 110, the control room looking aft, starboard side
This photograph shows the U-Boat 110, a German Submarine that was sunk and risen in 1918.
This photograph shows the control room in the Submarine, including the manhole to the periscope well, hand wheels for pressure gear, valve wheels for flooding and blowing and the air pressure gauges.
Groeten, Hans