Reefers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Reefers

Bericht door v+d »

Dus toch!
Mijn broer kreeg in Frankrijk een proforma begrafenis omdat de doodsoorzaak niet duidelijk was en omdat hij niet rooms was mocht hij niet in gewijde grond.
Dat alles was natuurlijk op zich al zenuwslopend voor een machinist om mee te moeten maken.
Iemand van goede wil in dat dorp regelde dat hij tijdelijk bijgezet kon worden in een bovengrondse betonnen lade voor zwervers en armen. Later zou dan de crematie geregeld worden en dat is ook keurig gebeurd.
Enfin tijdens de proforma bijzetting was constant Leonard Cohen aan het woord met telkens dezelfde song" halleluja ".
Nou ja, ik begrijp die motormaat nu wel. :wink:

Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Reefers

Bericht door Geep »

Geef mij maar snert en hutspot!
Vrgr. Geep
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Reefers

Bericht door Martinus »

Ik denk nog steeds dat de smaak van de banaan meer aan de soort ligt dan aan de manier van rijpen. De melige banaan is ook hier verkrijgbaar terwijl hij nooit 'kunstmatig' is gerijpt of zo. En Jos zijn perzikken en mango's worden op een gegeven moment ook rijp. Rijp is tenslotte rijp!
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reefers

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol:
Niet jouw smaak dus, Geep...
Geeft niks...smaken verschillen, gelukkig.
Stel je voor dat iedereen dezelfde smaak had: dan liepen alle vrouwen alleen maar achter mij aan.... ! :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Reefers

Bericht door leo-shof »

UHhhhhhhhhhhhh! wordt het niet tijd voor je slaap pilletje Jan
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Reefers

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol:
Valt wel mee Leo...
Ik ben vroeger tot m'n 28e vrij gezellig gebleven, en had nogal een naam onder de dames.... :-D (Vraag V&D maar...)
Dus had ik een naam op te houden van uhhh...hoe zeg je dat nou netjes....
Nou ja: 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden...
Bijlagen
Africa2.jpg
Africa2.jpg (70.51 KiB) 7594 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Reefers

Bericht door leo-shof »

11    Dat is lachen.jpg
11 Dat is lachen.jpg (35.27 KiB) 7591 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Reefers

Bericht door Geep »

Half Augustus 1945 ga ik als pleegkind naar Zwitserland, dankzij de ellende van 1940/45.
Op een dag mag ik met mijn pleegmoeder mee, een dagje Bern
Naar de beroemde berenkuil, wandelen de oude antieke stad door, naar de Kleines Schansi, een uitkijkpunt over de benedenstad, en rivier de Aare. Er zijn wat banken en een kiosk, met frisdrank, koffie, thee, broodjes en sűsmost –appelsap-.
Mijn pleegmoeder wijst mij een plaatsje voor ons, gaat naar de kiosk, voor een bestelling.
Komt terug, met haar bestelling, ook met wat fruit.
Ik heb bij mijn boerenfamilie, wel eens appels en peren gegeten, door de bezetting in de stad was het niet te krijgen.
Na afloop van de lunch, krijg ik voor het eerst in mijn leven, een banaan, in mijn handen.
Die ik wel kende, uit de boekjes van Ot en Sien, ik neem een hap…..mum. eh, fru,… jakkes, kijk met een vies gezicht naar mijn pleegmoeder, die schiet in de lach, en helpt mij verder….
2009. Geef ik in mijn dorp, op een avond ‘n voordracht omlijst met film en fotobeelden.
Een lezing over mijn jeugd en in de oorlogsjaren.
Sluit het feestelijk af, met het verhaal van de ,,onbekende’’ banaan. Op dat moment werd er een foto genomen, die stond de ander dag breeduit in de Emmentaler tageschau…..
Onder het kopje ,,een banaan, eet men niet als een appel’’….,
Ik heb het geweten in mijn vakantie dorp!!!
Vrgr. Geep.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Reefers

Bericht door Bob R.I.P. »

Dat de bananen niet meer zo smaken als vroeger heeft inderdaad te maken dat ze te vroeg van de boom gehaald worden. Dit gebeurt met bijna al het fruit. In de laatste TV uitzending van de Keuringsdienst van waarde ging het over aardbeien. Deze worden ook veel te vroeg geplukt want de supermarkten willen dat ze langer in de winkel kunnen blijven liggen. Houdbaarheid staat op de eerste plaats, dan vorm en kleur en dan pas komt de smaak. Eigenlijk kan je perzikken niet importeren. Veel te kwetsbaar, maar door ze onrijp, dus keihard te plukken krijg je deze steenbrokken hier in de winkels. In Italie heb ik eens een soort abrikoos gegeten, zo van de boom. Heerlijk. Je kon zelfs het verschil proeven met dit product van de plaatselijke markt. Ze worden zelfs hier aangeboden. Niet te knagen.
Uit Suriname namen we kistjes sinaasappelen mee. Ze zagen er niet uit, hardstikke groen, maar lekker dat ze waren. Nu moeten ze perfect oranjezijn, smaak doet er niet toe.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Reefers

Bericht door Martinus »

Dat de bananen niet meer zo smaken als vroeger heeft inderdaad te maken dat ze te vroeg van de boom gehaald worden.
Ze smaakten vroeger ook melig.
Vroeger hadden wij een perzikken of abrikozenboom in de tuin (NL) staan en die deed het nog goed ook.


Plaats reactie