Lelijke Schepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Lelijke Schepen

Bericht door oyibo »

de umuroa is nu een floating storage/production vessel .
op dit moment voor de kust van het noorder eiland van Nieuw Zeeland
let love rule

Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Drentenier »

... en ziet er dus nu zo uit.
Umuroa.jpg
Umuroa.jpg (67.66 KiB) 9220 keer bekeken
Zie: http://www.offshoreenergytoday.com/awe- ... -contract/
Groet,
Hans
Jos Komen (R.I.P)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor de aanvullingen. :wink:
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Lelijke Schepen

Bericht door peelander »

Oke, het is er eentje van het binnenwater, maar wie ziet er wat moois in?
De pijp misschien?
magnifique II 17 09 2017 dordrecht (78).jpg
magnifique II 17 09 2017 dordrecht (78).jpg (132.13 KiB) 9015 keer bekeken
groeten
Jan van der Pluijm
John Baar
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 okt 2012 11:11

Re: Lelijke Schepen

Bericht door John Baar »

Hallo Jan.
Het mooie wat ik hier in zie is een woonboot. Die is hier gemakkelijk van te maken? Met die blok er op
Gr John
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Bertus. »

Een heel lelijk schip. :shock:
maxresdefault.jpg
NATORI Semi-bolvormig boogcontainer schip
De Japanse binnenlandse containeroperator Imoto Lines heeft een schip in ontvangst genomen met een innovatief ontwerp, ontwikkeld in samenwerking met en gebouwd door de Japanse scheepsbouwer Kyokuyo Shipyard Corp.
De 540 teu capaciteit Natori heeft een kenmerkende bolvorm met een halve bol en een geïntegreerde brug. Het is ontworpen voor optimale efficiëntie met een verhoogde capaciteit om te voldoen aan de behoeften van feeder- en binnenlandse containerdiensten in Japan.
Het schip is 136,25 m lang met een breedte van 21 m. Volgens Kyokuyo bespaart het boegontwerp 5 procent brandstofverbruik onder gemiddelde zeecondities door de winddruk met 30 procent te verminderen in vergelijking met conventionele rompvormen.
De brug en het accommodatiegedeelte zijn geïntegreerd in het voorschip om een ​​betere zichtbaarheid en comfort voor de bemanning te garanderen, door de impact van lawaai en trillingen van de machine tot een minimum te beperken.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Lelijke Schepen

Bericht door v+d »

Het is even wennen Bertus, ik vind die Wagenborg schepen iets minder aaibaar :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Lelijke Schepen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

--------------

--------------------------------------Afbeelding
----------------------------------------------------------Car Carrier City of Rotterdam

Die Natori is ook alweer twee jaar in de vaart. Hij mag dan misschien meer "aaibaar" :-D zijn dan een schip als de Egbert Wagenborg, die bolvorm van de brug is niet zonder gevaren zoals bleek uit de aanvaring tussen de car carrier City of Rotterdam en de ro-ro freight ferry Primula Seaways op 3 december 2015 op de Humber. Daar zag de loods het door die bolvorm van de stuurhuisramen op een gegeven moment niet helemaal scherp meer.
RELATIVE MOTION ILLUSION

City of Rotterdam’s pilot’s spatial awareness was distorted during the 5 minutes preceding the vessel’s collision with Primula Seaways. During this period, he had been drawn to the bridge window located directly above the starboard VHF radio that was angled off the perpendicular to the vessel’s centreline. As a result, the pilot experienced a relative motion illusion in which the vessel appeared to be heading in the direction in which he was looking. The likelihood of the pilot experiencing this illusion has been confirmed through an analysis of the information recorded on the vessel’s VDR, simulation (paragraph 1.12), the experiences of pilots who have worked on board either City of Rotterdam or City of St Petersburg (paragraph 1.10), and the experiences of MAIB inspectors and an ergonomist during pilotage transits in and out of Newcastle, UK (paragraph 1.11). During the passage along the Bull Channel, City of Rotterdam’s pilot had moved between the navigation workstation and the forward conning position as he monitored the vessel’s position by eye, radar and ECS. The pilot had recognised that the car carrier had been set to the north of its intended track by the wind. He had also realised that he needed to manoeuvre the vessel further to the south in order to pass Primula Seaways port to port. However, between the pilot calling the VTS at 2035 and the collision, it is likely that he would have spent much of the time looking through the window above the starboard VHF radio. Relative motion illusion deceives a viewer into thinking that the observed view is the direction of travel. In this case, the pilot was looking through the window above the starboard VHF radio, which was 33° off-axis from the centreline. As it was dark, the inward slope of the window removed all objects in the periphery, and there were no visual clues, such as a forward structure or bow tip, the illusion would have been compelling.
Voor het volledige rapport, klik HIER.

Maar ja, betrek mij, als het over schepen gaat, niet bij een mooi-of-lelijkdiscussie. :-D Ik vind dat absoluut niet (meer) relevant. Ik hoor tegenwoordig bij die barbaren die alleen maar kijken of een schip aan zijn doel beantwoordt, dat wil zeggen: zoveel mogelijk lading veilig en zo economisch mogelijk over zee brengen. Economisch wil zeggen: met zo min mogelijk kosten. Zo min mogelijk kosten wil zeggen: met zo weinig mogelijk brandstof en met zo min mogelijk mensen. Als reder, ontwerper en scheepsbouwer dan in gezamenlijk overleg de grenzen binnen de regelgeving gaan opzoeken, kun je merkwaardige resultaten krijgen. :shock:

-----------------
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Lelijke Schepen

Bericht door jdbvos »

die alleen maar kijken of een schip aan zijn doel beantwoordt
Zo was het eigenlijk altijd wel zo'n beetje....want dat was altijd ook het doel ervan...
Alleen in tijden van overvloed kwamen de met goud beklede spiegels en dergelijke...
Maar in "ons tiet' was een schip ook een visitekaartje van een rederij....
Nu zal het een verscheper letterlijk worst zijn hoe een schip eruitziet: de uiteindelijke afnemer ziet dat -nét als die verscheper zelf- toch niet.
En kijk maar bij de Gamma: een 3/4-literblikje (goede !) bootverf kost al gauw €40,= (International)
Dus die uitgave 'doen we dan ook niet meer'....
Degene die het goedkoopst vaart, wint de prijs.... Ook windweerstand is weerstand, en daarvoor geldt ook "waist wel wat dat kôst, m'jong"
Gewoon gezond (scheepvaart-)boerenverstand, eigenlijk...
Je let thuis ook niet op 'de looks' van de auto of de fiets van de postbode...dus ons allemaal is het ook worst hoe je post wordt vervoerd....

Alleen voor de wowo's geldt nog dat schoonheid/onderhoud terugverdiend wordt vanwege de keuze van de klant.
Een oerlelijke afgejakkerde wowo ligt of bij de sloper, of vaart hooguit met wat budget-klantjes, of wordt een mercy-schip....
En niemand bekommert zich nog om het uiterlijk van een transportschip.
Ik ben ook nog eentje die 'de looks' bekijkt....maar ik hoef het ook niet te betalen....
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Lelijke Schepen

Bericht door v+d »

Er is toch enig verschil tussen de vensters op de buitenwereld van beide schepen,
De City of Rotterdam heeft ramen die onder een hoek staan, dat is bij dat Japanse containerschip al veel beter gedaan. Al doende leert men :wink:
Hoe dan ook een kop en een kont en daar tussen een rechthoekige bak, veel is er ook niet van te maken :)


Plaats reactie