Zware-Lading Schepen.
Re: Zware-Lading Schepen.
Blue Water Shipping Conducts Complex transport operation of components for a Drilling Rig from Asia to South America
Blue Water Shipping is a worldwide specialist in a project freight forwarding with more than 40 years of experience.
The job in this project was to transport a massive lower hull and heavy topside components for the upper hull of a Semi-submersible Drilling Rig from Asia to South America. The Company’s Singapore office was in charge of the challenging project that involved strong team work with the Blue Water’s client, external partners and other Blue Water’s offices.
The complexity of the project included engineering for the sea fastening and load spreading design, as well as finding the right vessel for each shipment, due to the nature and size of the components.
Watch the video below to learn more about this successful teamwork:
VIDEO
Source: Blue Water Shipping
Blue Water Shipping is a worldwide specialist in a project freight forwarding with more than 40 years of experience.
The job in this project was to transport a massive lower hull and heavy topside components for the upper hull of a Semi-submersible Drilling Rig from Asia to South America. The Company’s Singapore office was in charge of the challenging project that involved strong team work with the Blue Water’s client, external partners and other Blue Water’s offices.
The complexity of the project included engineering for the sea fastening and load spreading design, as well as finding the right vessel for each shipment, due to the nature and size of the components.
Watch the video below to learn more about this successful teamwork:
VIDEO
Source: Blue Water Shipping
-
- Berichten: 478
- Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
- Locatie: Manila, Philippijnen
Re: Zware-Lading Schepen.
Dat scheepje vaarde in de tachtiger jaren een soort lijndienst tussen Italie en Libie met onderdelen voor de olie industrie. Ghedaffi is nu wijlen en wat er van de olie boringen in die zandbak is terechtgekomen is een vraag.
"ESPRESSO SPECIAL"
launched as Luigi G. Melloni
owner Societa Traghetti de Mediterraneo, Porto Torres, Italy, flag Italian
built 1977 at Cantiere Navale Solimano, Savona, Italy
grt. 2864, nrt. 1.563, dwt. 3.861
l.o.a. 93.58 mt., br. 16.62 mt
engine Motor, A/B/ Bofors Nohab, 4.500 bhp.
Vessel type Heavy Lift/Cargo
gefotografeerd Mei 1982 in Livorno
Cor
"ESPRESSO SPECIAL"
launched as Luigi G. Melloni
owner Societa Traghetti de Mediterraneo, Porto Torres, Italy, flag Italian
built 1977 at Cantiere Navale Solimano, Savona, Italy
grt. 2864, nrt. 1.563, dwt. 3.861
l.o.a. 93.58 mt., br. 16.62 mt
engine Motor, A/B/ Bofors Nohab, 4.500 bhp.
Vessel type Heavy Lift/Cargo
gefotografeerd Mei 1982 in Livorno
Cor
- Bijlagen
-
- 33 Espresso Special001.jpg (371.95 KiB) 5441 keer bekeken
-
- 34 Espresso Special (2) -002.jpg (464.84 KiB) 5441 keer bekeken
Re: Zware-Lading Schepen.
De Treuenfels (hier al eerder ter sprake gekomen)
Veerboten voor Chittagong
Owner: Bangladesh Inland Water Tpt Authority BGD Chittagong
IDNo: 26841 Year: 1964
Name: IWTA DACCA Type: Passenger ship Flag: PAK Tons: 250
Country of build: DEU Builder: Abeking & Rasmussen Location of yard: Lemwerder
IDNo: 5368134 Year: 1960
Name: TREUENFELS Type: Cargo ship (ref) Flag: DEU DWT: 12500
Country of build: DEU Builder: H.C.Stulcken Sohn Location of yard: Steinwerder
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
81 TREUENBELS
BU Alang 15.10.85
Veerboten voor Chittagong
Owner: Bangladesh Inland Water Tpt Authority BGD Chittagong
IDNo: 26841 Year: 1964
Name: IWTA DACCA Type: Passenger ship Flag: PAK Tons: 250
Country of build: DEU Builder: Abeking & Rasmussen Location of yard: Lemwerder
IDNo: 5368134 Year: 1960
Name: TREUENFELS Type: Cargo ship (ref) Flag: DEU DWT: 12500
Country of build: DEU Builder: H.C.Stulcken Sohn Location of yard: Steinwerder
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
81 TREUENBELS
BU Alang 15.10.85
Re: Zware-Lading Schepen.
Prachtig Jos, aparte schepen. Thanks.
Iemand enig idee van het nut en/of de noodzaak van die "boegspriet" op de eerste foto ?
't Lijkt me tbv het manouevreren, wie weet er het fijne van ?
Met vriendelijke groeten,
Dirk
Iemand enig idee van het nut en/of de noodzaak van die "boegspriet" op de eerste foto ?
't Lijkt me tbv het manouevreren, wie weet er het fijne van ?
Met vriendelijke groeten,
Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
73 Knisten
Re: Zware-Lading Schepen.
-------------------------------
Zoals bij alle, toch vrij lange schepen met de brug bijna iop de bak, zoals ook lakers, is dat om het "op het zicht" sturen te vergemakkelijken. Je ziet eerder dat het schip wegloopt. Op dergelijke schepen sta je bij bruggen en sluizen, maar ook in kanalen meer achteruit te kijken dan vooruit om in de gaten te houden waar zijn staart heen zwiept. Dat had ik zelfs op een schip als de verlengde Prinsenborg waar je toch nog een heel luik plus de bak voor je had. Maar zo'n spriet had je daar niet nodig.Iemand enig idee van het nut en/of de noodzaak van die "boegspriet" op de eerste foto ?
Re: Zware-Lading Schepen.
Die boegspriet was in het Suezkanaal verplicht voor deze Fels schepen.
Re: Zware-Lading Schepen.
Bedankt Theo, weer wat wijzer geworden.
Had al zo'n vermoeden, maar lang niet alle schepen uit die klasse hadden het,
als je de foto's op de DDG Hansa site mag geloven.
'k Ging meestal even buurten als er één van die club binnenlag. Indrukwekkend
hoe ze met één remote control kastje 2 zware spieren tegelijk konden bedienen.
En Jos, ook bedankt voor de aanvulling vwb het Suez-kanaal, zat hopelijk niet in
de weg voor het Suez-licht !
Met vriendelijke groeten,
Dirk
P.S. Op de Super- en Mighty Servants hadden we het niet...
Had al zo'n vermoeden, maar lang niet alle schepen uit die klasse hadden het,
als je de foto's op de DDG Hansa site mag geloven.
'k Ging meestal even buurten als er één van die club binnenlag. Indrukwekkend
hoe ze met één remote control kastje 2 zware spieren tegelijk konden bedienen.
En Jos, ook bedankt voor de aanvulling vwb het Suez-kanaal, zat hopelijk niet in
de weg voor het Suez-licht !
Met vriendelijke groeten,
Dirk
P.S. Op de Super- en Mighty Servants hadden we het niet...
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
73 Knisten
Re: Zware-Lading Schepen.
Name: ESCAUT Type: Cargo ship (ref) Flag: BEL DWT: 10748
Country of build: BEL Builder: Boelwerf Location of yard: Tamise
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15
73 UNIOLYMPIA - 73 SCHERAZADE - 76 SHABNAM
BU Gadani Beach 29.8.79
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Zware-Lading Schepen.
Grappig gezicht, die `dwarsliggers` op de Sherazade. Niet teveel slingeren, dunkt me.
Wat me ook wel opvalt, is dat je altijd hoort, dat binnenvaartschepen zo weinig stress kunnen verdragen. Nu ze er zo op liggen lijken ze toch wel wat te kunnen hebben, al zal er nu wel alleen ledig gewicht op rusten.
Wat me ook wel opvalt, is dat je altijd hoort, dat binnenvaartschepen zo weinig stress kunnen verdragen. Nu ze er zo op liggen lijken ze toch wel wat te kunnen hebben, al zal er nu wel alleen ledig gewicht op rusten.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Zware-Lading Schepen.
Ik blijf het vreemde schepen vinden....Jaja: ik weet het...ze zijn gebouwd om precies in de Belgische- en Franse sluizen te passen, en dus zijn het voor gebruik hele mooie schepen....
Maar je moet toch wel een super-sarcast zijn om dergelijke schepen een "spits" te noemen...
En idd, Erik: een katterug opzetten met een spits is helemaal niet zo heel erg moeilijk...
Ik denk dan ook dat er óf inwendig, dan wel uitwendig eoa versterking is gebruikt bij dit transport....
Zelfs op die manier hijsen lijkt me al niet ongevaarlijk.
Als ik erover na had moeten denken had ik als begin alle schilden aan elkaar, en de uiteinden aan de denneboom gebout/gelast om toch een beetje ruggegraat te creëren....en wellicht eventueel een paar flinke hoeklijnen langs de kimmen.
De luiken liggen zelfs tijdens het hijsen keurig op de merkels, dus ik vermoed dat die ruggegraat een feit was....
de hoeklijnen zie ik niet, maar kan ook niet zien wat er aan de onderkant zit...
een flinke H-balk over de buikdenning/vlakspanten doet natuurlijk ook wonderen....
Maar wie ben ik.....
Maar je moet toch wel een super-sarcast zijn om dergelijke schepen een "spits" te noemen...
En idd, Erik: een katterug opzetten met een spits is helemaal niet zo heel erg moeilijk...
Ik denk dan ook dat er óf inwendig, dan wel uitwendig eoa versterking is gebruikt bij dit transport....
Zelfs op die manier hijsen lijkt me al niet ongevaarlijk.
Als ik erover na had moeten denken had ik als begin alle schilden aan elkaar, en de uiteinden aan de denneboom gebout/gelast om toch een beetje ruggegraat te creëren....en wellicht eventueel een paar flinke hoeklijnen langs de kimmen.
De luiken liggen zelfs tijdens het hijsen keurig op de merkels, dus ik vermoed dat die ruggegraat een feit was....
de hoeklijnen zie ik niet, maar kan ook niet zien wat er aan de onderkant zit...
een flinke H-balk over de buikdenning/vlakspanten doet natuurlijk ook wonderen....
Maar wie ben ik.....
Oost, west...ook best