Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Even voorstellen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

in NL vind je binnen een straal van 30km vanaf een E-centrale zowiezo altijd een berg ex-wtk'n...
Ja, man. Die schijnen zich bij de Eemscentrale bijna nog sneller voort te planten dan de vele konijnen die daar rondspringen. Het moet een harde soort zijn, die ex-wtk'n, want elders schreef iemand...
Nou ik werk in de Eemshaven en jullie denken nu allemaal van wauw geweldig daar! Nu moet ik jullie teleurstellen.
De Eemshaven is een godvergeten depressief zwaar vervuild land en er lopen meer konijnen dan mensen doei
:-D :( :shock:

Ik weet nog dat de aarde daar woest en ledig was en alleen de Geest van Wethouder Jan Beyert boven het water zweefde, de tijd toen ik daar stukkies over schreef in de Eemsbode en eenieder die het zat was om telkens weer het hok van de konijnen waar zijn kinderen niet meer naar omkeken schoon te maken, zijn konijnen bij de Eemshaven losliet. Zo is dat gekomen. Wie al de machinisten daar heeft losgelaten, weet ik eigenlijk niet... :roll:

Welkom hier, A.Kuiper/J.Pessoa/BR. Een verse sparks op het forum is nooit weg, want in tegenstelling tot de konijnen bij de Eemshaven begint de soort hier een beetje uit te sterven, vrees ik.
Mijn Portugees heeft nooit iets voorgesteld, dus ik heb dat Um forte abraço amigos door Google laten vertalen.
Die zei aanvankelijk Een groot knuffeldier, maar kwam daar later op terug en zei: Een grote knuffel, mijn vrienden. :shock:
João Pessoa - de stad waar de zon als eerste opkomt. Interessant. Vast wel mooi wonen daar. Vertel...

--------------

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Even voorstellen

Bericht door v+d »

Ha, welkom Sparks.
Ik ben ooit op zoek geweest naar een walbaantje, ik wist niet beter :? .
Het gezag en ik togen in onze oude Fiat 500 richting Delfzijl alwaar ik uitgenodigd was voor een baan en een huis. Wij Achterhoek ers zijn niet verder gekomen dan de bomengrens, daar kregen wij spontaan heimwee en keerden de Fiat.
Konijnen lopen overal, machinisten in overal zie je overal.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door jdbvos »

Ik weet nog dat ik op sollicitatiegesprek moest naar de EC, want er waren meer sollicitanten...
Toen ik die (toen nog doodstille) Eemshavenweg langsreed op een druilerige donkere novemberdag me realiseerde hoe desolaat je je kon voelen....
Wat me toen te binnen schoot, heb ik later nog vaak aangehaald: "Het is het einde van de wereld niet, maar dat kun je hiervandaan wél zien..."
En idd Theo: ik heb op twaark ook verteld dat ik daar ter plekke nog gevaren heb met m'n pa&ma....
Naar buiten kijkend kwam dan de vraag "Oh ja ? Waar dan...?", en ik met m'n hand een streep trok over het buro en zei "..hier, ongeveer.."

Het was er zo stil dat je vooral in de ochtenddienst goed moest oppassen: de reeën sprongen je letterlijk over de motorkap, en vele collegae hebben behoorlijke schade gehad door aanrijdingen met diezelfde reeën....
Aan de andere kant van Groningen, richting Aduard....daar was het ook altijd zo stil.... Menig pinguïn is daar doodgereden... Het schijnt dat het klooster van Aduard die dieren voerde, of zo..... :roll:
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Even voorstellen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

:-D :-D
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Welkom op Kombuispraat, Sparks. :wink:
m´n koffers gepakt en naar Brazilie vertrokken
We zijn benieuwd naar je ervaringen, van Usquert naar Brazil. :wink:
Mooi dorp, Usquert, toen we in Warffum woonden ben ik vaak doorheen gefietst en een pilsje gepakt op het terrasje van het visrestaurant.
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Even voorstellen

Bericht door Martinus »

João Pessoa - de stad waar de zon als eerste opkomt. Interessant. Vast wel mooi wonen daar. Vertel...
"Aqui o Sol nasce Primeiro"
João Pessoa, en met name de Ponto do Seixas op de Cabo Branco, zijn het meest oostelijke deel van de Amerika's, als je het eiland Fernando de Noronha niet meerekent.
Vandaar de slogan "Hier komt de Zon het Eerste op".

João Pessoa ligt vlak bij het havenstadje Cabedelo.
JPAPontaSeixas.jpg
JPAPontaSeixas.jpg (92.64 KiB) 4029 keer bekeken
Op dat meest oostelijke punt staat een buitengewoon lelijk vuurtorentje.
Farol_do_Cabo_Branco.jpg
Farol_do_Cabo_Branco.jpg (155.51 KiB) 4029 keer bekeken
Maar, João Pessoa heeft ook heel mooie delen.
JPA.jpg
JPA.jpg (206.08 KiB) 4029 keer bekeken
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Even voorstellen

Bericht door Jacob Bothof »

Ik had heel vroeger een leuk onderduikadres , dat was in de Rua Joäo Pessoa maar dan in Santos :-D
Daar verbleef ik liever dan in het uiterste hoge Noorden van Grunningen :lol:
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8139
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Even voorstellen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Dank voor uw reacties.
De kroegbaas van het "Zielhoes" bij Noordpolderzijl zei vroeger het volgende:
Er zijn mensen die zeggen dat hier de wereld dicht geplakt zit met kranten,
maar dat is niet waar. De wereld begint hier pas. Met zoveel rust en ruimte om je heen.
En hij had gelijk.
Nu is de haven weer dicht geslibt en de garnalenvissers leggen aan of
in de Eemshaven of op Lauwersoog.
Martinus bedankt voor de aanvulling.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Brazuca »

Já, João Pessoa, daar kwam ik regelmatig , had ooit het idee om daar garnalen te gaan kweken, maar het is anders gelopen... Bij Cabedelo ligt nog een oud Nederlands Fort, jammer alleen dat het tegen een fabriekscomplex van Petrobras aanligt. João Pessoa is een rustig stadje, vergeleken met het nabije Recife. In João Pessoa begint ook de rijksweg BR230 TransAmazonica, die een totale lengte heeft van 4.223 km...
Welkom, op dit fórum.

Afbeelding
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Even voorstellen

Bericht door peelander »

Zie ik op de plaat de hand van Menno van Coehorn?
groeten
Jan van der Pluijm


Plaats reactie