Binnenvaart
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Binnenvaart
met de zeeschepen /containerdoosjesvervoerders van heden
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Binnenvaart
Het zelfde scheepje , maar dan van voren
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Binnenvaart
Op dit schip bracht ik als kind bij mijn ouders de schoolvakanties door.
Re: Binnenvaart
Jacob, was dat schip ook ingericht om te slepen?
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Binnenvaart
Er waren twee sleepkabellieren op het achterdek geplaatst ,het schip was uitgerust om 2 sleepschepen mee te trekken.
Er stond een Deutz motor in van 500 pk die later is vervangen voor een 750 pk Deutz.
Er werd met ong. 6/7 km /h de Rijn stroomopwaarts gevaren. Ik heb alle gegevens nog uit het vaar/dagboek van mijn vader.
We praten over de periode 1956-1960.
Jacob
Er stond een Deutz motor in van 500 pk die later is vervangen voor een 750 pk Deutz.
Er werd met ong. 6/7 km /h de Rijn stroomopwaarts gevaren. Ik heb alle gegevens nog uit het vaar/dagboek van mijn vader.
We praten over de periode 1956-1960.
Jacob
Re: Binnenvaart
Mathia. Maximakanaal bij Den-Bosch.
KEIZERSGRACHT. op de Maas boven Hedel.
MEGAN. wachten op de schutting in Sluis Engelen.
TEMPO. op de Maas bij Bokhoven.
Re: Binnenvaart
wel mooie scheepjes om voorbij te zien varen
- Bijlagen
-
- Christina
- P7030515.jpg (141.07 KiB) 2696 keer bekeken
-
- Christina
- P7030516.jpg (135.72 KiB) 2696 keer bekeken
-
- Christina
- P7030538.jpg (156.14 KiB) 2696 keer bekeken
-
- Cést La Vie
- P7050777.jpg (122.42 KiB) 2696 keer bekeken
-
- Cést La Vie
- P7050782.jpg (177.99 KiB) 2696 keer bekeken
-
- Cést La Vie
- P7050784.jpg (188.54 KiB) 2696 keer bekeken
-
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Binnenvaart
Wat ik bedoelde met mooie binnenvaartschepen is, schepen die gebouwd zijn eind '50 jaren zoals de Damco serie
waarvan de Damco 221 deel van uitmaakte en zoals hij later omgebouwd werd ,voor de verhoging van de laadruimte
vind ik nou niet ten goede komen aan de oorspronkelijke lijn van een schip.Maar smaken verschillen.Nu telt
alleen nog maar het rendement.Ik zie deze verbouwde schepen ook regelmatig door het Maximakanaal komen,maar zie toch liever wat anders, het oog wil ook wat.
waarvan de Damco 221 deel van uitmaakte en zoals hij later omgebouwd werd ,voor de verhoging van de laadruimte
vind ik nou niet ten goede komen aan de oorspronkelijke lijn van een schip.Maar smaken verschillen.Nu telt
alleen nog maar het rendement.Ik zie deze verbouwde schepen ook regelmatig door het Maximakanaal komen,maar zie toch liever wat anders, het oog wil ook wat.
Re: Binnenvaart
Hallo Jacob ik begrijp en snap je wel vele van ons hebben dat weer met de zeevaart
die recht toe rechtaan schepen zonder mooie lijnen zo als vroeger
Cor Boer
die recht toe rechtaan schepen zonder mooie lijnen zo als vroeger
Cor Boer