Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Windows 10

Bericht door cenaprints »

Ik ben sinds een paar weken de (on)gelukkige bezitter van de zo geroemde Windows 10. Ik had op m'n oude compter Windows XP Professional geinstalleerd en alles werkte zoals ik het wou. Video recorder aansluiten en overzetten in een file of op een DVD, geen probleem. Foto's van digitale camera via Adobe in de computer opslaan (Picasa). Ik ben zo stom geweest on dat Windows 10 gedrocht te kopen en op een nieuwe computer te zetten.
Voordelen: Het werkt snel (m'n oude compu begon traag te worden, ook misschien omdat er teveel aanzat en dat moest dat oude beestje allemaal meeslepen maar het funtioneerde allemaal). M'n oude compu "herkende onmiddelijk wat werdt aangesloten.
NADELEN van Windows 10: De computer WIL de video camera, een Sony TRV530E niet herkennen. Het is te gebruiken zowel als video- als foto camera. Okee, het is "al" uit 2000. Hier zeggen de lui van Sony "it is obsolete" toen ik een klein probleem had met het apparaat en wilden mij een nieuwe camera aansmeren. Ik kan kan geen videos opslaan of branden op DVD omdat de compu, zeg maar Windows 10, doet alsof er niets is aangesloten. Het download program inclusief de Sony DVD wordt geweigert. Mijn vrouw heeft een Olympus digitale camera, wanneer ik foto's wil opslaan komt er op het scherm dat het "Macromedia projector" niet werkt en kan dus niets doen. Het Macromedia projector is een onderdeel van Adobe en schijnt sinds 2005 problemen te hebben. Mijn vraag waarom gebruikt Microsoft zo'n program wanneer bekend is dat het problmatisch is. In weinig woorden: Windows 10 kan niet worden gebruikt om video's of foto's op te slaan simpelweg omdat de camara niet wordt (h)erkend. Ik kan de camera's aansluiten maar er gebeurt NIETS en het scherm blijft maagdelijk. Ik heb helaas m'n oude compu weggegooid, heb alleen de harddisk bewaard.
Wie van U weet een of DE oplossing, behalve dan het kreng het raam uitgooien en dat kon ook niet omdat de ramen niet ver genoeg opengaan in verband met de airco.

Ik kijk in spanning uit naar goede raad. Ik ben GEEn compu freak, omdat ik pas sinds 2008 een compu heb en het meestal gebruik voor fot's of video's en natuurlijk het bekijken van Kombuispraat. Ik zit dus niet te pielen met rechterklik achteruit en dan twee maal links vooruit.
Nogmaal Beste vrinden, alle raad is welkom. Voor de goede oplossingen zal ik een ijskoude Bean wiskey with honey klaarzetten.

Met groeten van Cor

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Windows 10

Bericht door Jinny »

Stomme vraag misschien, maar goedkope pc aanschaffen en de HD overzetten?
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

----------------------
Ik heb door de jaren heen bijna alle versies van Windows afgewerkt en ik ben tot het uiterste bij Vista blijven hangen, maar eenmaal overgegaan op Windows 10 vind ik het toch het beste wat Microsoft op de markt heeft gebracht. Het heeft van het begin af aan feilloos gewerkt, snel, geen crashes meer en ook als hier de stroom zo snel uitviel dat zelfs de UPS - waar je hier niet zonder kunt - het niet zo snel kon overnemen, startte de boel daarna keurig weer op. Het programma is veel meer "zelfherstellend" dan voorgaande versies. Van mij geen verkeerd woord over Windows 10. Om economische redenen heb ik zelfs mijn verlangen naar een Mac opgegeven. :wink:

Bekend feit is dat Windows 10 moeite heeft met oudere hard- en software. Die wordt in bepaalde gevallen simpelweg niet geaccepteerd. Als ik zo eens wat rondgoogel, is dat vooral het geval met camcorders, maar ook met scanners. Zo moest ik mijn scanner vervangen. Nou ging die toch al een mooi poosje mee, dus erg bezwaarlijk vond ik dat niet.

Google ook eens rond, Cor. Je bent bepaald niet de enige; je komt dat probleem overal tegen. Misschien heb je er iets aan.
Klik HIER eens. Daar zit vast wel iets voor je bij. en kijk ook eens HIER.

-----------------
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door jdbvos »

Cor, je zegt dat je net een nieuwe pc hebt....
Heeft die alle updates al geinstalleerd ? Heel veel problemen vanuit 'den beginne der Win10' zijn daarmee vaak opgelost....
Kijk ff bij "instellingen", "bijwerken en beveiligen" of automatisch downloaden/installeren wel aanstaat. Kijk de meteen of "updates van derden" (onder "geavanceerde...") ook op AAN staat....dat zijn nl alle niet-Microsoft produkten als videokaart, printers, geinstalleerde programma's, etc...
Ik heb hier bijv een Foetsiepix-cameraatje (of zoiets), een klein handzaam dingetje, van nog vóór het millennium.... En zelfs die wordt feilloos 'gezien' door Win10.
Ikzelf haal om de snelheid meestal de geheugenkaart er ff uit, en schuif die in de gewenste gleuf, maar da's puur persoonlijk....
Maar toegegeven: heel veel oude (DOS) programma's kun je niet meer gebruiken; heel soms kun je nog aangeven met "starten als.." wanneer die mogelijkheid wordt geboden...
Maar de updates, en dan in dit geval vooral de 'van derden' zijn belangrijk !
En als je camera een ingebouwde hardeschijf heeft, zou de verkenner die ook meteen als externe schijf moeten zien....
Probeer ook eens een andere USB-aansluiting: oude systemen hebben meestal een USB-1 aansluiting...da's niet zo'n probleem op een USB-2 aansluiting, maar een nieuwere USB-3 pakt die USB-1 niet meer.... Probeer gewoon alle aansluitingen ff....
Oost, west...ook best
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Bij mij is een complete schijf verdwenen. De schijf, een tweede partitie van de hoofdschijf dus schijf D heeft de naam DVD-Rw (D) audio gekregen, en een grootte van 0 (nul) bytes. Ik weet niet meer wat er op stond. Waarschijnlijk alleen wat downloads. Misschien een stukje van een videomontage programma, want ik kan geen gemonteerde filmpje meer overzetten naar een beschrijfbare schijf. Gelukkig nog wel naar een sticky, wat goed uitkomt want schijfje raken uit de mode.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Windows 10

Bericht door cenaprints »

Nog even terug op de Windows 10 problemen: Theo, ik heb beide "HIER" gelinked en het heeft mij zover geholpen dat ik nu de digitale camera kan gebruiken op de compu. Wat betreft de video camera nog steeds het probleem dat Windows 10 de camera niet herkend. Zal eens proberen of een compu technicus raad weet, anders zal ik maar het voorstel opvolgen van Cor en een goedkoop computertje nemen en zien of het dan lukt.
Allemaal van harte bedankt voor Uw goede raden en proost.

Cor
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Bob, heb je het icoontje van je PC op je desktop staan, klik hier eens met je rechtermuisknop op en klik op beheren.
Mocht je dit icoontje niet hebben ga dan naar je verkenner en doe hetzelfde op 'Deze PC' en klik op beheren.
Dubbelklik daarna op schijfbeheer, hier zie je al je partities, ook al zijn ze niet actief.
Zit hier een 'inactieve partitie bij ? (je 2e partitie op je C-schijf die je kwijt bent)

Zo nee, bestaat die echt niet meer, zo ja, kun je hem activeren?

Let op, hier kun je ook de schijfletters instellen.
Als de ontbrekende partitie er weer is, kun je hem bij de letter F geven.
De drive D (dvd drive) geef je hier ook drive letter E
Daarna kun je je drive F weer terug noemen naar D:

Dit alles mits je partitie niet echt weg is natuurlijk.

Laat even het resultaat weten

GRT Thomas
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Bedankt Thomas. Ik zal het van de week eens proberen. Ik zit nu op een laptop. Je hoort t.z.t. hoe het is afgelopen.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Is er iemand die weet hoe je kunt weten of je wel of niet Windows 10 Fall Creator 1709 hebt? Dat zou, als je computer aan de beurt is, automatisch moeten gebeuren, maar ze zeggen dat je het ook kunt forceren.
Controleren zou als volgt moeten gaan: startknop > instellingen > systeem > info. Maar daar wordt ik niets wijzer van.
Forceren zou moeten via: nu bijwerken > startknop > bijwerken en beveiliging > windows update > controleren op updates, maar dat werkt niet.
Who knows?

met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Windows 10

Bericht door b-bootsman »

Hallo Robert.

Bij mij werkt het wel,Systeem beeldscherm meldingen.
Ga naar info en achter versie staat bij mij 1703 dus heb ik 1709 nog niet.

Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.


Plaats reactie