Oorlogsherinneringen

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Breeze »

Hoewel ik heb gereageerd op Theo's brief naar aanleiding van de Dodenherdenking op de Dam, moet ik bekennen dat wij al een aantal jaren naar diezelfde herdenking kijken op de Waalsdorpervlakte. Heel indrukwekkend en ingetogen, maar met minder pracht en praal dan op de Dam.
Met uitzending gemist toch maar even de Damplechtigheid herkeken. En dat viel beslist niet mee, waarbij ik doel op het aandeel van de Koopvaardij in het geheel. De aankondiging van de 6e krans was als volgt:
De volgende krans wordt gelegd voor militairen en koopvaardijpersoneel, omgekomen in dienst van het Koningkrijk der Nederlanden tijdens de 2e wereldoorlog of daarna in oorlogssituaties.
Waarom eerst militairen worden genoemd? Die waren namelijk al eerder aan bod geweest. Maar wat toen volgde tart elke beschrijving. Twee oudstrijders, één uit uit Korea en één uit Libanon, legden de 6e krans en het Koopvaardijpersoneel was volledig verdwenen. Net zoals die 2000 in de golven van een wereldoorlog.
Ik begrijp nu volkomen de verontwaardiging van Theo.

Adri

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Nee, geen verontwaardiging. Hoe moet ik dat nou eens noemen; treurnis, dat is het juiste woord. Verontwaardiging helpt niet, daar doe je jezelf alleen maar kwaad mee. Mijn kleine actie is eenmalig en ik verwacht er eerlijk gezegd helemaal niets van. Maar dan heb ik wel gedaan wat ik vond dat ik moest doen. Meer niet.
-------------------------------
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door gerard tenerife »

een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Brief naar het Nationaal Comité 4 en 5 mei gaat morgenochtend op de post.
Ik heb twaalf mede-ondertekenaars, dus als er nog meer zijn, graag vanavond of vannacht insturen naar

theo.horsten apestaart gmail.com
Jos Komen (R.I.P)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Twaalf mede-ondertekenaars....
Ik denk dat het er veel meer zouden zijn als het niet zo bewerkelijk was.
Document uitprinten, tekenen, scannen en dan als bijlage opsturen, teveel gedoe voor kombuispraters en lezers die het graag hadden willen ondertekenen.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door rspeur »

Kom nou Jos, niet overdrijven.
Ik ben een ontiegelijk luie donder (althans dat vindt mijn vrouw), maar zelfs voor mij was het niet te veel.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Jos Komen (R.I.P)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het gaat niet over luiheid, René.
Veel kombuispraters hebben geen printer en scanner aan hun laptoppie of hun tablet hangen of ze weten niet hoe er mee om moeten gaan.
Ik vind dus niet dat ik overdrijf, als ze via één muisklik konden tekenen zouden het er héél veel meer zijn dan twaalf.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door rspeur »

Jos, ik plaag maar, maar je hebt gelijk.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Document uitprinten, tekenen, scannen en dan als bijlage opsturen, teveel gedoe
Waarom document uitprinten en tekenen?
Handtekening op een stukkie papier, scannen, opsturen.
Heb je geen scanner, neem je een foto zoals iemand dat deed. Er stond zelfs nog een stukkie van zijn toetsenbord op. :-D
Ook prima, daar red ik me best mee. Photoshop en IM Toolpack zijn gewillig. Misschien brengt dit mensen alsnog op een idee en daarom zal ik nog even wachten. Het steekt immers ook niet op een dag?
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: Oorlogsherinneringen

Bericht door Da Silva »

Niet zo slim, om het lijstje met namen en handtekeningen te plaatsen. Zeker nog nooit van identiteitsfraude gehoord. Zo snel mogelijk verwijderen.

Grt.

Mario


Plaats reactie