Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

...en kolenstoken is verboden....
Het bewaren van-, en showen van-, en het in bezit hebben van oude stoomboten, walsen, landbouwwerktuigen is nu een activiteit waarvoor je in de gevangenis thuishoort...
Dat zal ze leren, die nostalgisten !
Ophangen, dat zootje criminelen...
De "nergens-verstand-van-hebbende, maar-ik zal-alles-wel-regelen"-manager heeft de politiek ontdekt....
De sluizen in IJmuiden kunnen op de kleine zuidersluis na (voor de visserij en khv die wél met 4T vaart) allemaal, net als de ,meeste havens in Amsterdam, worden gedempt....
En die bouw van de nieuwbouwsluis kan wegens dat verbod op 2T inderdaad per direkt worden stopgezet....

Gelukkig zijn er nog een paar mensen die wél hun verstand gebruiken....
....
....en laten die zich nou toevallig allemaal in de kombuis hebben verzameld.... :lol:
Proost !
Laten we een boom opzetten ! Of we huren een -zoals dat in het Engels heet- een geek ! Kunnen we metzunalluh lummelen ! :-D
Oost, west...ook best

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Neem jij maar een cognacje bij de koffie, dat wordt de toekomst: Met zijn allen lummelen :lol:
Bij mij is het al zover, beetje corvee, kippen voeren, kattenbak schoon maken, rondje fietsen, in het kombuis rondhangen en heel af en toe loer ik eens in een machinekamer. Als het naar werk gaat ruiken trek ik mij tactisch terug of ga in de instructieboeken studeren.
Daar hebben wij nog een voorsprong, wij kunnen nog lezen :lol: :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Tsja Jan....
maar daarentegen: wij, onze generatie, zijn nou juiste de grootgebruikers van 2T's geweest: de opkomst van de brommers, en bij ons ook nog eens de grote scheepsdiesels.... Ik bijv ben helemaal schuldig: ik heb nog op een schip gevaren met (dubbel zelfs) van blowers voorziene 2T stoomketels !! (idd: 2-treks ketels) :mrgreen:
Ik weet als de dag van gisteren dat één van ons brommergroepje die eerste 4T Honda kreeg... Iedereen vond dat die achteraan moest rijden vanwege "het lamme geluid".... Ik vond dat ie met dat geluid, en die looks, helemaal voorop moest rijden ! Maar ik werd weggestemd... :roll:
Prachtig ding... en lópen !!

Met de groep ff kijken op de haven van DenHelder... Zeg maar een retourtje Hi > HD, in visserijtermen....
Op de afsluitdijk de verstelbare sproeier wat opendraaien: kon je aan het rookspoor zien of we wel recht reden... :lol: :lol:
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Heel af en toe Jan, starten we hier zo'n oude BB-Magirus uit 1950 die hier nog op het erf staat te overleven.
Dat begint met mooie grijze rook en een heerlijke dieselgeur, het is een viertakt en luchtgekoeld dus een kolere herrie.
Maar wat een mooi geluid en wat ruikt dat lekker. Mijn kleizoon heeft een 2-takt crosser, ook mooi en ook dat ruikt lekker.

Verder rijden we allemaal 4-takt en opa zelfs elektrisch als compensatie voor al die sludge die ik vroeger over de muur gedrukt heb :lol:
We steken wel eens een fikkie aan, vooral van belastingbrieven :lol: :wink:
magirus.JPG
magirus.JPG (384.81 KiB) 3400 keer bekeken
fikkie.JPG
fikkie.JPG (261.32 KiB) 3400 keer bekeken
fikkie (2).JPG
fikkie (2).JPG (189.45 KiB) 3400 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
Vooral die laatste !!
:lol: :lol: :lol:
Die zou je op Veesboek moeten zetten: die is binnen een week 'de wereld rond' !
Da's een mooie innovatie !

Trouwens....innovatie....
...brengt door de jaren heen helpdesk's met zich mee....
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Neem allemaal maar een slaapmutsje van het huus. :wink:

Vanmiddag heeft onze klusjesman o.a. een nieuwe afzuigkap met motor en koolstoffilter boven het fornuis geïnstalleerd en de bestaande mechanische luchtafvoer afgekoppeld van het fornuis zodat onze sigaren- en shagrook beter wordt afgezogen.
Werkt prima.
Toevallig kwam er ook een monteur langs om de gasketel te inspecteren voor de jaarlijkse servicebeurt.
Ze waren net een uurtje weg en we zaten opeens in het pikdonker.
Ik in de meterkast van alles uitgeprobeerd en er bleek één groep de boosdoener te zijn.
Uitgerekend de groep waar de ketel en de afzuiginstallatie op staan.
Dus wij zoveel mogelijk nalopen wat eventueel kortsluiting zou kunnen veroorzaken.
Maar we kwamen er uiteraard met onze beperkte technische kennis niet uit.
Bij de buren werkte de ketel ook niet na de servicebeurt, dus dat was de hoofdverdachte.
Vanavond kwam er een monteur langs van de storingsdienst en die had meteen de boosdoener ontdekt: de elektrische waterketel.
Zo'n klein gevalletje om snel een koppie thee te kunnen zetten. :roll:
Dit zou ook gebeurd zijn als er geen nieuwe afzuigkap was geplaatst en er geen monteur voor de CV was langsgekomen.
Al met al zo'n dag dat je beter in je nest had kunnen blijven. :)
Maar alles werkt weer, we kunnen weer douchen. :-D
En de ketel van de buren? Daar komt morgen een monteur voor langs.
Gewoon toeval.
Morgen gaan we maar een fluitketeltje kopen. :wink:

Salute!! :-D
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Ambuggiebar

Bericht door gerard tenerife »

Jos Komen schreef
Morgen gaan we maar een fluitketeltje kopen.
Zoals vroeger, toen geluk nog heel gewoon was :roll: :lol: :lol: :lol:
Wel te rusten Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Haa, standaard fout bij storingen.
Was toen ik nog storingsdienst liep altijd het eerste wat ik eruit trok...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Kijk stuurman, vroeger was je verwend, riep je wat in dat lulijzer (op de brug) naar de vetloods en binnen "no time" was het licht weer aan.
Maar ja, tegenwoordig met al die innovaties wordt alles ingewikkelder en moet je soms de "helpdesk" bellen.
Een kennis van mij hanteert tegenwoordig de stelregel: "Wat er niet inzit kan ook niet kapot" en sloop alle luxe en overbodige dingen uit zijn leefomgeving :lol:
Dit grapje met dat keteltje had ik wel telefonisch voor je op kunnen lossen, eerst alle stekkertjes eruit dan alle zekeringen er weer in en een voor een de stekkertjes er weer in. Waar het plof zegt zit het verkeerde apparaatje aangesloten :wink:
De volgende keer gooi je het probleem maar op het kombuis, dan komt het vast goed.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jinny schreef: 23 nov 2017 07:27 Haa, standaard fout bij storingen. Was toen ik nog storingsdienst liep altijd het eerste wat ik eruit trok...
Zoiets zouden ze toch in een eerder stadium kunnen vragen?
Maar ik meld de storing via een centraal nummer en die nemen contact op met de monteur.
En wij zitten meer dan twee uur te wachten.

Maar er was die middag zoveel veranderd, er was o.a. ook een nieuwe badkamerlamp opgehangen.
Dan denk je echt niet aan een waterkokertje die je al jarenlang dagelijks gebruikt.


Plaats reactie