Miramar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Miramar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
De website van MIRAMAR is helemaal vernieuwd en gemoderniseerd.
Werkelijk mooi en - naar eerste indruk - ook een verbetering.

Maar bij een, zeg maar, "controlezoekactie" kom ik ook fouten tegen die er voordien niet in zaten.
Als ik naar de Dicky W van Westera zoek - een schip waar ik een poosje als stuurman op heb gevaren - dan is dat bouwnummer 204 van Niestern in 1936. Maar dan vermeldt de historie niet dat hij gebouwd was als CARIBIA voor C.van Wattum. Wel vind ik de Caribia apart, ook als bouwnummer 204 en dan vermeldt de geschiedenis wél dat hij in 1955 aan Westera werd verkocht en omgedoopt werd tot Dicky W.
Misschien een kleinigheid, maar het kan toch verwarrend werken. Zo vind ik ook mijn eerste scheepje de JAN KREUMER - het Potje van mijn Tante - niet terug als ik op die naam zoek. Nu weet ik dat het de voormalige JOLA was en als ik die opzoek, vind ik wel keurig terug dat die in 1946 werd verkocht en omgedoopt Jan Kreumer. Maar toch verwarrend - voor mierenneukers, wel te verstaan. :-D

Ik had Rodger al een complimentje gestuurd voor zijn mooie nieuwe site en daar antwoord hij nú, terwijl ik dit tik, op:
  • Thanks very much for the nice comments. There are a few teething problems with the new site, but I'll get them sorted out over this week.
Dus nog maar even rustig een weekje afwachten voordat ik echt commentaar lever. :wink:



Plaats reactie