Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
Toen wij van Rotterdam vertrokken...
Gulf Hansa 1965, we hebben in Europoort de lading crude gelost na onze narrow escape in Bandar Mashur.
Ik had het journaal voor vertrek ingevuld en vermeld dat het schip hecht en sterk was en voorzien was van voldoende proviand en bunkers om de reis naar de PG te ondernemen en te volbrengen.
Voor en achter verliep voorspoedig, de sleepboten trokken ons netjes onder loodsaanwijzing richting Nieuwe Waterweg.
De loods gebruikte nog de stoomfluit om deze aanwijzingen aan de sleepboten te geven, korte stoten, maar opeens werd het één hele lange stoot, die maar niet ophield.
De fluit bleef hangen.
Dit duurde wel heel erg lang in mijn herinnering, ik stond op de brug het manoeuvreer boekie bij te houden, paniek alom, terwijl er eigenlijk verder niets aan de hand was, de sleepboten trokken ons netjes slaags en op een goed moment was de stoom op de fluit ook op, na nog een laatste vertwijfelde piep.
Aankomst Rotterdam verliep toen ook niet smetteloos, daar kom ik later wel op terug.
Gulf Hansa 1965, we hebben in Europoort de lading crude gelost na onze narrow escape in Bandar Mashur.
Ik had het journaal voor vertrek ingevuld en vermeld dat het schip hecht en sterk was en voorzien was van voldoende proviand en bunkers om de reis naar de PG te ondernemen en te volbrengen.
Voor en achter verliep voorspoedig, de sleepboten trokken ons netjes onder loodsaanwijzing richting Nieuwe Waterweg.
De loods gebruikte nog de stoomfluit om deze aanwijzingen aan de sleepboten te geven, korte stoten, maar opeens werd het één hele lange stoot, die maar niet ophield.
De fluit bleef hangen.
Dit duurde wel heel erg lang in mijn herinnering, ik stond op de brug het manoeuvreer boekie bij te houden, paniek alom, terwijl er eigenlijk verder niets aan de hand was, de sleepboten trokken ons netjes slaags en op een goed moment was de stoom op de fluit ook op, na nog een laatste vertwijfelde piep.
Aankomst Rotterdam verliep toen ook niet smetteloos, daar kom ik later wel op terug.
Re: Mooie Tankers
ja...dat lijkt me logisch....
als je net vertrokken bent, duurt het ff voor je weer aankomt...
als je net vertrokken bent, duurt het ff voor je weer aankomt...
Oost, west...ook best
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Tankers
Mijn fluitje is ook wel eens blijven hangen. Maar dat was in een andere haven.
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Mooie Tankers
Hoe was dat spreekwoord ook alweer over duit en fluit ???
...en hebben ze het bij jou eveneens opgelost met het afknijpen van de toevoer ???
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Mooie Tankers
Was het niet zo: "Dit is mijn geweer en dat is mijn spuit. Hiermee vecht ik en daarmee ga ik uit".
Ik meen uit de film Dirty Dozen.
Ik meen uit de film Dirty Dozen.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Tankers
Een dikkop!
Niet van het fluitje, maar van het bootje.
Jullie beseffen natuurlijk, dat ik destijds alleen de wal op ging om naar de kapper te gaan of een nieuwe broek te kopen
IMO number 9131357
Name of the ship ELISABETH KNUTSEN
Type of ship SHUTTLE TANKER
MMSI 235064647
Gross tonnage 71850 tons
DWT 124768 tons
Year of build 1997
Builder ASTILLERO LA NAVAL - SESTAO, SPAIN
Flag ISLE OF MAN (UK)
Home port DOUGLAS (ISLE OF MAN)
Class society DET NORSKE VERITAS
Manager KNOT MANAGEMENT - HAUGESUND, NORWAY
Owner KNUTSEN OAS SHIPPING - HAUGESUND, NORWAY
Niet van het fluitje, maar van het bootje.
Jullie beseffen natuurlijk, dat ik destijds alleen de wal op ging om naar de kapper te gaan of een nieuwe broek te kopen
IMO number 9131357
Name of the ship ELISABETH KNUTSEN
Type of ship SHUTTLE TANKER
MMSI 235064647
Gross tonnage 71850 tons
DWT 124768 tons
Year of build 1997
Builder ASTILLERO LA NAVAL - SESTAO, SPAIN
Flag ISLE OF MAN (UK)
Home port DOUGLAS (ISLE OF MAN)
Class society DET NORSKE VERITAS
Manager KNOT MANAGEMENT - HAUGESUND, NORWAY
Owner KNUTSEN OAS SHIPPING - HAUGESUND, NORWAY
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Mooie Tankers
Wat is dat voor schuif daar in de boeg?
- Erikdepooter
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Mooie Tankers
Het is een shuttle tanker. Die laadt over de boeg. Zie: http://offshore-fleet.com/data/shuttle-tanker.htm
- Bijlagen
-
- Bow-loading-system.jpg (137.51 KiB) 3140 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Re: Mooie Tankers
Jesses: die tankeritus gaat wel erg ver....op de bak badmintonnen....shuttle tanker
Oost, west...ook best