Mooie Tankers
Re: Mooie Tankers
De Rygja 1959, mooi tankertje.
Maar het schip werd omgebouwd en er niet echt mooier op.
Als Marilag
IDNo: 5302740 Year: 1959
Name: RYGJA Type: Tanker Flag: NOR DWT: 20250
Country of build: DEU Builder: Bremer Vulkan Location of yard: Vegesack
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-15
[1971 Lg 193.8/185.9m, 17253gt/29538dw] - 66 CORCO - 71 GRAND CORCO - 78 OCEAN FAITH - 81 MARILAG
BU Kaohsiung 13.4.82
Maar het schip werd omgebouwd en er niet echt mooier op.
Als Marilag
IDNo: 5302740 Year: 1959
Name: RYGJA Type: Tanker Flag: NOR DWT: 20250
Country of build: DEU Builder: Bremer Vulkan Location of yard: Vegesack
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-15
[1971 Lg 193.8/185.9m, 17253gt/29538dw] - 66 CORCO - 71 GRAND CORCO - 78 OCEAN FAITH - 81 MARILAG
BU Kaohsiung 13.4.82
Re: Mooie Tankers
Deze prachtige foto van de Zaria (1960) is in het verleden al eerder geplaatst, maar inmiddels vervangen door een kruisje.
IDNo: 5397848 Year: 1960
Name: ZARIA Type: Tanker Flag: NLD DWT: 39530
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
BU Inchon 28.9.84
IDNo: 5397848 Year: 1960
Name: ZARIA Type: Tanker Flag: NLD DWT: 39530
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
BU Inchon 28.9.84
- Jan Sprong
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Mooie Tankers
De Siratus van Shell ,ook wel mooi.
groet,Jan
groet,Jan
- Bijlagen
-
- Siratus van Shell.jpg 3.jpg (796.97 KiB) 5507 keer bekeken
Re: Mooie Tankers
De Marna 1954
IDNo: 5218884 Year: 1954
Name: TARIM Type: Tanker Flag: NOR DWT: 25145
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
61 MANANTIALES - 64 MARNA
BU Hamburg 11.10.75
IDNo: 5218884 Year: 1954
Name: TARIM Type: Tanker Flag: NOR DWT: 25145
Country of build: NLD Builder: Nederlandsche D&SB Location of yard: Amsterdam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-16
61 MANANTIALES - 64 MARNA
BU Hamburg 11.10.75
Re: Mooie Tankers
De Esso Port Jerome
De midscheeps stond jaren lang bij het centraal station in Rotjeknor, een mooiere entree als je het station uit kwam kan ik me niet voorstellen.
Maar helaas is deze fraaie brug daar verdwenen.
DNo: 5108223 Year: 1947
Name: PORT-JEROME Type: Tanker Flag: FRA DWT: 2650
Country of build: FRA Builder: St Nazaire (Penhoet) Location of yard: Grand Quevilly
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-9
[LD as HAFF] - 52 ESSO PORT JEROME - 74 LOT - (1980 temporarily named ST.CERQUE for use in a film)
BU Hendrik-Ido-Ambacht, arr. 6.79 & work began 4.81 [F.Rijsdijk]
HIER het verhaal van de ST.CERQUE.
De midscheeps stond jaren lang bij het centraal station in Rotjeknor, een mooiere entree als je het station uit kwam kan ik me niet voorstellen.
Maar helaas is deze fraaie brug daar verdwenen.
DNo: 5108223 Year: 1947
Name: PORT-JEROME Type: Tanker Flag: FRA DWT: 2650
Country of build: FRA Builder: St Nazaire (Penhoet) Location of yard: Grand Quevilly
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-9
[LD as HAFF] - 52 ESSO PORT JEROME - 74 LOT - (1980 temporarily named ST.CERQUE for use in a film)
BU Hendrik-Ido-Ambacht, arr. 6.79 & work began 4.81 [F.Rijsdijk]
HIER het verhaal van de ST.CERQUE.
-
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 29 jan 2010 21:08
Re: Mooie Tankers
Ik heb verhalen gehoord over de laatste tankers gebouwd bij de NDSM.
Die waren zo groot dat de vlotten uit de sluis moesten om ze te kunnen schutten.
Wie weet meer?
Die waren zo groot dat de vlotten uit de sluis moesten om ze te kunnen schutten.
Wie weet meer?
Machinare nesse est!
Re: Mooie Tankers
-------------
Dat moet haast wel, dat die vlotten eruit gingen, want ze gingen de maximum met ontheffing toegestane breedte met bijna 4 meter te boven.
Zonder ontheffing is de maximum toegestane lengte volgens de meetbrief voor de Noordersluis 325 meter en de breedte 42 meter.
Met ontheffing wordt dat respectievelijk 350 meter en 45 meter.
De grootste schepen die bij de NDSM werden gebouwd, waren allemaal 48,80 meter breed en 329, 70 meter lang.
De laatsten waren de Harry Borthen en de Schelderix, beide met een dwt van 230.000 en diezelfde lengte en breedte.
De Noordersluis is 50 meter breed, dus dat wil zeggen dat er aan weerskanten 60 centimeter ruimte overbleef. Die vlotten waren een stuk breder.
------------
Dat moet haast wel, dat die vlotten eruit gingen, want ze gingen de maximum met ontheffing toegestane breedte met bijna 4 meter te boven.
Zonder ontheffing is de maximum toegestane lengte volgens de meetbrief voor de Noordersluis 325 meter en de breedte 42 meter.
Met ontheffing wordt dat respectievelijk 350 meter en 45 meter.
De grootste schepen die bij de NDSM werden gebouwd, waren allemaal 48,80 meter breed en 329, 70 meter lang.
De laatsten waren de Harry Borthen en de Schelderix, beide met een dwt van 230.000 en diezelfde lengte en breedte.
De Noordersluis is 50 meter breed, dus dat wil zeggen dat er aan weerskanten 60 centimeter ruimte overbleef. Die vlotten waren een stuk breder.
------------
Re: Mooie Tankers
De Maria de Los Dolores 1974
IDNo: 7385588 Year: 1974
Name: MARIA DE LOS DOLORES Type: Tanker Flag: ESP DWT: 111225
Country of build: ESP Builder: Ast Espanoles (AESA) Location of yard: Sestao
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15
89 MARIA DOLORES - 92 DOLORES
BU Alang 26.10.92
IDNo: 7385588 Year: 1974
Name: MARIA DE LOS DOLORES Type: Tanker Flag: ESP DWT: 111225
Country of build: ESP Builder: Ast Espanoles (AESA) Location of yard: Sestao
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15
89 MARIA DOLORES - 92 DOLORES
BU Alang 26.10.92
Re: Mooie Tankers
Ze ziet er nog netjes uit, en de trossen liggen nog opgeschoten op de bak....én dit lijkt me een ietsje sneller te gaan dan de 15 kn waar ze te boek voor staat...
Mij bekruipt het gevoel dat dit de snelheidstest van de technische proefvaart is......
if it quacks like a duck, waddles like a duck....it's most unlikely a yellow canary
Mij bekruipt het gevoel dat dit de snelheidstest van de technische proefvaart is......
if it quacks like a duck, waddles like a duck....it's most unlikely a yellow canary
Oost, west...ook best