Ferries

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Ferries

Bericht door peelander »

26 januari jl. kwam een transport de haven van Huelva binnen;
een casco van een veerpont gesleept door de Deense sleper Westsund
26  01 2017 mazagon (116)-1.jpg
26 01 2017 mazagon (116)-1.jpg (105.91 KiB) 3521 keer bekeken
26  01 2017 mazagon (126)-1.jpg
26 01 2017 mazagon (126)-1.jpg (104.96 KiB) 3521 keer bekeken
26  01 2017 mazagon (117)-1.jpg
26 01 2017 mazagon (117)-1.jpg (288.18 KiB) 3521 keer bekeken
Na een paar dagen vertrok het transport weer naar zee in noordelijke richting.
Wie kent de bestemming van dit transport en op welke dienst de veerpont tzt zal worden in gezet.
groeten
Jan van der Pluijm

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ferries

Bericht door Erikdepooter »

Ik kwam deze mooie kalenderfoto nog tegen:
Bijlagen
Veerboot Zijpe- Anna Jacobapolder kl.jpg
Veerboot Zijpe- Anna Jacobapolder kl.jpg (219.7 KiB) 3305 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ferries

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Er zijn natuurlijk zo "links en rechts" allerlei veerdiensten, soms grote en soms kleine "pontjes"......en DAN is er vanzelf
" HET enige echte Olsterveer" stammende uit de tijden dat Columbus zo nodig moest proberen om van de wereld af te vallen en toen ergens in de Carieb "kats omhoog liep" :lol:
Nou wil het geval dat ik vannacht droomde op pad te zijn ergens in een woestijn in Verweggistan en daar plotsklap de Olde Ties Geist op de fiets voorbij zag komen, Ties Jnr. ( ietsie jonger dan ik!) was er ook bij. De Olde Ties zwaaide vrolijk en zei: " Hoi Harry"......je kunt het allemaal geloven of niet :lol:
Nou wil het geval dat beiden, de Olde en dus ook Jnr. Ties Geist de uitbaters waren van " HET OlsterVeer"; een veerpont waarachter ik vroegaaah, toen geluk nog heel gewoon was, achter ging waterskie-en op de ouwe houten strijkplank van mijn moeder :lol: Nou wie me dat kan na vertellen krijgt 24 uur onbeperkt drinken in de Ambuggie Bar :mrgreen:
Hierbij, aan het begin van het zomer seizoen dus wat reklame voor de nieuwe uitbater van " De Olster Veerpuntuh" die de handel van Ties Jnr. overnam.

http://www.olsterveer.nl/
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 630
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: Ferries

Bericht door Erikdepooter »

Dit Olsterveer bedoel je, Harry?
Bijlagen
Trekker te water
Trekker te water
Foutje bedankt.jpg (64.64 KiB) 4672 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Ferries

Bericht door Martinus »

Is het nog ooit in de thuishaven aangekomen? :-D
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Ferries

Bericht door Henk van der Moolen »

Daar heeft Harry achter gehangen op zijn strijkplank denk ik. :-D :-D
Je hebt kunstenmakers en brokkenmakers.
Geef Harry er nog maar eentje van mij en draai die vent onder het biljart die zo vreselijk ligt te snurken even op zijn buik.

vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Patru (R.I.P)

Re: Ferries

Bericht door Patru (R.I.P) »

Op de pagina's 67 e.v. van dit topic is met veel informatie aandacht besteed aan dit ongeval met die aanhanger.
Vroeger heeft Harry (nu nog bestaande) voorzieningen geplaatst om dit soort dingen te voorkomen.
Maar ja, toen in april 2015 zijn ze even vergeten die te gebruiken. :-D :lol:
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ferries

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Daar heeft Harry achter gehangen op zijn strijkplank denk ik
Heppie goed onthouden Henk, maar dat was achter de voorganger van deze " mederne" veerpont :lol: Dat was in de dagen van weleer met Biesterbosch en DeWeert ( R.I.P.) op de Puntuh; ik was BIJ de Ijssel, of onderweg naar de Ijssel, OF kwam net terug van de Ijssel OF zat na te denken om naar de Ijssel te gaan :lol: De latere in zeilers kringen wel bekende ontwerper van het Waarschip, Klaas Kremer ( R.I.P.) was een goede kennis van mijn vader en had zijn eerste zelf ontworpen en gebouwde zeilboot, de Zilverster ook aan een strandje bij de Ijssel. ( Toen waren er nog PLENTY strandjes! :oops: )Ik ging dan OP het meertouw van zijn boot in de zon liggen pitten zodat hij onmogelijk kon gaan zeilen zonder mij mee te nemen als " verplaatsbare ballast" :lol:
Them were the days.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ferries

Bericht door v+d »

Gelukkig komen de strandjes weer terug maar helaas nu met de nodiggedachte regelgeving voor wat je wel en niet mag.
Nou ja, de moderne mens sjouwt ook veel meer zooi mee naar het strandje en laat het na gebruik achter.
Wie ben ik om daar over te mekkeren? Vroeger kiepten we alles over de muur tot complete cilinderkoppen aan toe :)
Gebruikersavatar
OLAU-fan
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2006 19:33
Locatie: Fryslân

Re: Ferries

Bericht door OLAU-fan »



Plaats reactie