INCOTRANS

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: INCOTRANS

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Afbeelding

Afbeelding

Dennis die slash "/" helemaal achteraan het webadres, dus achter "jpg", hoort daar niet thuis.

Dennis96

Re: INCOTRANS

Bericht door Dennis96 »

Dank je wel Theo voor het omzetten van de foto's

Groet
Dennis
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: INCOTRANS

Bericht door Allen »

X
Grtn @Allen
Dennis96

Re: INCOTRANS

Bericht door Dennis96 »

En nog een paar mooie plaatjes, hopelijk lukt het nu wel.
Ik gebruikte de verkeerde link.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Dennis ( zoon van voorman Gerrit )

KIJK DENNIS NU GAAT DIE LEKKER, DAAR HOUDEN WE VAN OP DIT FORUM "SNELLE LEERLINGEN"

GROETEN VAN HET MANAGEMENT VAN HET FORUM....... :wink:

Ton.P Let op de kleur van de opmerking... nu groen.
Dennis96

Re: INCOTRANS

Bericht door Dennis96 »

Dank je wel Ton :-D

Afbeelding

Groeten
Dennis ( zoon van voorman Gerrit )
Piet van der Zanden
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 apr 2011 12:54
Locatie: IJmuiden

Re: INCOTRANS

Bericht door Piet van der Zanden »

Mooie foto's van de Incotrans Spirit. Ik denk dat die gemaakt zijn vanaf de Incotrans Speed tijdens het elkaar passeren op de reis.
Ik heb zelf als R/O enkele keren op de Incotrans Spirit gezeten in de periode 1983-1985. O.a. de reis dat we een groot gedeelte van het roer verloren waren tijdens de trip van Europa naar het Panama Kanaal. Stond toen bij aankomst Cristobal aan het roer en wist dat het schip niet luisterde naar de normale roer-uitslagen. De loods die ons in Cristobal naar binnen bracht gaf toen de gebruikelijke orders en had niet in de gaten dat ik aan het roer heel andere uitslagen gaf. Samen met de kapitein vormden we een team die de loods om de tuin leidde. Op dat moment wisten we zelf ook nog niet dat we ongeveer 2/3 van het roer kwijt waren. Dat bleek pas later voor de wal toen een duiker een inspectie ging uitvoeren. Achteraf hoorden we van andere loodsen dat zijn collega's wel eventjes fijntjes onder zijn neus hadden gewreven dat hij niets had gemerkt tijdens het beloodsen. Zijn toen met de sleepboot Simoon van ITC naar San Francisco gesleept en daar is een nieuw roer geplaatst.
Gebruikersavatar
Witte
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 dec 2004 22:28
Locatie: Kortenhoef

Re: INCOTRANS

Bericht door Witte »

Leuk om deze foto's te zien.
Heb ook een poosje op de Speed mogen "wonen" als leerling.
Samen met illustere namen als Arnold "Tukker" Averink, Marcel Lasker en de al eerder genoemde stuurman van Oppen, Sibrand Hassing
Jaco Kok, Gerard den Heijer, John Flipse, natuurlijk Jan Derks, Gijs Luttikhuizen (?), Hans Schijf
Jan Boer, Capt Stuy, Meesters Moelker, Scharrenborg en niet te vergeten Jan Jeuken..
Andere WTK's Piet Mast, Kees Keus, Erwin Schipper, Hans Hallie "Bomvrije Willem" Hans Ladage met z'n modelvliegtuig..
Het schip is in op 23 maart 2009 in Alang gearriveerd, na 30 jaar. Dat redden ze tegenwoordig niet meer....

Groeten,
Winfried vd Boogaard
Bijlagen
De Incotans Speed in haar doodskleed.
De Incotans Speed in haar doodskleed.
Last Photo Speed.jpg (32.76 KiB) 7005 keer bekeken
Never a Dull Moment
Ruud (R.I.P.)

Re: INCOTRANS

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Bij het scannen van wat grote foto's[van formaat :wink: ] kwam ik deze nog tegen.
Hoop dat het de goede is :?:
Weinig zicht vanaf de brug :!:
GULF SPIRIT1979 ex INCOTRANS SPIRIT (Large).jpg
GULF SPIRIT1979 ex INCOTRANS SPIRIT (Large).jpg (150.6 KiB) 6413 keer bekeken
K.smit
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2017 22:59

Re: INCOTRANS

Bericht door K.smit »

Piet van der Zanden schreef: 09 okt 2011 14:33 Mooie foto's van de Incotrans Spirit. Ik denk dat die gemaakt zijn vanaf de Incotrans Speed tijdens het elkaar passeren op de reis.
Ik heb zelf als R/O enkele keren op de Incotrans Spirit gezeten in de periode 1983-1985. O.a. de reis dat we een groot gedeelte van het roer verloren waren tijdens de trip van Europa naar het Panama Kanaal. Stond toen bij aankomst Cristobal aan het roer en wist dat het schip niet luisterde naar de normale roer-uitslagen. De loods die ons in Cristobal naar binnen bracht gaf toen de gebruikelijke orders en had niet in de gaten dat ik aan het roer heel andere uitslagen gaf. Samen met de kapitein vormden we een team die de loods om de tuin leidde. Op dat moment wisten we zelf ook nog niet dat we ongeveer 2/3 van het roer kwijt waren. Dat bleek pas later voor de wal toen een duiker een inspectie ging uitvoeren. Achteraf hoorden we van andere loodsen dat zijn collega's wel eventjes fijntjes onder zijn neus hadden gewreven dat hij niets had gemerkt tijdens het beloodsen. Zijn toen met de sleepboot Simoon van ITC naar San Francisco gesleept en daar is een nieuw roer geplaatst.
Dat roer had heel wat voeten in aarde !! We lagen bij Todds shipyard. Gietstukken zijn overgevlogen uit Nederland. De werf had de eerste keer het roer " koud" gelast op de kant... gevolg was een krom half roer. De gietstukken moesten opnieuw ingevlogen worden. Het ging overigens al fout bij het nameten van het achterschip... er werd geconstateerd dat de roeras het achterschip krom had getrokken !! Dat bleek niet zo te zijn ... men had het meet apparaat niet goed vastgezet en daardoor verkeerd gemeten !!!!
rj bal
Berichten: 161
Lid geworden op: 18 aug 2013 15:59

Re: INCOTRANS

Bericht door rj bal »

hoi allemaal
mijn vader was destijds de kaptein van de itc sleper simoon t zou n kort reisje worden naar Sanfransisco haddenze gezegt maar t werd iets langer omdat ie zo gierde achter de simoon.
heb ook foto,s gezien vd berging sleep zal eens kijken of ik ze kan inscannen


Plaats reactie