Overlijden André Ringers

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
jamper
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2017 08:35

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door jamper »

Ik kwam wat foto's tegen van de Hoendiep en tik voor de aardigheid Ringers Hoogkerk in Google en kwam zo op deze site.

Ik kwam in 1967 als boerenzoon uit Dedemsvaart als lichtmatroos op de Hoendiep en ik heb daar met veel plezier ruim een jaar op gevaren. Op een van de foto,s zitten Andre en zijn vrouw, zijn vader, Ton Ringers en Nico Kort in het gangboord wat te trutten met de twee schildpadden die als huisdier aan boord waren. Op de ene hadden ze op de zijkant een Plimsollmerk geschilderd.

Mijn voornaam is Johan, maar dat vonden ze maar niks en daarom werd ik Jamper genoemd, vonden zij leuker.
We hebben heel wat keren Andre's BMW-motor van het mastdek de wal op moeten draaien waar hij dan ging toeren.

Jammer te horen dat Andre , gelukkig op respectabele leeftijd, is overleden.
Ik heb leuke herinneringen aan hem en de bemanning overgehouden.

Met vriendelijke groet,

Johan.

Ringers Ton
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2013 21:32

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Ringers Ton »

Hallo Jamper. IK weet het nog heel goed. Jamper uit Bedemsvaart zeiden we altijd,waarop jij antwoorde dat het Dedemsvaart was. ik wil nog wel even contact met je hebben. Ik sta in het telefoon boek. Ik woon nog steeds in G.Bel je internet adres maar door dan hebben we nog welwat herinneringen op te halen.
Ik heb na de Hoendiep nog jaren bij de VNS/Nedlloyd gevaren. Laat maar wat van je horen.
Gr.Ton.


Plaats reactie