Foto's gezocht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Foto's gezocht

Bericht door K.Brouwer »

Dat kunstje haalde we op de Rijnstroom ook een keer uit Jan. We hadden 2e hands tractoren geladen in Londen/Dagenham. In het ruim kwamen we er bij toeval achter dat je die dingen
kon starten als je de punt van je mes in het contactslot zette en dan omdraaien. Er stond slechts een tractor op dek net voor de accomodatie, je raad het al, voor aankomst IJmuiden de meerploeg van voor allemaal op de tractor en lekker naar de bak tuffen. Hoop gekraai vanaf de brugvleugel wat wij niet hoorden 8) en na de sluizen er iedereen weer op en in z'n achteruit weer naar de voorkant accomodatie. Afijn bij aankomst A'dam weer hetzelfde kunstje en "daarboven" was men weer in alle staten :shock: .Maar ja, iedereen weer naar huis en niets meer over gehoord.

Groeten, K.Brouwer

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Foto's gezocht

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol:
Wij gingen met de scheepsforklift stappen :mrgreen: :mrgreen:
Oost, west...ook best
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Foto's gezocht

Bericht door Bob R.I.P. »

K.Brouwer schreef: 08 nov 2017 23:41 Hoop gekraai vanaf de brugvleugel "daarboven" was men weer in alle staten :shock:
Geen gevoel voor humor. Ik wou dat ik dit gezien had. Beide, de rit naar de boeg en de shock situatie boven.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Foto's gezocht

Bericht door K.Brouwer »

Het was in de jaren '60/'61 Bob. De uitdrukking "flexibel zijn" moest nog worden uitgevonden :(

Groeten, K.Brouwer.
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Foto's gezocht

Bericht door Evert Sikkema »

Le Maire 1944      .jpg
Le Maire 1944 .jpg (71.81 KiB) 5624 keer bekeken
Wie kan mij helpen aan deze foto in Hoog Rendement (HR) van de Le Maire uit 1944 (stuurboordzijde dus).
Alvast bedankt.
groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Foto's gezocht

Bericht door jdbvos »

Van die burgemeester heb ik maar 1 plaatje.....maar die 's ook nog eens van de verkeerde kant....
...veel foto's vind ik ook niet elders, eerlijk gezegd, en allemaal redelijk klein....
Bijlagen
le_maire.jpg
le_maire.jpg (33.58 KiB) 5549 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Foto's gezocht

Bericht door Drentenier »

Ik vond er ook nog een van b.b.-zijde.
Iets scherper maar ik betwijfel, gezien de leeftijd van het schip (1944-1968), of er scherpere foto's beschikbaar zijn.
Op internet kun je hem hier vinden:
http://www.kpm1888.nl/Images/Schaafsma/lemaire.jpg
(ca. 1,45 Mb) maar dat bestand is te groot om hier te plaatsen.
Bijlagen
lemaire.jpg
lemaire.jpg (191.81 KiB) 5371 keer bekeken
Groet,
Hans
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Foto's gezocht

Bericht door Evert Sikkema »

Jan en Hans, bedankt voor de foto's. Ja, het was een bijzonder schip en het zal zeker niet mee vallen om de 'stuurboordfoto' boven water te krijgen.
Besteld door de USSR als zeelichter, maar voor de kiellegging over genomen door de Duitsers (of zou dat in 1944 betekent hebben geconfisqueerd) en daarna als nettenlegger voor de Kriegsmarine op stapel gezet, maar nooit als zodanig in de vaart gekomen. In 1947 in Noorwegen verbouwd tot vrachtschip en in de vaart gekomen als Norvest tot in 1951. Daarna door de KPM gekocht en onder de naam Le Maire (2) in de vaart gebracht. In 1959 verkocht naar Hong Kong onder de naam Dartford en in 1968 gesloopt.
Voor zover mij bekend heeft het schip meestal gevaren tussen Sumatra en Japan in combinatie met de KJCPL.

groeten
Evert Sikkema
Gebruikersavatar
HENK HERMANNS
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 feb 2011 14:29
Locatie: KERKRADE

Re: Foto's gezocht

Bericht door HENK HERMANNS »

Hoi Evert.

Ik heb van jouw geplaatste foto van de Le Maire 'n screenshot genomen.
Afbeeldingsgrootte : ± B 21 cm
± H 12,5 cm
Resolutie 72 pix/inch.
De resolutie heb ik naar 300 pix/inch opgekrikt.
Indien gewenst kan ik de Breedte naar 25 of 30 cm maken met evenredige vergroting van de Hoogte.Bij gelijk blijvende resolutie van 300 pix/inch.

Ik hoor wel of je dat interessant vind, Maar dan heb ik wel je E-mailadres nodig.

Groetjes, Pedro.
Evert Sikkema
Berichten: 995
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07

Re: Foto's gezocht

Bericht door Evert Sikkema »

Het is niet meer nodig, Pedro, want het blijkt dat de foto ook op een externe harde schijf staat, die niet rechtstreeks op de computer is aangesloten.
Via het programma Finder (op mijn Mac OS) zoek ik altijd de foto's op die ik wil bekijken, of in dit geval nodig had. Finder kan echter niet zoeken in die aparte externe harde schijf en dat was ik even vergeten.
Ik zal nu ook even zeggen waarom ik die foto nodig had, ik gebruikte hem namelijk om een aquarel van het schip te maken. Omdat het achterschip nogal "rommelig" is had ik de foto via Photoshop gehalveerd om het achterschip uit te vergroten en uit te printen.
Daarna liep ik weg en een poos later, toen ik weer achter de computer, zat kreeg ik de vraag: Wijzigingen opslaan/niet opslaan.
Dan moet je dus op Niet Opslaan klikken, maar ik klikte op opslaan en dus was het voorste deel van de foto foetsie.

Nu de foto weer 'boven water' is plaats ik hem ook maar hier.
Le Maire1944.jpg
Le Maire1944.jpg (119.57 KiB) 5197 keer bekeken
groeten
Evert Sikkema


Plaats reactie