Effe Apeldoorn bellen
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Effe Apeldoorn bellen
En hier dan nog een tweede foto waarbij het schip toch echt naar bakboord heltDe volgende morgen om acht uur liep de HUMBER met het zwaar naar stuurboord hellende schip de Waterweg binnen.
Tja...
Groet,
Hans
Hans
Re: Effe Apeldoorn bellen
Scherp gezien, Hans.
Daar heb ik helemaal overheen gelezen.
Daar heb ik helemaal overheen gelezen.
Re: Effe Apeldoorn bellen
Zelandia bouwjaar 1883.
IDNo: 1089637 Year: 1883
Name: PARADOX Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 594
Country of build: GBR Builder: Millwall GD Location of yard: Blackwall
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1C-
[engine from LADY ANN of 1878, fitted 1.85] - [LD as SWILLINGTON by Wm Gilbert & Co, #2 & completed by the executors of Wm France at Millwall] - 04 ZELANDIA
wrecked Warkworth 31.10.05 [Ghent-Warkworth, ballast]
IDNo: 1089637 Year: 1883
Name: PARADOX Type: Cargo ship Flag: GBR Tons: 594
Country of build: GBR Builder: Millwall GD Location of yard: Blackwall
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1C-
[engine from LADY ANN of 1878, fitted 1.85] - [LD as SWILLINGTON by Wm Gilbert & Co, #2 & completed by the executors of Wm France at Millwall] - 04 ZELANDIA
wrecked Warkworth 31.10.05 [Ghent-Warkworth, ballast]
Re: Effe Apeldoorn bellen
De C.A.Bancks 1913
IDNo: 3007459 Year: 1913
Name: LIBRA Type: Cargo ship Flag: NOR Tons: 1838
Country of build: NOR Builder: Sorlandets Location of yard: Fevig
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-9.5
[cpl by Fredriksstad MV, Fredrikstad] - 15 GOGSJO - 19 KAPOLNA - 28 C.A.BANCK
wrecked 4nm S Ijmuiden 1.3.49 & BU Hendrik-Ido-Ambacht 8.49
IDNo: 3007459 Year: 1913
Name: LIBRA Type: Cargo ship Flag: NOR Tons: 1838
Country of build: NOR Builder: Sorlandets Location of yard: Fevig
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-9.5
[cpl by Fredriksstad MV, Fredrikstad] - 15 GOGSJO - 19 KAPOLNA - 28 C.A.BANCK
wrecked 4nm S Ijmuiden 1.3.49 & BU Hendrik-Ido-Ambacht 8.49
Re: Effe Apeldoorn bellen
Dit heeft Beeld en geluid van die stranding in 1949. Overigens is dat nogal een leeftijd. 1913 - 1949!
René
https://www.beeldengeluid.nl/en/media/9 ... -weer-vlot
René
https://www.beeldengeluid.nl/en/media/9 ... -weer-vlot
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: Effe Apeldoorn bellen
Misschien dat ie daarom direct afgevoerd is?
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Re: Effe Apeldoorn bellen
De Feltore (1917-1930).
IDNo: 2215733 Year: 1917
Name: FELTORE Type: Ore carrier Flag: USA Tons: 7117
Country of build: USA Builder: Bethlehem SB Corp Location of yard: Sparrows Point
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-10
wrecked Cruz Grande 1.8.30 [Sparrows Point-Cruz Grande, ballast]
IDNo: 2215733 Year: 1917
Name: FELTORE Type: Ore carrier Flag: USA Tons: 7117
Country of build: USA Builder: Bethlehem SB Corp Location of yard: Sparrows Point
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-10
wrecked Cruz Grande 1.8.30 [Sparrows Point-Cruz Grande, ballast]
Re: Effe Apeldoorn bellen
Nou hebben bulkboten wel vaker vreemde luiken, maar dit soort zie je ook niet vaak: een "kastdeurtjes-systeem"...
En waarom staan ze op ruim 1 na allemaal open ? Ze voer in ballast, dus 'ruimen ff geruimd door de locals' gaat hier niet op...en varen met open luiken was ook niet bepaald 'as usual'...
Aan het water te zien, lekt ze behoorlijk olie....
En waarom staan ze op ruim 1 na allemaal open ? Ze voer in ballast, dus 'ruimen ff geruimd door de locals' gaat hier niet op...en varen met open luiken was ook niet bepaald 'as usual'...
Aan het water te zien, lekt ze behoorlijk olie....
Oost, west...ook best
Re: Effe Apeldoorn bellen
Laat ik nou gedacht hebben, dat die luiken de voorlopers waren van het huidige laadsysteem van doosjes .
groeten
Jan van der Pluijm
groeten
Jan van der Pluijm