SMN
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: SMN
Goedemiddag Heren.
Hier de Tabian.
Groet Bob.V.
Hier de Tabian.
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- tabian.jpg (139.39 KiB) 3196 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: SMN
Dit zou ik ook bij de KRL topic kunnen plaatsen maar hier ben ik vaak
geweest in mijn KRL periode 1959 t/m 1971 en we lagen er vaak met
een aantal KRL en SMN schepen daar.
Bij die brug landen er ook water vliegtuigjes.
En vaak kwamen we er aan na een oversteek en dan keek je je ogen uit naar
de jachtjes die er voorbij voeren en specifiek naar de mooie dames die er
op zaten, mooie tijd daar.
Cor Boer
geweest in mijn KRL periode 1959 t/m 1971 en we lagen er vaak met
een aantal KRL en SMN schepen daar.
Bij die brug landen er ook water vliegtuigjes.
En vaak kwamen we er aan na een oversteek en dan keek je je ogen uit naar
de jachtjes die er voorbij voeren en specifiek naar de mooie dames die er
op zaten, mooie tijd daar.
Cor Boer
- Bijlagen
-
- corboer
- IMG_20170723_0001.jpg (178.53 KiB) 3181 keer bekeken
-
- corboer
- IMG_20170723_0002.jpg (82.67 KiB) 3181 keer bekeken
Re: SMN
De Rotti was een turbineschip meen ik. Mooi dat spulletje onder de brug.
Paul dat plaatje is precies zoals ik het mij herinner, die op de kop lag had al doodschip en die verderop lag nog onder stoom.
Ik heb er nog een blauwe maandag havendienst op gelopen maar toen was alles nog zo indrukwekkend voor deze boer dat ik mij er absoluut niets meer van herinner, alleen dat het witverziekendheet was in het ketelruim. Door een zekere ome Ko werd ik om een doksleutel gestuurd, nou die geintjes kende ik al van mijn Haagse tijd als slagersjongen. Dus ik jatte een fiets die ergens op de kade stond en heb een rondje gefietst om op tijd terug te zijn voor omkleden en de sleepboot Java naar het C.Station, dat weet ik nog wel want de volgende ochtend stond er storm op de agenda van ome Ko.
Je maakte toen idioot lange dagen, in de vroege morgen met de trein van den Haag naar Amsterdam( je had er dan al drie kwartier fietsen op zitten) om de Java van 07.30 uur te halen, de hele dag anderen vervelen en dan in de avond weer retour met de Java van 17.30 uur.
Ik was blij dat ik op zo'n kustbootje werd gedropt ondanks alle waarschuwingen dat het slechte reizen zouden zijn. Goed te eten, niet te lang werken of reizen, je bedje werd opgemaakt, mooi klein scheepje en krooboys die het vuile werk deden, voor mij was dat prima.
Paul dat plaatje is precies zoals ik het mij herinner, die op de kop lag had al doodschip en die verderop lag nog onder stoom.
Ik heb er nog een blauwe maandag havendienst op gelopen maar toen was alles nog zo indrukwekkend voor deze boer dat ik mij er absoluut niets meer van herinner, alleen dat het witverziekendheet was in het ketelruim. Door een zekere ome Ko werd ik om een doksleutel gestuurd, nou die geintjes kende ik al van mijn Haagse tijd als slagersjongen. Dus ik jatte een fiets die ergens op de kade stond en heb een rondje gefietst om op tijd terug te zijn voor omkleden en de sleepboot Java naar het C.Station, dat weet ik nog wel want de volgende ochtend stond er storm op de agenda van ome Ko.
Je maakte toen idioot lange dagen, in de vroege morgen met de trein van den Haag naar Amsterdam( je had er dan al drie kwartier fietsen op zitten) om de Java van 07.30 uur te halen, de hele dag anderen vervelen en dan in de avond weer retour met de Java van 17.30 uur.
Ik was blij dat ik op zo'n kustbootje werd gedropt ondanks alle waarschuwingen dat het slechte reizen zouden zijn. Goed te eten, niet te lang werken of reizen, je bedje werd opgemaakt, mooi klein scheepje en krooboys die het vuile werk deden, voor mij was dat prima.
Re: SMN
Jan,
De Rotti was inderdaad een turbineschip; al die R-schepen uit WO2 trouwens.
Ik heb er op 3 gevaren: Riouw, Rempang en Raki. De roet zat altijd tot in je bilnaad.
Het T-schip aan de Javakade kan alleen de Tabian zijn; die had nog een SMN-schoorsteen. De andere T-schepen voeren toen voor de VNS.
Het waren overigens motorschepen, voorzien van een Sulzer 8-cilinder 2tew, waarvan er meen ik 3 in licentie door Werkspoor zijn gebouwd.
Mooie herinneringen Jan, die tochtjes met de Java over het IJ. Heb ik ook vaak gedaan bus 11 naar huis te nemen; dan had ik geen zin om naar de Indische buurt in Amsterdam-Oost te lopen.
Het schip dat vóór de Oranje ligt is denk ik de Bintang.
Groet, Paul G.
De Rotti was inderdaad een turbineschip; al die R-schepen uit WO2 trouwens.
Ik heb er op 3 gevaren: Riouw, Rempang en Raki. De roet zat altijd tot in je bilnaad.
Het T-schip aan de Javakade kan alleen de Tabian zijn; die had nog een SMN-schoorsteen. De andere T-schepen voeren toen voor de VNS.
Het waren overigens motorschepen, voorzien van een Sulzer 8-cilinder 2tew, waarvan er meen ik 3 in licentie door Werkspoor zijn gebouwd.
Mooie herinneringen Jan, die tochtjes met de Java over het IJ. Heb ik ook vaak gedaan bus 11 naar huis te nemen; dan had ik geen zin om naar de Indische buurt in Amsterdam-Oost te lopen.
Het schip dat vóór de Oranje ligt is denk ik de Bintang.
Groet, Paul G.
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: SMN
Hallo Heren.
Ik heb de Tarakan nog in de aanbieding
Groet Bob.V.
Ik heb de Tarakan nog in de aanbieding
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- Tarakan-01.jpg (52.54 KiB) 2965 keer bekeken
-
- 441_Tarakan_1930_pna.jpg (107.91 KiB) 2965 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.