Mooie Tankers
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Mooie Tankers
Heren Nautici, please explain
Panamaxer: 230x32 ; +/- 60 T/cm
Gespot op een tanker, geen OBO!
Panamaxer: 230x32 ; +/- 60 T/cm
Gespot op een tanker, geen OBO!
- Bijlagen
-
- IMG-20170223-WA0001.jpg (102.32 KiB) 4055 keer bekeken
Machinare nesse est!
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
" Ge wiet mar nooit" zegt onze zig-zaggende Broabaaantse Braziliaan, na het nuttigen van een slokkie Presidente ..........maaaar dit heeft te maken met "de verschillende mogelijkheden bij het berekenen van DE Loadlijn Certificatie" De van toepassing zijnde details...o.a. b.v. al of niet op de Noord Atlantic enz. enz. zijn me op dit moment nou even ontschoten. Ooit had ik er eens mee te maken, ik meende dat dit voornamelijk bij bulkfietsjes gebruikelijk was.Zodoende is het dus mogelijk dat "een schip" verschillende Loadlijn Certificaten heeft"Gespot op een tanker, geen OBO!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Mooie Tankers
Wel Nief, da ken wel wiezuh(Kattuks), maer anno 2017... is dit toch vrij bijzonder.
Met zo'n technisch antwoord, wordt ik niets wijzer
Ik heb wel eens de melk horen klotsen (Panama en Suez tonnages) maar weet nog steeds niet waar de tepel hangt
Met zo'n technisch antwoord, wordt ik niets wijzer
Ik heb wel eens de melk horen klotsen (Panama en Suez tonnages) maar weet nog steeds niet waar de tepel hangt
Machinare nesse est!
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14439
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Mooie Tankers
Wel Meestertje, ik zou zeggen, schaf je de desbetreffende Lloyds Register Rules aan, bestudeer ze zeer gedetaileerd EN " tot in lengte van dagen" betreffende de nitty gritty van Loodlijn berekeningen ( en dus niet zozeer betreffende de Panama of Suez Tonnage regulations!) en dan gaat het lichie vanzelf wel wat aan " al of niet vlak bij waar die tepel hangt".Bij dit soort zaken moet je behoorlijk thuis zijn "en detail" van AL die regeltjes.......dus " all the best" t'r met!! Fill y'r boots...zeg'n ze dan hier ik heb je neus in de juiste richting gezet.maar weet nog steeds niet waar de tepel hangt
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Mooie Tankers
Ik weet ook niet waar die tepel precies hangt....
De bulkfiets Sea Rider was ooit een tanker, de Zweedse Markland waarvan ik helaas geen foto heb.
IDNo: 5225825 Year: 1952
Name: MARKLAND Type: Tanker Flag: SWE DWT: 18050
Country of build: SWE Builder: Eriksbergs MV Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15.5
[1961 cv to ore carrier, 11901gt/17500dw] - 67 ELIAS N.PATERAS - 71 SEA RIDER - 74 MARINER
BU Kaohsiung 5.6.74
De bulkfiets Sea Rider was ooit een tanker, de Zweedse Markland waarvan ik helaas geen foto heb.
IDNo: 5225825 Year: 1952
Name: MARKLAND Type: Tanker Flag: SWE DWT: 18050
Country of build: SWE Builder: Eriksbergs MV Location of yard: Gothenburg
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15.5
[1961 cv to ore carrier, 11901gt/17500dw] - 67 ELIAS N.PATERAS - 71 SEA RIDER - 74 MARINER
BU Kaohsiung 5.6.74
Re: Mooie Tankers
Een Japanse supertanker destijds.
IDNo: 6608531 Year: 1966
Name: KAHO MARU Type: Tanker Flag: JPN DWT: 119383
Country of build: JPN Builder: Hitachi Location of yard: Innoshima
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
BU Kaohsiung 6.5.81
IDNo: 6608531 Year: 1966
Name: KAHO MARU Type: Tanker Flag: JPN DWT: 119383
Country of build: JPN Builder: Hitachi Location of yard: Innoshima
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16
BU Kaohsiung 6.5.81
Re: Mooie Tankers
Deze Markland ??
- Bijlagen
-
- Markland (S)_02351.jpg (112.49 KiB) 3994 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Mooie Tankers
Name: BENGUELA Type: Tanker Flag: NOR DWT: 20100
Country of build: GBR Builder: Lithgows Location of yard: Port Glasgow
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13.5
66 BALLA BROVIG
BU Faslane 4.4.76
Re: Mooie Tankers
Van Arie Eijgenraam ontving ik deze fraaie foto's van de Gulf Italian.
Het schip naast de Gulf Italian is de Gulf Hollander of de Gulf Swede, helaas kan ik dat niet goed zien, hoewel ik op alle Nedgulf tankers gevaren heb....
De foto's zijn gemaakt voor 1964, te zien aan het oude Gulfembleem (met schaduwletters) in de schoorsteen.
In 1963 werd dit vervangen door het nieuwe eigentijdse embleem.
Het schip naast de Gulf Italian is de Gulf Hollander of de Gulf Swede, helaas kan ik dat niet goed zien, hoewel ik op alle Nedgulf tankers gevaren heb....
De foto's zijn gemaakt voor 1964, te zien aan het oude Gulfembleem (met schaduwletters) in de schoorsteen.
In 1963 werd dit vervangen door het nieuwe eigentijdse embleem.