Cruise- en passagiersschepen
Re: Cruise- en passagiersschepen
Gebouwd bij De Schelde, Vlissingen.
IDNo: 5197664 Year: 1953
Name: KUNGSHOLM Type: Passenger/cargo (rf) Flag: SWE Tons: 21164
Country of build: NLD Builder: Royal Schelde Location of yard: Flushing
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-19
65 EUROPA - 81 COLUMBUS C.
wrecked Levante breakwater, Cadiz 29.7.84 & BU Barcelona 6.4.85 [Mirak SA]
IDNo: 5197664 Year: 1953
Name: KUNGSHOLM Type: Passenger/cargo (rf) Flag: SWE Tons: 21164
Country of build: NLD Builder: Royal Schelde Location of yard: Flushing
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-19
65 EUROPA - 81 COLUMBUS C.
wrecked Levante breakwater, Cadiz 29.7.84 & BU Barcelona 6.4.85 [Mirak SA]
Re: Cruise- en passagiersschepen
De SA Oranje 1948
Owner: South African Marine Corp Ltd ZAF Cape Town
IDNo: 5284352 Year: 1948
Name: PRETORIA CASTLE Type: Passenger/cargo (rf) Flag: GBR Tons: 28705
Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2ST-22
66 S.A.ORANJE
BU Kaohsiung 2.11.75
Owner: South African Marine Corp Ltd ZAF Cape Town
IDNo: 5284352 Year: 1948
Name: PRETORIA CASTLE Type: Passenger/cargo (rf) Flag: GBR Tons: 28705
Builder: Harland & Wolff Location of yard: Belfast
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2ST-22
66 S.A.ORANJE
BU Kaohsiung 2.11.75
- Erikdepooter
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
- Locatie: Driebergen-Rijsenburg
Re: Cruise- en passagiersschepen
Gisteren vertrok de Queen Elizabeth uit Rotterdam.
Achteruit.
Vraag me af waarom ze haar niet omkeren, met de kont in de Rijn- of Maashaven.
Achteruit.
Vraag me af waarom ze haar niet omkeren, met de kont in de Rijn- of Maashaven.
- Bijlagen
-
- BSC01092kl.jpg (205.41 KiB) 4947 keer bekeken
-
- BSC01120kl.jpg (180.57 KiB) 4947 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Cruise- en passagiersschepen
Koningsdam (2016), $ 520,000,000
- Bijlagen
-
- koningsdam1.jpg (113.58 KiB) 4909 keer bekeken
-
- koningsdam2.jpg (204.67 KiB) 4909 keer bekeken
Machinare nesse est!
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Cruise- en passagiersschepen
Vroeger zag je nog mensen op de bak staan bij voor-en achter
Nu zie ik alleen maar een lullig touwtje uit een extra kluisgaatje komen.
Leeft iedereen daar benedendeks tegenwoordig , behalve te teveel betalende
passagier
Die goedkope Chinezen mogen zeker niet buiten komen van opperhoofd Mao op de brug.
Nu zie ik alleen maar een lullig touwtje uit een extra kluisgaatje komen.
Leeft iedereen daar benedendeks tegenwoordig , behalve te teveel betalende
passagier
Die goedkope Chinezen mogen zeker niet buiten komen van opperhoofd Mao op de brug.
Re: Cruise- en passagiersschepen
Mooie actiefoto van de Koningsdam, Meestertje!
Ik ben blij dat we nog foto's te zien krijgen hoe het er tegenwoordig aan toe gaat.
En geen 20-duims Manilla meer, Jacob.
Ik ben blij dat we nog foto's te zien krijgen hoe het er tegenwoordig aan toe gaat.
En geen 20-duims Manilla meer, Jacob.
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Cruise- en passagiersschepen
Nog van harte Jos, Im westen nichts neues
Tsja een smietlientje.... vroeger gooiden ze een peuk uit je bek en nu krijgen ze een medaille als ze de sleepboot raken .
Je moet er maar onder kruipen en hopen dat je niet op de hoorn(bulb) genomen wordt. Stuur 5 probeert de Flippen aan te sturen vanaf de baksvleugeltjes . Met 3 boegschroeven nog een sleepboot voor de sluis bestellen... breek me de bek ja nait los
Tsja een smietlientje.... vroeger gooiden ze een peuk uit je bek en nu krijgen ze een medaille als ze de sleepboot raken .
Je moet er maar onder kruipen en hopen dat je niet op de hoorn(bulb) genomen wordt. Stuur 5 probeert de Flippen aan te sturen vanaf de baksvleugeltjes . Met 3 boegschroeven nog een sleepboot voor de sluis bestellen... breek me de bek ja nait los
Machinare nesse est!
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Cruise- en passagiersschepen
Om te beginnen ben ik nooit een grote fan geweest om op dat soort schepen te varen, maar ik zat bij de HAL
en daar vonden ze op kantoor dat ik zonodig van een vrachtschip (Akkrumdijk) waar ik het goed naar mijn zin had
overgeplaatst moest worden naar de Westerdam (ferrydienst Rotterdam-New York),wat ik na 2 reizen wel gezien had.
Terug naar een vrachtschip bij de Hal was niet bespreekbaar, dus ,een andere werkgever gezocht.
De passagiersschepen van nu vind ik meer drijvende galerijflats/pretparken, wat in mijn ogen niets meer
te maken heeft met zeevaart zoals het vroeger was.(ik weet het tijden veranderen) zou Ome Jos zeggen
Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n Officiers-crew er nu uit ziet op zo'n schip,
Kapitein, 1e Stuurman en hoeveel lagere stuurmansrangen, HWTK, 2e WTK en hoeveel lagere wtks ?
In mijn tijd was dat Kapt.,1e,2e,3e,4e stuurman , Hwtk, 2e, 3e,4e wtk en minstens 3 ass.wtks.
Sparks en een Elec.
Ik heb een keer geprobeerd tijdens de Wereldhavendagen in Rotterdam een gesprek aan te gaan op een stand
van de HAL , maar daar konden (wilden) ze me niet verder helpen omdat ik niet geinteresseerd was in een
Cruise. Er werd wel gezegd dat tijdens een Cruise de officiersverblijven , Brug en Machinekamer verboden
terrein is, waar mijn interesse alleen maar naar uitging. Het reilen en zeilen op de moderne zeevaart.
Maar dat werd meegedeeld door ik denk een gepromoveerde Hofjood.
Dan vraag ik , wie maakt er de dienst uit aan bord.?
en daar vonden ze op kantoor dat ik zonodig van een vrachtschip (Akkrumdijk) waar ik het goed naar mijn zin had
overgeplaatst moest worden naar de Westerdam (ferrydienst Rotterdam-New York),wat ik na 2 reizen wel gezien had.
Terug naar een vrachtschip bij de Hal was niet bespreekbaar, dus ,een andere werkgever gezocht.
De passagiersschepen van nu vind ik meer drijvende galerijflats/pretparken, wat in mijn ogen niets meer
te maken heeft met zeevaart zoals het vroeger was.(ik weet het tijden veranderen) zou Ome Jos zeggen
Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n Officiers-crew er nu uit ziet op zo'n schip,
Kapitein, 1e Stuurman en hoeveel lagere stuurmansrangen, HWTK, 2e WTK en hoeveel lagere wtks ?
In mijn tijd was dat Kapt.,1e,2e,3e,4e stuurman , Hwtk, 2e, 3e,4e wtk en minstens 3 ass.wtks.
Sparks en een Elec.
Ik heb een keer geprobeerd tijdens de Wereldhavendagen in Rotterdam een gesprek aan te gaan op een stand
van de HAL , maar daar konden (wilden) ze me niet verder helpen omdat ik niet geinteresseerd was in een
Cruise. Er werd wel gezegd dat tijdens een Cruise de officiersverblijven , Brug en Machinekamer verboden
terrein is, waar mijn interesse alleen maar naar uitging. Het reilen en zeilen op de moderne zeevaart.
Maar dat werd meegedeeld door ik denk een gepromoveerde Hofjood.
Dan vraag ik , wie maakt er de dienst uit aan bord.?
Re: Cruise- en passagiersschepen
Wie de dienst uitmaakt aan boord?
De “Cruise-Director”, die vond dat de Queen Elizabeth aan stuurboord voor de kant moest.
De “Cruise-Director”, die vond dat de Queen Elizabeth aan stuurboord voor de kant moest.
Erikdepooter schreef: ↑31 jul 2017 10:33 Gisteren vertrok de Queen Elizabeth uit Rotterdam.
Achteruit. Vraag me af waarom ze haar niet omkeren, met de kont in de Rijn- of Maashaven.
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Cruise- en passagiersschepen
Je slaat de nagel op zijn kop Jos .
Vanaf het moment dat ze personeelszaken, human resources zijn gaan noemen,
is het faliekant mis gegaan!
Vanaf het moment dat ze personeelszaken, human resources zijn gaan noemen,
is het faliekant mis gegaan!
Machinare nesse est!