Hoppers en de Baggerindustrie
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Mathieu,
de genoemde hoppers liggen dit weekend niet toevallig allemaal binnen: volgens Cobouw heeft RWS het zandcontract met de hoofdaannemer, Gebr. van der Lee, opgezegd wegens wanprestatie.
de genoemde hoppers liggen dit weekend niet toevallig allemaal binnen: volgens Cobouw heeft RWS het zandcontract met de hoofdaannemer, Gebr. van der Lee, opgezegd wegens wanprestatie.
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Klopt dat van der Lee van het werk gezet is, echter dat was op een ander werk/contract (Texel/Vlieland) dan waar ze nu mee bezig zijn. Ik werkte op een van de hoppers en toen ik naar huis ging moest er nog een kleine 1,5 miljoen kuub gedaan worden. Naast het contract waar ze nu nog mee bezig zijn heeft van der Lee ook nog een onderhoudscontract voor de Waddenzee, ook dit valt niet onder het contract wat vorige week opgezegd werd.
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Twee plaatjes van de ex Ostsee, die ik destijds bij Aveiro spotte
Jan van der Pluijm
groetenJan van der Pluijm
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Hier wat meer info over de oude Ostsee: https://www.dredgepoint.org/dredging-da ... t/areiamar
Re: Foto's uit het verleden
Hallo beste kombuizers,
Wie kan er meer vertellen/aanvullen m.b.t. onderstaande vraag:
Hallo Bert,
In het kader van de fotoregistratie zit ik meegestuurde foto`s te bestuderen om te achterhalen waar ze zijn genomen.
F0042 is volgens mij de aanleg of een uitbreiding van de visserijhaven in Scheveningen. Ik ontcijfer op enkele loggers de afkorting Sch, maar de vuurtoren en kerktoren zijn ook aanknopingspunten voor de plaats waar deze foto is genomen. Dit werk is waarschijnlijk uitgevoerd door de fa. M. van Hattem met een baggermolen die ook zand kon zuigen, de emmerketting is namelijk afgenomen. Volgens mij kan dat de bgm/zz Kil zijn geweest, ik heb ergens foto`s gezien van de berging van deze zuiger in de haven van Scheveningen.
F0046 is de uitbreiding van het Amsterdam Rijn-kanaal bij Tiel met een 2e sluis, Prins Berhard sluis, ik schat begin jaren 60. De baggermolen op de voorgrond is waarschijnlijk een molen van ca. 350 l, lijkt op de Eureka VI, Gouwzee of Aveha. Wil jij deze foto`s op Kombuispraat Bagger plaatsen en vragen of er nog mensen die dit kunnen bevestigen of wel over de juiste informatie beschikken?
Bij voorbaat dank ,
Jaap van Andel
Wie kan er meer vertellen/aanvullen m.b.t. onderstaande vraag:
Hallo Bert,
In het kader van de fotoregistratie zit ik meegestuurde foto`s te bestuderen om te achterhalen waar ze zijn genomen.
F0042 is volgens mij de aanleg of een uitbreiding van de visserijhaven in Scheveningen. Ik ontcijfer op enkele loggers de afkorting Sch, maar de vuurtoren en kerktoren zijn ook aanknopingspunten voor de plaats waar deze foto is genomen. Dit werk is waarschijnlijk uitgevoerd door de fa. M. van Hattem met een baggermolen die ook zand kon zuigen, de emmerketting is namelijk afgenomen. Volgens mij kan dat de bgm/zz Kil zijn geweest, ik heb ergens foto`s gezien van de berging van deze zuiger in de haven van Scheveningen.
F0046 is de uitbreiding van het Amsterdam Rijn-kanaal bij Tiel met een 2e sluis, Prins Berhard sluis, ik schat begin jaren 60. De baggermolen op de voorgrond is waarschijnlijk een molen van ca. 350 l, lijkt op de Eureka VI, Gouwzee of Aveha. Wil jij deze foto`s op Kombuispraat Bagger plaatsen en vragen of er nog mensen die dit kunnen bevestigen of wel over de juiste informatie beschikken?
Bij voorbaat dank ,
Jaap van Andel
- Bijlagen
-
- F0042A.jpg (86.88 KiB) 5750 keer bekeken
-
- F0046A.jpg (85.24 KiB) 5750 keer bekeken
Re: Franse Baggerglorie
Er is maar weinig bekend van het verleden van de Franse baggervloot. Op bijgaande link staan echter wel heel mooie plaatjes
Met dank aan: Boogaard, Chris van den
http://ronfleur.centerblog.net/rub-08-p ... d--17.html
(molens staan op pag 17 t/m 20)
Veel leesplezier.
Bert
Met dank aan: Boogaard, Chris van den
http://ronfleur.centerblog.net/rub-08-p ... d--17.html
(molens staan op pag 17 t/m 20)
Veel leesplezier.
Bert
Franse Historie
Bijgaand een paar foto's van Claude Bonnet & Fils, leverancier van baggermateriaal.
Heb het afgelopen jaar toch de indruk gekregen dat wij op dit gebied t.o.v. de ons omringende landen en de United States achter liepen m.b.t. mechanisering in die tijd. Terwijl in Nederland nog met hand- en paardenmolens werd gewerkt zie je dat men daar al een stuk verder was.
Zie voor meer foto's Bonnet op www.dredgepoint.org
Heb het afgelopen jaar toch de indruk gekregen dat wij op dit gebied t.o.v. de ons omringende landen en de United States achter liepen m.b.t. mechanisering in die tijd. Terwijl in Nederland nog met hand- en paardenmolens werd gewerkt zie je dat men daar al een stuk verder was.
Zie voor meer foto's Bonnet op www.dredgepoint.org
- Bijlagen
-
- DC.jpg (301.05 KiB) 5785 keer bekeken
-
- no. 2.jpg (309.46 KiB) 5785 keer bekeken
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Voor degenen die later hebben ingeschakeld, alle bagger is verwijderd en het topic is opgeschoond.
Uiteraard zijn ook alle reacties hierop verwijderd.
Uiteraard zijn ook alle reacties hierop verwijderd.
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Mozambican dredging contract awarded to Van Oord
Van Oord has been contracted to carry out emergency dredging works in the Port of Beira, Mozambique.
CFM, the ports and railways company of Mozambique, is the client. Reinstating the port access channel to its charted lines and levels is of great importance to facilitate the growing maritime transport in this region. Caption: Van Oord TSHD Volvox Atalanta
Execution of the project will start soon and will take six months to complete.
The Port of Beira acts as a gateway to the central interior area of the country as well as the land-locked nations of Zimbabwe, Zambia, Malawi and the Democratic Republic of Congo.
Trailing suction hopper dredger Volvox Atalanta will dredge the port access channel to its original width and depth and will be assisted by the Sagar Manthan for bed-levelling operations.
Source: Van Oord
Van Oord has been contracted to carry out emergency dredging works in the Port of Beira, Mozambique.
CFM, the ports and railways company of Mozambique, is the client. Reinstating the port access channel to its charted lines and levels is of great importance to facilitate the growing maritime transport in this region. Caption: Van Oord TSHD Volvox Atalanta
Execution of the project will start soon and will take six months to complete.
The Port of Beira acts as a gateway to the central interior area of the country as well as the land-locked nations of Zimbabwe, Zambia, Malawi and the Democratic Republic of Congo.
Trailing suction hopper dredger Volvox Atalanta will dredge the port access channel to its original width and depth and will be assisted by the Sagar Manthan for bed-levelling operations.
Source: Van Oord
Re: Hoppers en de Baggerindustrie
Boskalis acquires contract for long-term maintenance dredging works
Royal Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) together with a Cypriot partner, has been awarded a contract for long-term maintenance dredging works in the Middle East. Image for illustrative purposes only - Photo: Boskalis
Boskalis and its partner will develop and build an electrical cutter suction dredger for these works that are set to commence shortly after the commissioning of the vessel in 2019. The annual revenue amounts to approximately EUR 25 million over an eleven year period.
The cutter suction dredger will be fully electrically powered through an onshore 33kV powerline connection. The 100-meter-long shallow water vessel will have a capacity of 1,000 kW, allowing it to pump the dredged material over a distance of 7.5 kilometers. The investment will be fully recovered within the contract.
The dredger will be transferred to the client at the end of the contract duration.
Source: Boskalis
Royal Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) together with a Cypriot partner, has been awarded a contract for long-term maintenance dredging works in the Middle East. Image for illustrative purposes only - Photo: Boskalis
Boskalis and its partner will develop and build an electrical cutter suction dredger for these works that are set to commence shortly after the commissioning of the vessel in 2019. The annual revenue amounts to approximately EUR 25 million over an eleven year period.
The cutter suction dredger will be fully electrically powered through an onshore 33kV powerline connection. The 100-meter-long shallow water vessel will have a capacity of 1,000 kW, allowing it to pump the dredged material over a distance of 7.5 kilometers. The investment will be fully recovered within the contract.
The dredger will be transferred to the client at the end of the contract duration.
Source: Boskalis