Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Maria dat verdient een rondje voor alle aanwezigen, schrijf maar op de lat ik heb alleen nog maar SMN boordgeld of je moet dat accepteren?
Ik zie overigens liever M. Monroe in een Schotse kleding op een perronnetje :-D

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Ambuggiebar

Bericht door Geep »

Problemen worden onmiddellijk opgelost; wonderen duren wat langer"

Op verzoek, kan ook getoverd worden....
vrgr. Geep
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

"Problemen worden onmiddellijk opgelost; wonderen duren wat langer"
De oorsprong van dat opschrift is interessant. Lang werd gezegd dat dit met grote letters op een bord stond in de researchafdeling van Lockheed ten tijde dat de Starfighter werd ontwikkeld, Daar stond:
The impossible we do at once, miracles take a little longer
Dat stond daar ook, maar dat was al een tweede, versterkte versie van het oorspronkelijke devies van het U.S. Army Corps of Engineers tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat luidde:
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer
Dat heeft daar bij Lockheed klaarblijkelijk nog lang gestaan. Toen ik de Klaas I uitbracht naar de Bahamas, gaf mijn mooie, gloednieuwe Skanti terwijl ik onderweg was van Buenaventura naar het Panamakanaal en via Scheveningen Radio een gesprek voerde, met een werkelijk daverende knal de geest. Via de VHF vroeg ik om een radiotechnicus in Balboa en daar verscheen een slungelige Amerikaan met een gerafelde spijkerbroek en een verbleekt T-shirtje, honkbalpet op, gereedschapstasje over de schouder. Die gozer was zo ontzettend scheel dat hij met zijn ene oog in de zender kon kijken en met zijn andere op de multimeter, dus dat was makkelijk. Die fikste de zender in no time en toen ik daar mijn waardering over uitsprak, herhaalde hij die leus: "The impossible we do at once, miracles take a little longer." Hij vertelde dat hij als elektronicus bij Lockheed aan de F-16 had gewerkt, nu was gepensioneerd en dat radiogedoe er voor de aardigheid nog wat bij deed.

Neem allemaal wat van me op deze mooie zondamorgen. Het is zonnig, windstil en 26 graden. Het gaat de goeie kant op. Zelf consumeer ik op dit moment - 12.30 uur vm. dus Blookerstijd - mijn ene Ballantine met ijs en een scheutje water. Lekker, hoor.
-------------------------------
Gebruikersavatar
Knisten
Berichten: 455
Lid geworden op: 24 mar 2005 15:57
Locatie: Abbeville, LA, USA

Re: Ambuggiebar

Bericht door Knisten »

Nah, wonderen worden onmiddellijk opgelost...
Problemen duren iets langer...
(Hing af van de beschikbare onderdelen in de volgende aanloophaven)

MVG Dirk
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

mijn ene Ballantine met ijs en een scheutje water. Lekker, hoor.
WAT is er mis gegaan met " DeWar's"? hebben de Grieken daar TEveel water in gedaan?? :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Harry, in de supermarkt is de Ballantine al een poosie in de aanbieding, speciaal gesubsidieerd voor oude, behoeftige schippers.
Uitsluitend voor die prijs verkrijgbaar op vertoon van je oude schipperspetje. Zodoende.
Veertien dagen geleden was ook de Teachers in de aanbieding, maar toen ik erom kwam, was alles al uitverkocht. Die akelige zuiplappen ook.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ambuggiebar

Bericht door Martinus »

De oorsprong van dat opschrift is interessant. Lang werd gezegd dat dit met grote letters op een bord stond in de researchafdeling van Lockheed ten tijde dat de Starfighter werd ontwikkeld, Daar stond:
The impossible we do at once, miracles take a little longer
Dat miracle is bij de Starfighter niet helemaal gelukt. Het was een erg gevaarlijk toestel maar dan voor de piloten zelf.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

speciaal gesubsidieerd voor oude, behoeftige schippers.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat jij "Een man van en met Principes" was Theodorus, maar ook jij zwicht dan kennelijk " als het om geld gaat" :lol: :roll: misschien ook een bij-komend resultaat van "evolutie" als je al zolang "tussen de Grieken" vertoefd :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Ik schuif maar even een speciale barkruk aan ingeval voornoemde mr. Monroe van hierboven alsnog bij ons een hartverwarmertje wenst te nuttigen: de "Schotse barkruk"....voelt-ie zich een beetje thuis...
Bijlagen
schotse barkruk.JPG
schotse barkruk.JPG (33.62 KiB) 3917 keer bekeken
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Proost allemaal en dat het vanavond nog tot in de kleine uurtjes door mag gaan. :-D
Maar ik ben er effe niet meer, morgenochtend vroeg staat de verhuiswagen voor de deur en om 24.00 uur word ik hier afgesloten door Ziggo.
Dus ik trek de stekker er zo uit om alles netjes in te kunnen pakken en morgen maar hopen dat alles in Heiloo meteen werkt.
Anders wordt het drie dagen wachten op een Ziggo monteur...
Salute! :wink:


Plaats reactie