SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door jdbvos »

Geert Kranendonk als 4e wtk....
Ik heb nog een kleine 20 jaar met Geert gewerkt op de Eemscentrale; daar was hij chef v/d wacht in een andere ploeg....
Een fijne kerel.
Mocht helaas niet lang genieten van z'n welverdiende pensioen. Een paar jaar geleden overleden
Oost, west...ook best

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: SMN

Bericht door v+d »

Morgen Jan, ben je aan het proberen of wij wel wakker zijn :wink: Kranendonk, Kranenburg wat zou het, hoewel...
Met Dirk Verboom heb ik nog wel gevaren bij de SMN, ik denk op een kustbootje uitgeleend aan de HWAL.
Dirk had een sik en rookte pijp, ach ja vroeger... :)
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Toch niet helemaal wakker dus Jan. Dit is Gerrit, de tweelingbroer van Dirk.
Gerrit ging iets sneller in het leer- en promotiegebeuren. Met Dirk heb ik ook gevaren. eerst op de Koningswaard (66-67), toen was hij 5e wtk. In 69-70 op de Antilla Cape, toen was hij inmiddels 3e wtk.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: SMN

Bericht door v+d »

Hoi René, jij bent in ieder geval wakker, Gerrit wel van gehoord nooit gezien. Het kan ook best zijn dat ik met Dirk op die tanker gevaren heb, het denkraam kan dat allemaal niet meer bijhouden en ik heb geen bemanningslijsten meer.
Ah, monsterboekkie gevonden: op de Koningswaard zat ik als wtk 4 vanaf 6/5/65 tot en met 18/05/66. Werd in Liverpool afgelost.
Mooi, ik zie dat ik ook met de Balong mee geweest ben, geen idee wat daar voor motor in stond en al helemaal niet wie daar ook aan boord waren.
Moet een kustreisje naar Hamburg geweest zijn, veertien dagen in de olie :lol:
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Joop heeft zijn "Wondere wereld van mister Joks" nog in de lucht.
Dus als je nog schepen en/of mensen zoekt...
René

http://members.casema.nl/j.m.blok/index.html
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Doe geen moeite, hier is de bemanningslijst van de KONINGSWAARD
Bijlagen
KONINGSWAARDreis40a.jpg
KONINGSWAARDreis40a.jpg (47.38 KiB) 4358 keer bekeken
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: SMN

Bericht door v+d »

Bedankt Joop, drie vierde wtk''s kan je nagaan wat een onderhoud die machinekamer nodig had. De tweede v. de. Werf wist er wel raad mee, al gauw liep alles weer zoals het hoorde met een Hotlo. Kapitein Ganzeman was een prima kerel, mijn verloofde mocht aan boord slapen in Pernis en hij bracht haar nog keurig naar het station in Rotjeknor, mooie tijd :)
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door jdbvos »

Poeh hé...
Kranendonk en Kranenburg verwisselen....
Hoebestaatut....
Jan toch !! Lummel die je bent... :lol: :lol:
Oost, west...ook best
paniek40
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 nov 2017 22:05

Re: SMN

Bericht door paniek40 »

Ik heb op dit forum (KHL)iets verteld over de Java.
Hier ga ik verder met nog een verhaal.
Het vriesbedrijf werkte op amoniak dat een brein oplossing koelde. De betreffende koeler bestond uit aan 12 mantelpijpen met inwendig amoniak en in de buiten pijp brein. Er werd lekkage geconstateerd want we verloren amoniak. Dus vries bedrijf afgezet en afgetapt, en enige pijpen en bochten gerepareerd, na 20 uur werken was er nog steeds lekkage, maar de hofmeester begon te klagen dat de temp. in de koel ruimen te hoog werd. Dus werd alles weer bij gezet.En gingen we de volgende morgen weer verder met repareren. De reservedelen waren op dus werden de rotte delen er uit gezaagd, de bochten hergebruikt, en goede delen van de pijpen weer gebruikt. En dat alles autogeen gelast door de bankwerker soms met een luikje.Na 16 uur de boel weer gestart, alles was dicht en probleem opgelost. De zelfde dag hadden we ( in de PG) erwten soep met kluif, Iedereen aan de race kak, want de poten zagen er wel goed uit maar waren toch verrot. :-D
Bart
Patru (R.I.P)

Re: SMN

Bericht door Patru (R.I.P) »

Mooi plaatje van de Neder Waal bij de ADM.
Van het gebouw aan de Valkenweg is de tekst "Hollandia Kattenburg" al vervangen door "Falcon" (van de regenjassen :) ).

Neder Waal en Heemskerk bij ADM ca1965.jpg
Neder Waal en Heemskerk bij ADM ca1965.jpg (162.25 KiB) 3557 keer bekeken
Groet, Paul G.


Plaats reactie