Mooie Tankers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Keystone Rhode Island.
Vroegaah " In de vorige eeuw" toen ik nog jong was heppik ooit nog eens een kneiter van een Roer-koning-lager ge-installeerd in de " Keystone Canyon" die toendertijd in dok lag in Portland Oregon aan de USA Westkust.Die pot voer toen normaliter het water dun tussen Anchorage Alaska en California.Vlak daarvoor had daar in de buurt Mount St' Helens een hele dikke en ook ietwat natte scheet gelaten met nogal vervelende consequenties voor de omgeving.In mijn geheugen was dat een behoorlijk dikke oliepot toendertijd.........maaar "geheugens op leeftijd" :lol: doen soms rare dingen met de werkelijkheid.Misschien heppie die " Keystone Canyon" nog wel in je archief Jos? en verder goed uutkiek'n met die verhuisdozen, ut schiet een mens soms zomaar in de rug! :roll:
Voor Jan JDBVos zeg ik eventjes bij dat op een olie-pot zo'n Roer-koning-lager dus ergens onder de stuurmachine zit :lol: net als bij doossies bootjes. :lol: Ik zie trouwens net dat die glimmend gepoetste "Texaco Rhode Island" in Canadese wateren vaart met de Maple Leaf aan de mast op het schavotje.

PS.je: Ik herinner me dat toendertijd dat Yankee immigration-vogeltje al ietwat moeilijk begon te doen over " workpermits en mijn seafarers transfer visa in mijn Dutch passport" want ik mocht vanzelf niet werken in de USA volgens die papieren tijger.Toen ik hem met een uitgestreken gezicht vertelde dat ik "aan werken een bijzonder broertje dood had" en dus "uit principe" er slechts naar keek als anderen er druk mee waren, toen moest die gozer hard lachen en sloeg een stempel in mijn paspoort en "weg gaat tie". Later in soortgelijke situaties wees ik andere Yankee immigration vogeltjes met hetzelfde moeilijke verhaal op DAT feit en deelde ze mede dat zij dus de situatie en hun regels verkeerd bekeken, " kijk hier maar, niks in de weg"....daar kommie nou nait mee kloar daar an de grens!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Ik ga maar weer eens verhuisdozen inpakken, daar krijg je het tenminste warm van.
Heb ik iets gemist Jos? Ga je terug naar Warffum?
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2201
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Mooie Tankers

Bericht door Drentenier »

KEYSTONE CANYON entering Port Valdez.
Bijlagen
Keystone Canyon.jpg
Keystone Canyon.jpg (882.53 KiB) 3373 keer bekeken
Groet,
Hans
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ga je terug naar Warffum?
Nee, Jos kruipt zo heel geleidelijk steeds dichter naar Egmond.
Volgende week is hij nog maar 7,5 km van de poort van de Prins Hendrikstichting verwijderd! :-D
Gelijk heeft ie. Er zijn slechtere plekken om te wonen.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Tankers

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
houw verrie troe
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het wordt dit keer Heiloo, Erik.
Zie topic Wonen in Warffum etc.
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... start=7536

Mooie foto, Hans. :wink:

IDNo: 7434339 Year: 1978
Name: KEYSTONE CANYON Type: Tanker Flag: USA DWT: 176162 Ship Design: T10-S-92a
Country of build: USA Builder: Avondale Location of yard: Avondale
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-14
[1990 shortened 260.8/248.0m, 81776gt/127005dw]
BU China 26.2.02
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

KEYSTONE CANYON entering Port Valdez.
Mooie Oliepot Hans, bedankt.........memoreees uit vervlogen tijden :lol: 'tis maar goed dat ik toen Theodorus niet kende, anders hadden "we" dat ding gelijk gescrapt!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 631
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Mooie Tankers

Bericht door Erikdepooter »

Jos schreef:
een zeer hinderlijk zoemend en via de fundering resonerend geluid.
Juist ja. Ik ben weer bij, Jos. Dankjewel.
Daarom was ik destijds ook zo voor het wonen in de midscheeps op de K- en C- Shellboten. Dan had je minder last van al de herrie van de collegae Jan en Harry ;-)
Theo ziet je volgende station trouwens ook al uit de mist opdoemen: de Prins Hendrikstichting voor bejaarde zeelui. Die heeft natuurlijk makkelijk praten, daar tussen de feta, taztziki en de olijven. :mrgreen:

Maar hou m in de lucht, je sociale praatje-pot forum en veel woonplezier op je nieuwe stek!
En voordat ik weer verwijten krijg over off-topic: nog een fotootje van een mooie tanker.
De Cinulia, 1978 in Rouen aan de Seine.
Bijlagen
Cinulia Rouen 1978 kl.jpg
Cinulia Rouen 1978 kl.jpg (124.38 KiB) 3788 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Tankers

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Cinulia heeft het lang (31 jaar) volgehouden. :wink:

Cinulia.jpg
Cinulia.jpg (225.55 KiB) 3750 keer bekeken
DNo: 5072955 Year: 1955
Name: CINULIA Type: Tanker Flag: NLD DWT: 12985
Country of build: NLD Builder: P.Smit Jr Location of yard: Rotterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-13
BU Serang 4.7.86
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Mooie Tankers

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dan had je minder last van al de herrie van de collegae Jan en Harry
Volgens mij ben jij ook een joppie als jachtverhalen ophangende politicus misgelopen dePoter, je draait de werkelijkheid achterstevoorn om die aan je eigenste mooie en vroegaah als leerling ge-indoctrineerde jachtverhaal aan te passen. Ik heb dus om te beginnen slechts op mederne olie-potten gevaarn, ALLES achterop.......IK weet dus nait beeeter zogezeid. WAT ik echter heel goed heb onthouden waren de haast emotionele en nostalgische gesprekken die ik heb aangehoord van mijn oudere en Snr. collega's massinisten in het pikheethok, waar ze dan over " DE gouden dagen en goede oude tijden van weleer" spraken toen die donderse stuurlui achterop niks hadden te zoeken en er slechts even mochten komen bij het " voor en achter" en " DE rust" weer terugkeerde als ze weer naar de midscheeps waren opgelazerd. :roll: Bij Hoge uitzondering werd er dan wel eens eentje toegelaten in de bar op het achterschip, maar dat gebeurde slechts als ie eerst een Sparks of ander lid van de midscheepse crowd als afgezant met een doossie bier had gestuurd.Snr. Hwtk's toendertijd hadden gevallen meegemaakt waar ze echt op hun strepen waren gaan staan en slechts stuurlui met eeen enkel streeepie daar toelieten, de rest van de nautische gouwuh mouwuh hap moest in de midscheeps verblijven!Als bewijs werd aangevoerd dat daar de telefoonhokkies op de kippeloop nog een overblijfsel van was, eerst bellen voor je bij de deur naar de accommodatie komt.Nogmaals het was van voor mijn tijd en ik weet daar zelf niks van, maar deze steeds weer terug kerende nostalgische verhalen maakten op mij als 7e en nog zeer groene massinist een bijzondere indruk. IK herinner me dat ik toen een keer - niet beter wetende- in het pikheethok aan de Baas vroeg " Wat er dan allemaal mis was met die stuurlui en waarom "ze" dan in de midscheeps moesten blijven" waarop mij in niet mis te verstane bewoordingen door de 2e werd medegedeeld om mijn klep dicht te houden en de baas niet over de zijk te jagen EN de zijne niet open te breken en DAT soort ontiegelijk stomme vragen hier NOOIT meer te stellen anders kon ik OOK oprotten naar de midscheeps bij dat zooitje. Je snapt dat zoiets een behoorlijke en zeer langdurige en ook blijvende indruk maakt op de blanke ziel van een jonge, onbedorven en aankomende massinist, " het ware" heppik nooit weten te achterhalen :mrgreen: :roll:
Ik begreep van een oudere en zeer beknijsde 3e meester die me in goed vertrouwen vertelde dat het allemaal zijn oorsprong had in het feit dat vroegaah in de zeiltijd die stuurlui " Heer en Meester" waren op het achterschip, maar bij de intrede van de mesjanisatie konden ze dat niet meer bijbenen en werden ze door het Technische Intellect daar verwijderd naar een hokkie in de midscheeps waar ze ook dan tegelijk konden sturen :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie