Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirador de La Centidela

Laten we hier even bij stil staan: On this day in 1989, Tim Berners-Lee submitted a proposal to CERN that ultimately became the World Wide Web.

Nog even een beter gezicht op de startbaan, en dan te bedenken dat in de tijd toen geluk nog heel gewoon was, dit allemaal vol stond met Tomaten die dan netjes ingepakt werden waar nu Hotel El Medano staat om dan via Santa Cruz te worden verscheept naar Canary Wharf in London (wat nu de duurste woonwjk van Londen is) waar ze hun eigen pakhuizen hadden, helaas het is niet meer. Maar we kunnen er zeker van zijn dat de eigenaar van de grond ergens een mooie Hacienda heeft laten bouwen :wink:

Afbeeldingsubir imagenes

maar weer eens wat verder naar rechts, Costa Silencio, enz. Bananen onder plastic bescherming voor o.a. zand en ongedierte. Links onder het dak van het Glasshouse restaurant.

Afbeeldingsubir fotos a internet

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirador de La Centidela

De vallei in de richting kust, mooi vlak landschap met hier en daar een bultje, bananen plantages en wijngaarden.
Hoewel er zit verschil in die buljes als je goed kijkt, daarover later meer. :wink:

Afbeeldingsubir imagenes gratis

Alhoewel de Wijngaarden deze tijd van het jaar, de moeite van het aankijken niet waard zijn, je kan je niet voorstellen dat aan die planten ooit nog weer druif groeit, maar kom Augustus/September dan zijn ze klaar om geplukt te worden :-D

Afbeeldingimag

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirador de La Centidela

Eerst even heel wat anders, ik heb verleden week ontdekt dat de Spanjaarden ook Boerenkool ( Col Rizada) verbouwen, natuurlijk geen Hollandse Boerenkool maar met een Unox worst :lol: :lol: :lol: en uitgebakken spek, het smaakte best lekker.

Ook las ik verleden week ergens in een verslag over het ontstaan van Tenerife dat het Teide Platou, Anaga en Valle San Lorenzo de oudste delen van Tenerife waren, vreemd maar er stond verder geen verklaring bij het was gewoon een statement. Ik kan me voorstellen dat de hoge bergen rond Teide en in Anaga de oudste waren maar een vallei? Teide heeft een enorme krater met er rond omheen alle mogelijke Bergen omhoog gedrukt door de lava, Anaga ook maar daar is geen krater en geen uitbarsting vond daar plaats. In de Valle is dat anders er zijn verschillen Bergen zoals overall maar er zijn ook 7 mooie ronde ( vents) met waar schijnlijk vroeger een gat was waaruit de gassen van de vulkanische uitbarsting ontsnapten, dus dat zou dus de mogelijkheid zijn waardoor het land niet zo omhoog gedrukt is maar toch bij het eerste onstaan betrokken was. Om de Vents waar te nement moet je eigenlijk Google gebruiken en het van boven zien. Dat was zo maar even een gedachten gang over het ontstaan van het eiland waar ik woon.

De valley met hier en daar een berg, een Vent links onder,

Afbeeldingsube imagenes

Deze Vent in het midden kan je redelijk goed zien hier van boven van de Mirador.

Afbeeldingimagenes gratis

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door jdbvos »

en wat is dat voor een monumentje of zo daar bij dat hekwerk ??

zowat overal op deez' aardkloot neemt de seismische activiteit toe....
hoe is dat op de Canaries, ook meer trillingen/aardbevinkjes en rookwolkjes ?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirador de La Centidela

jdbvos schreef:
hoe is dat op de Canaries, ook meer trillingen/aardbevinkjes en rookwolkjes ?
Jan wij hebben konstant kleine aardschokken waar we meestal zelf niet van gewaar zijn, je moet daar instrumenten voor hebben. Af en toe hangen de schilderijen scheef, weer even rechthangen en dan is het weer goed voor een paar dagen. Af en toe lees je in de krant dat er schokken geweest zijn, meestal tussen GranCanaria en Tenerife, een paar maanden geleeden een serie van 15 schokken in Teide het zelf, het word natuurlijk in de gaten gehouden maar net zoals mensen in Nederland er niet van wakker liggen dat ze beneden de Zeespiegel wonen maken ze zich er hier ook niet druk over.

We gaan maar eens van dat hoogte punt af en beneden wat plaatjes schieten en er staan wat banken, we kunnen even uitrusten :wink:

Afbeeldingsube

en dan kunnen we ook even naar net zo´n paaltje als die van Jan kijken, maar ik weet echt niet wat het is, me nooit opgevallen :oops:

Afbeeldingsubir fotos gratis

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

maar morgen gaan we naar normale 24C overdag temperaturen terug
Volgende week rond het vriespunt en af en toe nog een laatste lik natte sneeuw :cry: :cry:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirador de La Centidela

Harry schreef:
Volgende week rond het vriespunt en af en toe nog een laatste lik natte sneeuw
Ook hier heeft Teide zijn witte hoed weer opgezet en op La Palma heerst een stevige sneeuw storm :roll: volgens het nieuws :shock:

We gaan gewoon door met fotos in de zon. Hier een blik van naast/boven het restaurant, het is gesloten vandaag dus kan ik de ramen (onder de ronding) vandaar Glasshouse, niet laten zien (Later mischien nog eens)

Afbeeldingimagen

Dit is de zijkant, geeft je een iedee van wat er te zien is

Afbeeldingsubir fotos

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirador de La Centidela

Hier ver weg van de toeristen industrie, voert landbouw de boventoon. Het meeste land op dit plaatje is eigendom van Mercadona, een groo supermarkt concern, dus elke dag verse groente :-D

Afbeeldingsube imagenes

maar overal word het land gespleten door barancas

Afbeeldingsubir fotos online

Groeten van Tenerife, waar het vanmiddag zowaar regende :lol: Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Mirafor de La Centidela

Alle Barancas lopen van boven naar beneden en de meeste wegen volgen de kust in de ronte, dit geeft de nodige problemen met bruggen en tunnels

Afbeeldingsube imagenes

deze tijd van het jaar kan het ook bijzonder gevaarlijk zijn om in de Barancas te wandelen, als het boven in de bergen ergens hard regent, kan er ineens een golf water naar beneden komen en voor je het weet is het een rivier me3t alle gevolgen van dien.

Afbeeldingsubir gif

Voorlopig de laatste van de Mirador, ik ga er Dinsdag een stukje eeten, zien of het eeten daar net zo goed is als het uitzicht :wink:

Groeten van Tenerife, Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en voor je het weet is het een rivier
EN daar hopen we dan hier ook maar op Gerard...d.w.z. dat die witte shit maar rap mag veranderen in " schoon en vooral helder water" :lol: .........maar vanmorgen dacht ik even dat het weer Kerst was geworden. Ik heb natuurlijk geen enkele kans om met jouw kollektie fraaie prenten te wedijveren.........maaaar " mooi wit is nait lelijk" dacht ik :roll:
Bijlagen
March-20-2017-Kitchenwindow.jpg
March-20-2017-Kitchenwindow.jpg (150.74 KiB) 1092 keer bekeken
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie