Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door RobertB »

Ik heb ook 1703, maar de ervaring leert, dat de update vanzelf komt. Dit is gefaseerd om drukte te vermijden. Geduld is een schone zaak.
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl

Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Ja, allemaal goed en ok, maar in de krant staat dat je het kan forceren, en ik heb meer dan één computers, waarvan ik er eentje gebruik om deel te nemen aan beta-versies, test-versies en zo allemaal meer. Nou ja we zien wel, misschien weet ik morgen meer.

In ieder geval bedankt om mij te helpen!

met vriendelijke groet,
Robert

- Viva Catalonia -
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Thomas ik heb gedaan wat je adviseerde. De omstreden partitie (D) staat er op, maar niet zo als het hoort, zoals je op de foto kunt zien.
schijf indeling.jpg
schijf indeling.jpg (23.95 KiB) 7213 keer bekeken
Als ik er met rechts op klik krijg ik HELP.
Omdat de computer normaal werkt en ik het videoprogramma met de fout niet meer gebruik, laat ik het zo. Nogmaals bedankt.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Bob, vreemd dat je hem in je verkenner niet ziet, is er dus wel, zelfs in orde.
eerst aanklikken en dan met je rechtermuisknop moet een submenu komen, 1 van de opties is verkenner.
Vreemd dat je dat submenu niet krijgt.
GRT
Thomas
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Voor de Windows 10 updaters
Tot April 2017 was het (hoofd)versie 1703
Met de Creator's update werd dit 1706
Fall Creator's update is 1709
Middels instellingen kun je de versie achterhalen, je kunt ook met de rechtermuisknop op de Windows 10 startknop drukken voor het tekst menu
Kies dan uitvoeren, vul in Winver en druk op enter/klik op OK
In een blok wordt Versie en build getoond.

Bij een aantal mensen blijkt de Creator's update van April nog niet geinstalleerd te zijn.

Als je naar onderstaande website gaat en kiest voor 'update nu' wordt er geupdate naar 1709 laatste versie ongeacht of je huidige versie 1703 of 1706 is.

https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10

Vergeet niet een backup te maken van je belangrijke bestanden.

Let op, afhankelijk van internetsnelheid(downloaden) en processorsnelheid, kan dit wel een half uur tot een uur duren.
In gang zetten(niet alleen downloaden maar updaten) en daarna wordt PC aantal malen vanzelf opgestart, kunt dus gewoon via een
andere PC/Laptop op kombuispraat verder gaan.



Succes,
Thomas
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Hallo Tomas,

Bedankt voor je raad en link. Ik heb vanmiddag de laatste herfst-update geïnstalleerd. Het ging een beetje langzamer dan verwacht. Ondanks het feit dat deze computer (een game-laptop uit 2011) een i7 processor heeft, maar ik weet de download-snelheid van de provider niet, en ik heb alles gedaan via WiFi (kon de kabels nergens vinden) ;-))

Morgen de andere computer updaten, een meer recente laptop die is geleverd met Windows 10, maar met een (veel) zwakkere processor, eens kijken of hoe dat verloopt... sneller?

met vriendelijke groet,
Robert
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Beste Robert, een i7 processor uit 2011 is echt niet hetzelfde als een huidige i7
Het kan dus zomaar zijn dat je andere laptop die nieuwer is (geleverd met windows 10 = jonger dan Juli 2015)
maar een i3 of i5 processor heeft, sneller is dan die 'oude' laptop.

GRT
Thomas
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Ja, een langzaamdraaiende veel pk's leverende scheepsdiesel is ook niet meer van deze tijd.

Maar of een laptop uit 2011 oud is weet ik nog zo niet. Bij mij aan boord werkt een uit Iran afkomstige jonge vrouw, zij heeft een laptop van hetzelfde merk als de mijne, een Asus, maar eentje van inmiddels 11 jaar oud..., nooit problemen mee gehad. Asus schijnt het enige veilige computermerk te zijn vanwege niet gemaakt in China, dus geen malware.

Vr. Gr. Robert.
Robert Delhaye
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2013 12:45
Locatie: London, UK

Re: Windows 10

Bericht door Robert Delhaye »

Na het upgraden naar Fall Creators 1709 is er meteen al weer een nieuw probleem: ik kan niet meer printen.

Ik heb gekeken op de technische hulp internet-tips van microsoft gebruikers, maar ik snap niet wat ze bedoelen. Iets dat de printer het commando 'print' van deze nieuwe Windows 10 update niet zou herkennen. Mijn printer is een HP en nauwelijks twee jaar oud...

Wat nu?

met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
TBH
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 jun 2009 23:46
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door TBH »

Staat ie geselecteerd als standaard printer ?
(Instellingen->Apparaten->Printers en scanners)
Let op, zet het vinkje ook uit bij 'mijn standaard printer door Windows laten beheren'
Als je meerdere printers hebt of regelmatig bijv. naar een PDF printer print
gaat Windows er vanuit dat de laatste printer je standaard printer wordt, dat wil je meestal niet.
Eventueel laatste drivers van HP downloaden en installeren.

Succes,
Thomas.


Plaats reactie