Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door v+d »

Aye, je hebt luxe schepen en werkschepen dus een klosje waaibomenhout moet kunnen :wink:

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

dus een klosje waaibomenhout
Jan, als ik mijn beste Vader zaliger vroegaah vroeg: " WAT is dat voor houtsoort" dan zei hij gegarandeerd:
" Da's voelboom'n holt, ai d'r op poept dan stinkt ut!" ( Dus, misschien overbodig?? - voor de onwennige Sallandse Taalgebruikers!- Hout van een zgn " vuile boom")
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2409
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door peelander »

Laten we na deze taalgebruik discussie er maar een nieuwbouw baggeraar tegenaan gooien.
26 09 2017 (22).JPG
26 09 2017 (22).JPG (136.41 KiB) 5838 keer bekeken
26 09 2017 (71).JPG
26 09 2017 (71).JPG (146.58 KiB) 5838 keer bekeken
Scheldt River bij IHC Krimpen a/d IJssel.
Op https://www.deme-group.com/news/deme-ho ... er?lang=en, meer over deze nieuwe aanwinst voor Deme
groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

er maar een nieuwbouw baggeraar
Keurig groen geschilderd hoppertje bij mijn ouwe baas Jan, ligt er gelikt en geschoren bij, gebruiken ze zo'n schip voor " Gien zaaand, dan ok gien vreet'n"? of droom ik dat? :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14409
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

@Harry.......je oude baas zat toch in Sliedrecht ??? Deze ligt in Krimpen bij voorheen vd Giessen-De Noord thans Koninklijke IHC . :idea: :shock: :roll:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Harry.......je oude baas zat toch in Sliedrecht ???
bij mijn ouwe baas Jan
Hallo Joost.......jaaaa je bent nog goed bij de les en klaar wakker.....en toch misschien niet helemaal :lol: Van Rees was in feite in 1978 geschiedenis toen het werd gefuseerd met IHC in toendertijd deKlop-vanRees, maar dat was slechts een doekie voor het bloeijuh, vandaar mijn referentie naar "ouwe baas".In 1980 vlak voor ik naar Canada ging hebben "we" nog het 100 jarig bestaan gevierd van " N.V. v/h C.M. van Rees" alias " Werf vanRees" met een slok en een hap en enkele laatste danspasjes, maar dat was ook " slechts voor de statistieken" :lol: Ik heb hier nog een heel mooi zwart uitgeslagen zilveren ( of VER-zilverd?? :lol: )bloemenvaasje, dat ik weer eens zal OP poetsen en op mijn buro zetten "In Memoriam" aan mijn Sliedrechtse" Gien zaaand dan ok gien vreeet'n" wereld dagen :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 943
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Breeze »

Toch jammer dat je dat Koninklijke niet meegemaakt hebt (ikzelf ook niet trouwens).

Adri
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Toch jammer
Tjaaa........ik heb die " Koninklijke ontwikkelingen" op afstand redelijk gevolgd en heb niet dat idee Adri!Maar " je kan maar op een stekkie tegelijk zijn en " Canada was good to me" :-D
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mathieu
Berichten: 198
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Mathieu »

Voor de liefhebbers misschien leuk te weten, komend weekend komen alle hoppers die bezig zijn bij Ameland naar Harlingen voor bunkers en om te schuilen voor het verwachte slechte weer. 2 van de hoppers zijn oude bekende, nl de Poseidon 1 voorheen van Broekhoven en de Glanford. De laatste is gebouwd als Liesbosch voor de Ballast en heeft later ook nog als Hardinxveld gevaren voor de Holland. Verder komen nog de Mette Maria, Marinus G, Astra en MNO Zeezand naar binnen.
lodonk
Berichten: 377
Lid geworden op: 30 okt 2008 16:11

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door lodonk »

Harry G. Hogeboom schreef: 11 okt 2017 05:10
Toch jammer
Tjaaa........ik heb die " Koninklijke ontwikkelingen" op afstand redelijk gevolgd en heb niet dat idee Adri!Maar " je kan maar op een stekkie tegelijk zijn en " Canada was good to me" :-D
KONINKLIJK WIL HELAAS ECHTER NIET ALTIJD ZEGGEN "SOCIALER"" HARRY

:P :P
Bert


Plaats reactie