Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Mischien moet ik wat instellen op mijn portugees schrijvend samsungetje ,had dat op ''camera'' staan .
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Patru (R.I.P)

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mart,
Die Samsung ken ik onvoldoende, maar je kan denk ik via de instellingen van "opslagbeheer" dat toch echt wel zo instellen dat de camera de foto's direct op dat SD-kaartje plaatst. Ook alle foto's die in het geheugen van je toestel staan moeten via een app "bestandbeheer" of iets dergelijks naar de SD-kaart verplaatst kunnen worden, zodat je ze naar je computer kan overbrengen via de adapter.
Even de handleiding raadplegen/downloaden geeft denk ik wel aanwijzingen.
Het is hier al dagen warm en vandaag wat vochtig erbij. Koel blijven is het devies. :-D
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Drentenier »

Mart e.a.,

Ik denk niet dat het de bedoeling is het geheugenkaartje telkens uit je toestel te halen. Dan had dat kaartje wel op een gemakkelijk bereikbare plaats gezeten, zoals bij een laptop. Bij mij althans (Samsung J3) zit het 8 Mb SD-kaartje achter de batterij. En om dat er uit te halen moet je eerst via instellingen de sd-kaart ontkoppelen, batterij er uit halen en dan het kaartje!
Volgens mij (maar ik ben ook maar een leek op dit gebied) dient die extra SD-kaart alleen maar om allerlei extra applicaties op te slaan. Waarbij je de keuze hebt om die op het toestelgeheugen of op de SD-kaart te plaatsen. Vandaar dat er bij jou niets op dat kaartje staat want je hebt er nog niets heen verplaatst. En foto's komen er echt niet vanzelf op. En ik heb niet uit kunnen vinden hoe ik foto's op mijn SD-kaart op kan slaan (als dat überhaupt wel kan).
Zoals Jos al eerder opmerkte is het de gemakkelijkste manier om foto's gewoon naar je eigen emailadres te sturen. Dan staan ze in ieder geval op je pc.
Groet,
Hans
Patru (R.I.P)

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hans,
Het zal wel aan de mogelijkheden van de telefoon liggen. De foto's die ik er mee maak worden direct op het SD-kaartje gezet, die keuzemogelijkheid is aanwezig. Trouwens ook alle muziek en downloads. Het interne geheugen loopt met die grote (foto-)bestanden zo vol.
Naar je eigen mailadres sturen is uiteraard een goede oplossing voor een paar foto's, maar als je er veel moet versturen heb je vaak ook meerdere mailzendingen nodig.
Groet, Paul G.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Gisteren heeft de dame bij Vivo,mijn telefone company, mij laten zien dat de Vivo memory card ònder de battery zit,daar komt dus ALLES binnen,Het extra miny memory kaartje ,dus gisteren ingeschoren is geplaatst in een gleufje aan de zijkant van het mobieltje en er makkelijk uit te wippen(als je nagels niet te kort zijn) en in de adaptor voor mijn notebook te plaatsen...tot dusver mijn ontdekkingen.Ga nu expirimenteren hoe ik de bestanden van geheugen 1 naar geheugen 2 kan vervoeren.We komme d'r wel uit.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Tot heden geen resultaat.Ik ga maandag maar eens naar stad met de verkoper van dat kaartje praten.Er komt een mededeling op de fone;''memory card has an unrecognised format.Reformating will erase all data''.Of dit geld voor de nieuwe telefoon card of het SHDC kaartje weet ik niet ,kan ook niet bellen tot heden....wat een geklooi.Laatste komt binnen op de pc zonder wat er op en waar ik moet zoeken is my een raadsel.Handleiding al jaren verloren.heb een lijstje op de telfone waar staat;call log-contacts-media-wap mesages-play.Over fotoos direct op SDHC kaartje zetten zie ik geen info.Prettige zondag allemaal.Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Drentenier »

Misschien dat dit je verder helpt, Mart: de handleiding van jouw mobieltje in het portugees:
https://fccid.io/ANATEL/01568-08-00953/ ... C09CE3C6F7
Succes!
Groet,
Hans
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Met deze handleiding ben ik erg blij.......maar nu zie ik dat het mobieltje (oorspronkelijk van mijn ega die er ook geen bal van snapt)in engelse taal is uitgevoerd,dus is veel gevraagd om het in het nederlands of engels nog eens over te sturen?Of mij te berichten waar ik dat kan downloaden.Zelf nooit met mobieltjes gewerkt,behalve dan fotoos maken,en heb nog steeds een lijn telefoon in huis.Over dat overzetten op het SDHC kaartje zag ik niets voorbij komen,maar zondag nog eens goed lezen.Groet Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Drentenier »

Het spijt me, Mart, maar die handleiding kan ik alleen nog maar in het Portugees vinden.
Dat zal wel aan de leeftijd van het toestel liggen (uit 2008).
Groet,
Hans
Patru (R.I.P)

Re: Samsung mobieltje wil niet op Windows 10 koppelen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo Mart,
M'n Portugees is niet meer wat het geweest is ( :? ), maar uit de tekst van Hans zijn handleiding (blz 18) maak ik op dat er een wat ouder type kaartje in moet worden geplaatst.
Jij hebt, zoals je beschreef, een micro-SDHC (Hoge Capaciteit) gekocht. Oudere telefoons lezen die nieuwere kaartjes niet, maar je laptop dus wel begrijp ik.

Micro-SD.jpg
Micro-SD.jpg (70.08 KiB) 4512 keer bekeken
Succes met het vervolg en groet, Paul G.


Plaats reactie