Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Windows 10

Bericht door Allen »

De machinekamer van m'n leptoppie vertoonde het laatste uur wat kuren. :(
Het ging wat met horten en stoten. :?
Daarna kreeg ik de melding dat ik het apparaat opnieuw diende te starten.
Blijkt de "Fall Creators update" te zijn geïnstalleerd.
Zomaar, zonder voorafgaande melding. :shock: :mrgreen:
Grtn @Allen

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Het is maar wat met je buiten je bovenkamer geplaatste geheugen. Je kunt niet meer zonder, dat is de ongein ervan :wink:
Wij hadden hier al weken gedoe met uitvallen, wegvallen, omvallen, het leek het echte leven wel.
Iedereen raadde iets anders aan, 4G, andere provider, KPN bellen, totdat ik een vriendelijke jongeman van XS4ALL aan de telefoon kreeg die de tijd nam voor zo'n fossiel als ik onderhand ben. We namen samen even het hele proces door, uitslag was; bij u is alles prima in orde!
Uw Speedtouch kastje is 15 jaar oud en moe, ik stuur u vandaag gratis een FRITZ!box en als u kans ziet dat ding zelf te installeren gaat het weer als de gesmeerde bliksem. Kijk met zulke jongens is samen te werken :)
Enfin, alles doet het weer, de foto's vliegen het kombuis op en ik hoef een verhaal maar 1 keer te typen, wat een zegen!
Waarom duurde het zolang voordat ik @#$%^d de juiste persoon aan het lulijzer kreeg, enfin probeer de KPN eens te bellen :lol:

Windows 10, ik vind het prima.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

------------------------
Ik heb vrijwel nooit pc problemen, maar nu wel en gelijk goed raak ook, want het heeft me een hele vertaalwerkdag gekost.
Het probleem is dit:
  • Ik gebruik Windows 10
  • Ik heb een LG monitor type Full HD 24M380
  • In de pc zit een ATI Radeon HD3850 videokaart
Dat spul heeft steeds foutloos gewerkt. Tot ik vanmorgen even een bakkie koffie ging halen. Toen ik terugkwam, was de resolutie van mijn beeldscherm zomaar veranderd. Geen gezicht, alles vervormd, niet mee te werken.
Die LG monitor heeft "on screen control", dus die ingeschakeld en die zei: Je gebruikt een resolutie van 1024 x 768. Daar moet je 1920 x 1080 van maken.
Maar dat laat Windows niet toe; die kent die resolutie plotseling helemaal niet.

Zoeken naar nieuwe drivers, wat niets opleverde omdat hij telkens weer zegt: "Je hebt de nieuwste drivers al!"
Tot ik op zeker moment zover was dat ik terug kon gaan naar een vorige driver van mijn videokaart en ziedaar: dat hielp. Ik was terug in de juiste resolutie.
Maar intussen kwam ik ook een update tegen voor Windows 10, dus ik dacht, misschien is het goed om die meteen ook maar te installeren, ben ik helemaal up to date.
Dat bleek een update te zijn naar de versie 1709. Daar is het machien uren en nog eens uren mee bezig geweest, met telkens weer opnieuw opsstarten. En toen hij eindelijk klaar was... was ik weer terug in die shitresolutie van 1024 x 768 en was ik weer net zover. Met het verschil dat ik nu niet meer terug kan naar vorige drivers van videokaart of monitor. Die mogelijkheid kent hij plotseling niet meer.

Het vreemde is dat als ik bij apparaatbeheer naar de driver van die Radeon kijk, daar gemeld wordt dat er geen driver geïnstalleerd is. Maar vraag ik dan om de driver bij te werken, dan meldt hij dat ik de nieuwste driver al heb. Ga ik naar Radeon om daar de nieuwste drivers op te halen en te downloaden, dan zegt ie: "Die heb je al, man."

Ik word er niet goed van. Ik heb nu een resolutie ingesteld die werkbaar is, 1280 x 1024, maar de boel is wel vervormd. De juist resolutie 1920 x 1080 is nergens te vinden.

Wat kan hier het probleem zijn en wat kan ik doen? Wie helpt een oude schipper die op het Griekse platteland krakend omhoog is gelopen?

------------------
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

De enige direct werkbare oplossing is terug te gaan naar Windows van voor de laatste updaten.
Dan kan je in ieder geval verder met je werk. Intussen meldt zich dan wellicht iemand die precies weet hoe de laatste updaten er goed op te krijgen. Ik had hetzelfde geintje met de printer, die heb ik overigens weer aan de gang gekregen met opnieuw installeren.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Windows 10

Bericht door Bob R.I.P. »

Theo kan je niet terug gaan met systeemherstel? Heeft bij mij geholpen toen de zaak vast liep. Sterkte.
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, terug naar de vorige versie heb ik overwogen, maar dat is opnieuw uren werk en Windows waarschuwt voor allerlei ongemakken als je dat doet en bovendien begon het probleem zomaar spontaan terwijl er nog helemaal geen sprake was van een update. Met deze resolutie kan ik werken, al is het niet bepaald prettig aan de ogen. Dat die kok van Kombuispraat een stukkie kleiner en een stuk breder is geworden, is niet zo erg.
Ik kan alleen maar vermoeden dat het toch mijn videokaart is. Ik heb er zo'n pest aan om weer een hoop tijd te verknoeien met hat machien uit de hoek te halen en alle draden los te maken en naar de computerboer te sjouwen.
Mijn dag is weg terwijl ik zo keurig op schema lag. Ik hoop dat iemand goede raad weet en anders morgen maar weer verder zien.
Alleen systeemherstel helpt nu niet meer, want ook dan wil hij alleen maar terug naar die vorige versie van Windows 10.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door jdbvos »

Op "Instellingen" naar "Bijwerken en beveiliging" klikken, en dan "Problemen oplossen" en gewoon proberen te zoeken naar diverse onderdelen.
Op de site van Microsoft zijn ook probleemoplossers te downloaden, die 'de zaak' scannen en/of oplossen....
Heb je die SFC (system File Checker) procedure die ergens in dit topic staat, al geprobeerd ?
Ook Radion opnieuw installeren (downloaden) is een optie, maar dan moet je via Systeem of mbv het pirisoft-programmaatje Specci wel weten welke je precies hebt....
Zoek eens hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... bleshooter
of hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... windows-10
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Theo, niet dat je er iets aan hebt, maar vandaag ging ik even op het kombuis kijken.
Het beeldscherm ging even op zwart en toen het terug kwam was de kok kort en dik geworden.
Het lijkt dus ook hier voor te komen! Vandaag als ik veel zin heb zal ik eens proberen uit te zoeken wat er aan te doen is zonder systeemherstel en terug zetten naar de vorige versie.
Als ik al resultaat zou hebben meldt ik dat hier wel. Het is verder voor mij niet zo urgent, het ding doet verder alles wat het doen moet.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Windows 10

Bericht door Jinny »

Typisch Windows probleem waarschijnlijk, hier met Linux niks mis.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Windows 10

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ach, typisch Windowsprobleem...? Ik heb voor het eerst eens een probleempje, dus ik klaag niet. Windows 10 heeft bij mij steeds feilloos en heel plezierig gewerkt. Ik heb vandaag nog geen tijd gehad om me er verder in te verdiepen, dus ik red me nog maar even met dat vervormde beeld. In Word is het eigenlijk best prettig aan de ogen en daar zit ik toch het meeste naar te kijken. Times New Roman 12 punten op anderhalf regelafstand in afdrukweergave en op een grootte van 125% is een tikkie horizontaal uitgerekt bepaald fraai te noemen. :-D
Ik had geen tijd omdat vanmorgen de vaatwasser mijn aandacht opeiste. Die heeft twintig jaar probleemloos gedraaid en nu had hij opeens kuren. Ze maken tegenwoordig ook geen kwaliteit meer. :roll:
Hij draait nu een tweede keer proef en over drie kwartier weet ik of ik het probleem heb opgelost. Zo niet, bellen we toch maar een servicemonteur.
Zo blijft het leven zelfs op het Griekse platteland toch altijd weer verrassend.


Plaats reactie