Smit & Co
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 18 apr 2017 19:33
- Locatie: Uelsen
Re: Smit & Co
Mijn zeemansloopbaan startte in juli 1961 bij Shelltanker aan het Hofplein. Uiteraard was dat het eerste jaar als ketelbinkie. In januari 1964 ben ik als 2e kok overgestapt naar L Smit & Co in Maassluis. Mijn eerste boot was de Thames in de PG. Na 4 maanden zelfstandig kok geworden op de Humber in Hoek van Holland waar de stuurloze en verlaten Maria Althoff mijn eerste jop was. In 1971 overgestapt naar de NRS en gemonsterd op de kustsleepboten als matroos. Ik heb bij de NRS al mijn binnenvaart diploma's gehaald en door gegaan voor SKS op de hogere zeevaartschool in Rotterdam.Na als Matroos, Stuurman en Kapitein gevaren te hebben, de laatste vijf jaar voor mijn pensionering ben ik nog bij SVMS en HR gedetacheerd geweest en ik heb als Centralist in 2011 de dienst verlaten.
Re: Smit & Co
Ik zag gisteren toevallig een plaatje , en hier bij een praatje
Hier onder stond ook nog een verhaaltje . Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Smit & Co
Ik kreeg nog een mooie foto binnen van de Thames
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Smit & Co
Hans,
Hartelijk dank voor het delen van de mooie verhalen.
Maar dat einde na " hoofdstuk 11 " betekend hoop ik, alleen maar einde van deze reis?
Volop genoten ,mvg Meestertje !
Hartelijk dank voor het delen van de mooie verhalen.
Maar dat einde na " hoofdstuk 11 " betekend hoop ik, alleen maar einde van deze reis?
Volop genoten ,mvg Meestertje !
Machinare nesse est!
Re: Smit & Co
achterlijker dan dwars
- Bijlagen
-
- achterlijker dan dwars.jpg (300.67 KiB) 6688 keer bekeken
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
Re: Smit & Co
de ''ss United States'' achter de ''Smit Rotterdam naar Turkije
kijk ook graag naar Oceanliners en zo nu en dan komt er wel eens wat tevoorschijn.
zodoende wist ik al wel dat de ''Smit Rotterdam'' ze versleept had naar Turkije.
waar ze van haar schroeven ontdaan werd,alsmede haar sloepen en davids die verkocht werden voor naar het schijnt als betaling voor de werkzaamheden aldaar.
er is ook een schilderij van gemaakt,alleen klopt die niet.
de ''smit rotterdam'' vaart hier in de smit kleuren.
kijk ook graag naar Oceanliners en zo nu en dan komt er wel eens wat tevoorschijn.
zodoende wist ik al wel dat de ''Smit Rotterdam'' ze versleept had naar Turkije.
waar ze van haar schroeven ontdaan werd,alsmede haar sloepen en davids die verkocht werden voor naar het schijnt als betaling voor de werkzaamheden aldaar.
er is ook een schilderij van gemaakt,alleen klopt die niet.
de ''smit rotterdam'' vaart hier in de smit kleuren.
Re: Smit & Co
na 4 jaar in Turkije en Ukraine te zijn geweest,werd ze teruggesleept door de ''Smit New York''
zonder namen te kunnen lezen kun je aan de aan,-afwezigheid van de davids en sloepen zien welke reis het was.
dit zijn tot nu de enigste 2 fotos die ik ervan heb gevonden,er zijn wel meerdere fotos,maar staan de slepers er niet op
zonder namen te kunnen lezen kun je aan de aan,-afwezigheid van de davids en sloepen zien welke reis het was.
dit zijn tot nu de enigste 2 fotos die ik ervan heb gevonden,er zijn wel meerdere fotos,maar staan de slepers er niet op
Re: Smit & Co
Goede morgen Roy
Even een gekke vraag had de Zwarte Zee 4 ook blusmonitoren a/b en waar stonden die op de sleepboot?
Het is maar een korte vraag
Met vr.gr Ton mslb Atla
Even een gekke vraag had de Zwarte Zee 4 ook blusmonitoren a/b en waar stonden die op de sleepboot?
Het is maar een korte vraag
Met vr.gr Ton mslb Atla
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo mslb Atla
Bedoel je de bluskanonnen,daarvan waren er twee op de zaling in de achtermast.
En één op de voormast,aan dek waren ook aansluitingen voor schuim.
Groet Bob.V.
Bedoel je de bluskanonnen,daarvan waren er twee op de zaling in de achtermast.
En één op de voormast,aan dek waren ook aansluitingen voor schuim.
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.