De moppenhoek

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: De moppenhoek

Bericht door warbout »

er voorbereiding op de discussies die weer gaan komen:

Zie ginds komt de stoomboot uit Spanje weer aan...

Het woord "zie" kan als uiterst kwetsend worden ervaren door visueel gehandicapten, al zullen die dit waarschijnlijk niet lezen, en dient dus vervangen te worden door "ervaar" o.i.d. Daarnaast is het onacceptabel voor de Catalanen om het over Spanje te hebben, dus daar moet een oplossing voor worden gezocht.
Net als het fenomeen "stoomboot", want iedereen weet dat deze vaartuigen zeer milieubelastend zijn.

Hij brengt ons Sint Nicolaas, ik zie hem al staan..

Het "hij"van de stoomboot is onmiskenbaar genderspecifiek en dient vervangen te worden.
De milieuonvriendelijke boot moest toch al weg, wellicht vervangen door 'milieuvriendelijk genderneutraal voertuig' ?
"Sint Nicolaas " is een uiting van de christelijke traditie en bijgevolg ongewenst. "zie" (zie hierboven) moest al weg (i.v.m. visueel gehandicapten)

Hoe huppelt het paardje het dek op en neer...

Dieren horen in de vrije natuur en zijn er niet om trucjes te doen (huppelen) en al helemaal niet op eerder genoemde boot. Een exces dat men vroeger ook wel zag in dierentuinen en circussen. Past niet meer in 2017. Helaas.

Hoe waaien de wimpels al heen en al weer...

Mag in principe wel, al suggereert het een continu wisselende windrichting. Milieu-effect of veroorzaakt door de vervuilende gassen van de stoomboot ?
Hier dient een gedegen Milieu-effect-rapportage gemaakt te worden. Tot de gevolgen bekend worden, voorlopig geen wimpels.
Ook omdat de niet nader genoemde kleur van de wimpels wel eens voor verkeerde beeldvorming ZOU KUNNEN zorgen.

Zijn knecht staat te lachen en roept ons reeds toe...

Knecht is denigrerend, weinig respectvol voor minder of lager opgeleiden en suggereert een arbeidsongelijkheid. die onacceptabel is. Het zogenaamde lachen, zonfer humoristische context, kan als een teken van minder intelligentie worden uitgelegd. Het zogenaamde "roepen"is door slechthorenden niet of nauwelijks mee te krijgen en hierdoor onnodig kwetsend en dient vervangen te worden door een passend alternatief.

Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe....

Door zoet aan lekkers te koppelen ontstaat een onjuist beeld. Het is juist zoetigheid (lees suikers) dat voor obesitas en hart en vaatziekten zorgt. Door uitgerekend "zoet"te verwarren met "lief" of "braaf"'

Oh lieve Sint Nicolaas, kom ook eens bij mij...

Absoluut uitgesloten. De koppeling van een katholieke heilige en het woord "komen"roept bijzonder ongemakkelijke beelden op van seksueel misbruik i de breedste zin des woords en is daarom een "no go".

En rijd dan niet stilletjes ons huisje voorbij....

Het woord "huisje" doet onrecht aan mensen die zich geen huis kunnen veroorloven, waaronder veel alleenstaande moeders, en die noodgedwongen in een flat of appartement wonen. "ons huisje" is in deze context (vaak) onbewust bedoeld als eigen bezit. Onnodig grievend voor huurders of niet-huizenbezitters.

Deze korte analyse bewijst maar weer dat alles kapot te redeneren is en kwam tot stand na een half uurtje bullshit lezen op FB. Vind je het leuk, deel het gerust en ben je het er niet mee eens reageer dan vooral niet..
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"

Vinnie
Berichten: 85
Lid geworden op: 25 mei 2015 16:53
Locatie: Westfriesland

Re: De moppenhoek

Bericht door Vinnie »

Afbeelding
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: De moppenhoek

Bericht door v+d »

Je hebt het nog niet over stout en de roe gehad? :lol:
Gebruikersavatar
kokkemaat
Berichten: 795
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:18
Locatie: Monster

Re: De moppenhoek

Bericht door kokkemaat »

tja
Bijlagen
schoen.jpg
schoen.jpg (158.8 KiB) 4357 keer bekeken
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: De moppenhoek

Bericht door leo-shof »

hondenschijt.jpg.326f084dca1809e01e7057818add8e54.jpg
hondenschijt.jpg.326f084dca1809e01e7057818add8e54.jpg (34.91 KiB) 4316 keer bekeken
:lol:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: De moppenhoek

Bericht door Jacob Bothof »

Of is dat bedoeld voor Jos en zijn prachtige hond :lol:
Gebruikersavatar
HENK HERMANNS
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 feb 2011 14:29
Locatie: KERKRADE

Re: De moppenhoek

Bericht door HENK HERMANNS »

BANANEN STICKERS.jpg
BANANEN STICKERS.jpg (158.46 KiB) 5470 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: De moppenhoek

Bericht door Jinny »

23167632_1830109377072183_5411084274656421855_n.jpg
23167632_1830109377072183_5411084274656421855_n.jpg (76.56 KiB) 5433 keer bekeken
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: De moppenhoek

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding

mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: De moppenhoek

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding
picture upload

mvgh Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie